Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I tak baniakiem będzie rządzić Hara. Tutaj na pewno dwa samce podzielą zbiornik między siebie.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, egon44 napisał:

Zakup po 10-12szt z każdego gatunku i czekaj aż ryby same ustalą jaki układ haremowy ma szansę w twoim litrażu ;) 

Myślałem raczej o zakupie rybek w rozmiarze 4-6 cm, tak żeby od razu dobrać odpowiednie proporcje i żeby było je widać w akwarium :-)
 

I tak baniakiem będzie rządzić Haraemoji6.png. Tutaj na pewno dwa samce podzielą zbiornik między siebie.

Domyślam się, że tak jest u ciebie :-)

Edytowane przez rafalniski
Opublikowano
52 minuty temu, rafalniski napisał:

Myślałem raczej o zakupie rybek w rozmiarze 4-6 cm

Stracisz wtedy bardzo dużo frajdy i obserwacji zachowań maluchów, które będą układać sobie hierarchię w stadzie.

10 godzin temu, Bezprym napisał:

Tutaj na pewno dwa samce podzielą zbiornik między siebie.

Nie byłbym o tym tak stuprocentowo przekonany. U mnie pływają dwa samce Hary, jeden z nich nie wchodzi w drogę samcowi Sprengerae, właściwie nawet samiec alfa traktuje go z dużym respektem...

Opublikowano
Godzinę temu, rafalniski napisał:

Myślałem raczej o zakupie rybek w rozmiarze 4-6 cm, tak żeby od razu dobrać odpowiednie proporcje i żeby było je widać w akwarium :-)

W tej kwestii jestem tego samego zdania co kolega @MatiK ...

Nic nie cieszy bardziej niż obserwowanie zachowań maluchów itp ;) 

Oczywiście zrobisz co uważasz za stosowne.

Opublikowano

Ja tak właśnie zrobiłem. Aby uzyskać docelową obsadę:

- 2+6 (8) saulosi;

- 1+3 rdzawych;

zakupiłem na start 20 maluchów saulosi oraz 10 rdzawych.

Opublikowano

Kupowałem u Pana Jarosława w FishMagicu. Wielkość 2-4cm. Orientacyjnie jak wyglądają możesz sobie podejrzeć tutaj (ostatni post):

 

Opublikowano

Widziałem :-)
A maluchy są bliżej 2 czy 4 cm? :-)
Jeżeli dobrze widzę to widoczne są już paski na saulosi, czyli można wytypować samce i samice, no chyba że wszystkie maluchy są takie same :-)

Opublikowano

Na moje spaczone oko to bliżej im do 4cm.

Ja jeszcze nic nie typuje. Czekam aż zacznie się pojawiać niebieski. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.