Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też coś nie mogę uwierzyć. Mam pokrywy aquael i wromaka i do elektryki dojście jest takie jak pisał makok – odrywasz prostokątny kawałek spienionego PCV (z zewnątrz) pod nim jest rynienka na stateczniki i startery. Jak odetniesz tą rynienkę od wewnątrz to będzie spory problem z przyklejeniem tego, zwłaszcza jeśli zostaniesz przy zwykłych, ciężkich dławikach. Wymiana samych dławików nie stanowi większego problemu a koszt to 10-12zł/szt. Ale jak już będziesz majstrował w elektryce to najlepiej od razu zamontować stateczniki elektroniczne (jakieś 65zł/szt.) lub jak pisał czester pobawić się w odzysk statecznika z żarówki energooszczędnej. A najlepiej zrobić sobie niezależne oświetlenie - 2x statecznik elektroniczny.

Opublikowano
Po co miałbym zmyślać. Nie da się jej otworzyć w prosty sposób jest na stałe przytwierdzona od wewnątrz. Co do zdjęcia to spróbuję je przesłać, lecz uczynię to jutro.

Nie sądzę że zmyślasz, tylko nigdy nie widziałem pokrywy z PCV, której nie da się otworzyć. Pokaż zdjęcie może coś poradzimy, szkoda od razu ją ciąć.

Opublikowano

No i w końcu przesyłam te zdjęcia. Mam nadzieję że widać iż raczej bez narzędzi się nie obejdzie. Tylko jak to zrobić??? :lol:

dscn1710qo9.th.jpgdscn1712lr4.th.jpgdscn1715su3.th.jpgdscn1717um3.th.jpg

jak wspominałem od zewnątrz jest to jednolita powierzchnia , obudowa elektryki na całości jest zgrzana i sklejona.

I co wy na to. Co teraz robić. Proszę o wskazówki. :lol::lol:

Opublikowano

jeśli ten prostokąt od góry (zewnątrz) jest cały zgrzany, a pod nim mieści się cała elektronika, to tam bym ciął (od góry) - łatwiej to potem przykryć czymś, niż kombinować silikonem od dołu...


a tak btw - strasznie gówn... oni te obudowy robią w tych wszystkich firmach... chyba bym takiej nie zdzierżył w chacie :mrgreen:

Opublikowano

za otworami masz przyklejony na całej długości prosokąt, tam jest cała elektryka.

Trzeba użyc troszkę siły bo to jest przyklejone klejem ale w miarę łatwo oderwiesz podważając śrubokrętem

Opublikowano

Zgadzam się z tobą makok

a tak btw - strasznie gówn... oni te obudowy robią w tych wszystkich firmach...

na dodatek obudowa ta ma kilka miesięcy. Ja to zawsze trafię na jakiś szajs. Na pewno powiecie - reklamować!!!, ale co w tedy oddać obudowę i przykryć zbiornik folią czy .... . Już za długo żyję na świecie i wiem iż reklamacje to długa , długa droga do sukcesu. Sprzedawca wymyśli wiele historyjek :roll: :roll: aby była to wina użytkownika. :x

Dlatego pomyślę o otworze od góry, chociaż jak ruszył bym od dołu to wreszcie przestawił bym oświetlenie tam gdzie mi się podoba, czyli bardziej do przodu. Bo moje rybcie przy tym fabrycznym oświetleniu czasami są przezroczyste a to nie jest fajny widok.

Opublikowano

Próbowałem, podmieniałem świetlówki i startery z tej świecącej na miejsce tej która milczy , różne kombinacje. Ale to co podajesz nie , choć przyznam iż to nic chyba nie da.

Ale chyba warto bo przecież to nic nie kosztuje mam na stryszku lampy te zwykłe co były w zestawie.

No to idę spróbować. :oops:

Opublikowano

w wypadku "przeźroczystych ryb", "gówn... pokrywie, której IMHO nic nie pomoże" i ogólnej frustracji z tak błahego w sumie powodu, jak padnięta elektryka, do której ni chuchu nie ma dostępu, rozważyłbym budowę pokrywy DIY... jestem w stanie wymienić setkę powodów ZA...


a swoją pokrywę mógłbyś wystawić na allegro :lol: i mieć św. spokój

Opublikowano

yaro napisał:

zaczynasz od elektryki czy juz wymieniłeś startery i świetlówki ?

już to zrobiłem i jak się spodziewałem zero , kaput.

Zaś makok pisze

rozważyłbym budowę pokrywy DIY... jestem w stanie wymienić setkę powodów ZA...


Coraz bardziej żałuję zakupu tej pokrywy i faktycznie coraz więcej argumentów przemawia za budową tej DIY , tylko czy jestem w stanie. Kupiłem na swoje nieszczęście baniak profil (szyba wypukła).

Makok może jakaś pomoc.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.