Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety nie udało się dokupić aż tak dużych kamieni jak bym chciał.  Będę musiał poskładać coś z tego co mam dostępne w tej chwili, a ewentualnie

w niedalekiej przyszłości jak będzie nowa dostawa kamienia którego użyłem uzupełnić o lepsze okazy.

Opublikowano

Układania ciąg dalszy. Na razie chyba zostanę przy takim rumowisku, chce tez rybkom zostawić troszkę dna.

925f7ee14a8fa71amed.jpg

Opublikowano

Takie rumowisko jest idealne dla narybku i młodych ale już dla dorosłych mbuniaków grot jest niewiele ;). Spróbuj ustawić duże kamienie na kilku mniejszych tworząc większe groty a zarazem i fajny rewir dla samca i pamiętaj że dojdzie jeszcze piasek ;) 

Opublikowano

Wiem wiem, tylko najgorsze jest to że człowiek chce żeby wyglądało to w miare naturalnie, podejdę chyba do tematu jeszcze raz zaczynając od ułożenia mniejszych kamieni jako podkład dla większych i zobaczymy co z tego wyjdzie. Postaram się też o jakieś większe groty domyślnie dla dorosłych samców .

Opublikowano

Na pierwszy rzut oka będziesz miał na <plaży> 4/5 rewirów. Układ kamieni niezły. Spróbuj ten największy po lewej położyć na górze po prawej, wyeksponuj go. wg mnie zrobi się po nim naturalna <dziura> po lewej i jednocześnie podniesie znacznie prawa strona. Problem chyba będziesz miał z tym, że kamienie nie sa zbyt wielkie i jak dołożysz piasek czy żwirek znikną w nim, tym bardziej że twoi budowniczy nie będą patrzeć na to czy je widać czy nie. Może dobrze byłoby zastosować pod nie właśnie płaskie płaty skalne, jak ja miałem, spowoduje to, że kamienie się  podniosą i będą bardziej widoczne. 

Pomyśl nad takim rozwiązaniem: cienka warstwa żwirku, na niej płaty skalne ok 2 cm < jako podkładki> pod kamienie (u ciebie dobrze chyba by było z piaskowcem, bo masz jasne kamienie), na piaskowiec znowu cienka, ale rozsądna warstwa piasku po to żeby go przykryć i dopiero wtedy te kamienie

Masz tło więc kamienie mogą się opierać o tło bez szkody dla szyby. Jeśli chcesz zadbać o narybek na zasadzie selekcji naturalnej miedzy te kamieni daj dosłownie kilka mniejszych otoczaków, które wypełnią duże szczeliny między nimi. Zapobiegną wpływaniu dużych osobników i stworzą idealne kryjówki dla narybku. U mnie narybek doskonale dawał radę chowając się pod płaty skalne, a ponieważ miałem b drobny piasek z radością można było patrzeć jak maluchy kopią w podłozu wygarniając piasek spod spodu

Opublikowano

No niestety  głównym problemem są nie duże kamienie.

Tym razem układałem starając się zrobić kilka grot dla dorosłych samców, oto efekty moich wypocin :D

Jeszcze raz sorki za zdjęcia ale robione kalkulatorem :P

40e8a44d1959d1aamed.jpg

913c34cbd40f6225med.jpg

62849d6e6fa82d21med.jpg

e9940fc2b8738528med.jpg

79b288d9d46588damed.jpg

dd08f0c8c832c5ebmed.jpg

Opublikowano

Jak dla mnie jest lepiej niż było, ale nurtuje mnie tylko to że podłoże je <schowa>, sam zobaczysz. Jaka grubość piasku przewidujesz?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.