Skocz do zawartości

Hongi Red Top (inni wegatarianie) i astacolor


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czytałem, że w celu lepszego wybarwienia Hongi w odmianie Red Top ludzie karmią je pokarmem zawierającym dużo naturalnych karotenoidów, w tym astaksantyny, czy np. astacolor. Czy można spokojnie podawać ten pokarm mając wegetariańską obsadę?

Opublikowano

Ja przez chwilę miałem Tropheusy Bemba, ryba stricte Vege i bardzo wrażliwa na pokarmy, i właśnie ten z powodzeniem stosowałem jako wybarwiający.
Obecnie nie mam już tych ryb a to co mi zostało pokarmu rozdałem u mojej Mbuny. Między innymi mam 8 sztuk Hongi. 
Nie zauważyłem żadnej zmiany pomiędzy stosowaniem O.S.I. a Astacolor, ryby pokarm pobierały chętnie i podawałem go tak samo jak inne wybarwiające czyli nie częściej jak co 3 dni i tylko w porannym karmieniu.

Opublikowano

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Opublikowano
3 minuty temu, Deadi napisał:

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Nie kombinuj mocno z pokarmami wybarwiającymi. Jeśli masz ryby dobrej jakości to nie ma potrzeby intensywnie podawać pokarmu wybarwiającego. Ryba z dobrym genem sama w sobie będzie miała fajne kolory. Do tego dochodzą jeszcze warunki w jakich przebywa, woda, kryjówki, inne osobniki w akwarium. Jeśli samiec będzie zdominowany to i kilogramy pokarmów nie pomogą. 

  • Dziękuję 2
Opublikowano
Dnia 18.03.2017 o 11:49, Deadi napisał:

Dzięki za konkretną odpowiedź :)
A możesz przy okazji podać inne (najlepsze i niekoniecznie najdroższe) pokarmy do wybarwiania wegetarian?

Obecnie używam O.S.I. Vivid Color - bardzo chętnie pobierana karma przez ryby, są to płatki. Cena nie gra tutaj większej roli, ponieważ stosując zasadę karmienia co trzy dni jedna porcja, starcza takie pudełeczko 63g na dość długo.

Jednak moja obsada to wszystkożercy :)  ale tak jak pisze Karol, dobra ryba i tak będzie miała piękne kolory.

Opublikowano

Pytam bardziej z ciekawości niż chęci eksperymentowania :)
Ryby mam z dobrego źródła (profesjonalna hodowla), posiadam je 10 dzień, karmię malawi i 3 algae tropicala, oraz spiruliną JBLa - wszystkie płatkowe, karmię dwa lub trzy razy dziennie, porcjami takimi, które znikają w ciągu 20-30 sekund (uczta wygląda jak żer piranii :D )
A pytałem o pokarm wybarwiający, bo zdaję sobie sprawę, że jest on wysoko proteinowy, a mając stricte wegetariańską obsadę wolę być ostrożny. Nawiasem mówiąc dwa samce Hongi mające około 4-5cm są już bardzo ładne i mają mocno ceglane grzbiety i zastanawiałem się właśnie czy ewentualne sypanie wybarwiającego pokarmu coś zmieni na lepsze.

Opublikowano

Kupiłem O.S.I. Vivid Color 200ml, podałem na obiad 3/4 tego co daję zawsze i pokarm zniknął w mgnieniu oka. Będę podawać 2x w tygodniu i obserwować efekty i kupki ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po zmianach w obsadzie doprecyzuje swoje wątpliwości:
Obsada: redy, hongi, rdzawe, joanni i po sztuce elongatus mphanga i maison reef - z tego co się orientuję to za wyjątkiem hongi to reszta obsady jest wszystkożerna i moje pytanie brzmi jak bardzo roślinnożerny jest hongi by stosować dietę w miarę wszystkożerną?
Póki co chodzi mi o pokarmy płatkowe tylko i wyłącznie, natomiast nie wiem w jakiej proporcji i częstotliwości podawać spirulinę by uszczęśliwiść hongi. Obecnie podaję tylko roślinne, czasem sypnę VividColor, więc dieta jest 80/20 na korzyść roślinnego, natomiast zastanawiam się nad modyfikacją tego stosunku. Co proponujecie?

Opublikowano

Z Hongi nie powinieneś mieć takich problemów jak z demasoni. U mnie Hongi od 4 lat jest na diecie 60/40 na rzecz roślinnego lub 50/50, pływa, walczy, jest drugi w hierarchii zbiornika. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.