Skocz do zawartości

Nalot, pył, drobinki na tafli wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ad. 1 - A obecne ustawienia  rozbijają Ci ten film bakteryjny?

Teoretycznie możesz schować ale prawdopodobnie efekt będzie słabszy

 

ad. 2 - Do końca dojrzewania zostaw te 30st

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, mareckee napisał:

ad. 1 - A obecne ustawienia  rozbijają Ci ten film bakteryjny?

Tak, nie mam żadnych oznak filmu bakteryjnego na powierzchni wody. Dodatkowo widać, że woda jest bardzo mocno napowietrzana. 
Zostawię zatem, żeby nie kombinować do końca cyklu.

 

Zastanawiam się też, czy ten preparat Bacto-Active ponawiać zgodnie z instrukcją na opakowaniu, czy też zasilenie zbiornika o ten preparat miało być jednorazowe?

Edytowane przez lukasz830302
Opublikowano

No i dobrze. Obecnie nawet nie patrz w stronę baniaka. Pozwól mu dojrzewać w spokoju, bo idzie ku dobremu. Rób sobie pomiary co 3-4 dni i będzie ok.

 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, lukasz830302 napisał:

1. czy mogę "schować" deszczownicę pod taflę wody, ale wyloty skierować ku powierzchni? - Nadal będzie to wprawiało taflę wody w ruch, ale zniweluje uciązliwy odgłos przelewania wody .. ;/ 

Łukasz..w poście nr 13 już Ci o tym pisałem ,że różnica będzie polegać tylko na tym ,że dając deszczownię pod wodę będzie ciszej. Ale ustaw tak abyś widział ,że łamie Ci lustro. A napowietrzanie czy rozbijanie  będzie dalej efektywne. Podejrzewam ,że jak będziesz miał ryby to sam dojdziesz do wniosku aby się jej pozbyć.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
Dnia 28.02.2017 o 20:41, lukasz830302 napisał:

Zastanawiam się też, czy ten preparat Bacto-Active ponawiać zgodnie z instrukcją na opakowaniu, czy też zasilenie zbiornika o ten preparat miało być jednorazowe?

W moim przypadku gdy startowałem zbiornik to dawkowałem Bacto-Active co tydzień czyli 3 razy w ciągu 3 tygodni dojrzewania...

Dawka  według zaleceń producenta czyli 5ml / 75l wody raz na tydzień...

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Zamieszam aktualizację pomiarów wody w baniaku: 

26.02. niedziela (w chwili wlania Bacto Active).
GH- 11
KH- 8
pH- 8
NH4- 0,2
NO2- 0,2
NO3 - 2

28.02. wtorek
GH- 11
KH- 8
pH- 8
NH4- pomiędzy 0,1 a 0,2
NO2- 0,3
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

 

03.03. piątek
GH- 10
KH- 9
pH- 8
NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0
NO2- 0,8
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Edytowane przez lukasz830302
Opublikowano
11 godzin temu, lukasz830302 napisał:

03.03. piątek

GH- 10
KH- 9
pH- 8
NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0
NO2- 0,8
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Coś się dzieje ;)

 Także czekał bym dalej,a za parę dni znów bym zmierzył poziom NH4,NO2,NO3...

Opublikowano
13 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

03.03. piątek
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Oj dzieje się dzieje.

Nazwałbym to "cofka nitryfikacji" :D na Bacto-Activ

Też ci Andrzej magicznie azotany znikały zamiast rosnąć ? bo może da się to jakoś logicznie i zgodnie z teorią książkowego startu wytłumaczyć .

 

Łukaszu na tym etapie startu twojego baniaka pomiary pH, KH, GH  są zupełnie nie istotne a nawet jest to zbędne marnowanie testów -  nie mierz tego aż do decyzji o wpuszczeniu ryb ale to jeszcze nie teraz.

Wystarczy pomiar NH4, NO2 i NO3 - czy to na pewno są testy kropelkowe JBLa?

Opublikowano


Łukaszu na tym etapie startu twojego baniaka pomiary pH, KH, GH  są zupełnie nie istotne a nawet jest to zbędne marnowanie testów -  nie mierz tego aż do decyzji o wpuszczeniu ryb ale to jeszcze nie teraz.

Wystarczy pomiar NH4, NO2 i NO3 - czy to na pewno są testy kropelkowe JBLa?



Tak, są to odrębne testy JBL, kropelkowe.
Opublikowano (edytowane)

Wg tego co nam tu podajesz to jeszcze z minimum tydzień będzie dojrzewać. Jak będziesz startował z nowym akwarium to również polecam szablon startu na WA, który już wielu Ci zaproponowało. Ma on swoich zwolenników jak i przeciwników, ale dojrzałość po 14 dniach to świetny wynik. U mnie się sprawdził w 100%. Jak na razie Twoje akwarium dojrzewa 14 dni i jeszcze sporo mu brakuje

Edytowane przez mareckee

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.