Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lukas1987, wydaje mi się, że przesadzasz. Większość systemów filtracyjnych które mamy z zbiornikach to DIY, więc wiele rozwiązań w nich to samoróbki, które nie były testowane tysiące godzin w laboratoriach fabryk. Dlatego czasem może wyniknąć jakiś problem. Coś pęknie, klej puści, coś się zsunie, itd. A z doświadczenia wiem, że ponieważ w rozwiązaniach DIY nie potrafimy obliczyć wytrzymałości lub nie mamy czasu na wielogodzinne testy to nasze konstrukcje mają duży zapas na wszelki wypadek.

 Ale nawet kubełki renomowanych firm potrafią się rozszczelnić i zalać mieszkanie. Więc idąc tą drogą nie ma w 100% bezpiecznego systemu.  

Nawet w kaseciaku, gdzie "woda nie opuszcza zbiornika" komuś chyba jednak opuściła, z tego co pamiętam, bo wylot się przesunął i pompa wypompowała ileś tam wody poza akwarium 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.01.2017 o 16:34, deccorativo napisał:

kaseciak wersja AllinOne  na pompie jvp102 - coś  około 5000l/h  i koszt około 200zł z gąbką i mediami bo pompę już masz .

Najwyżej dokupisz drugi jvp102 

Ta opcja na ten moment najbardziej mi odpowiada :) przy wysokości kaseciaka 58cm

koszt formatek 60 zł (o ile dobrze policzyłem)

gąbka około 60 zł

jvp102A 50 zł

 + Cosmo plast 500

Czyli za około 200 zł ( + blok Purolite i jvp102B ze starego baniaka) filtracja załatwiona :)

Decco się nie mylił ;)

Edytowane przez lukas1987
Opublikowano
9 minut temu, deccorativo napisał:

gąbka za droga :(- napisz maila do Wodatech z allegro i podaj wymiary gąbki , kolor i ppi45

Właśnie wziąłem od nich taka średnią cenę z allegro dlatego tak wyszło.

Przed zamówieniem muszę ustalić dokładną wysokość kaseciaka...

Jak myślisz 58 cm dla baniaka 70 cm z wysoko wklejonymi wzmocnieniami, ze znanej Tobie firmy będzie ok? 

Opublikowano

Sprawdź, czy dobrze wymiary podałeś ;) mi pierwszym razem też taka wycena wielka wyszła bo wymiary zamiast w mm w cm policzyli ;)

Opublikowano
10 minut temu, kwiq napisał:

Sprawdź, czy dobrze wymiary podałeś ;) mi pierwszym razem też taka wycena wielka wyszła bo wymiary zamiast w mm w cm policzyli ;)

Przy liczeniu kosztów wziąłem średnią cenę z allegro ;) Zapytania jeszcze nie wysyłałem ;)

Opublikowano
16 godzin temu, lukas1987 napisał:

Jak myślisz 58 cm dla baniaka 70 cm z wysoko wklejonymi wzmocnieniami, ze znanej Tobie firmy będzie ok? 

Ile razy mam powtarzać.

wysokośc kasety liczymy od dołu wzmocnienia do dna i odejmujemy 10cm wtedy dno kasety wychodzi ok 5 cm nad piaskiem .

Opublikowano
12 minut temu, deccorativo napisał:

Ile razy mam powtarzać.

wysokośc kasety liczymy od dołu wzmocnienia do dna i odejmujemy 10cm wtedy dno kasety wychodzi ok 5 cm nad piaskiem .

Rozumiem, tylko mój baniak jeszcze w produkcji a ja w trasie gdzieś za zachodnią granicą... Dlatego zapytałem,  bo wiem, że Pan ma zbiornik z tej samej firmy.... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.