Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Plezorioo,

Ja także mam tylko jedną spinkę więc projekt byłby podobny myślę :-).  Za bardzo nie rozumiem gdzie mają być wycięte te rowki dla ceownikow. W tej chwili mam dwie warstwy. 10 mm PCV oparte na górnym rancie akwarium oraz na zewnątrz tubond. Żadnych wzmocnień wewnętrznych jeszcze nie projektowaniem ale mam zamiar to dokupić wrazie potrzeby w drogim rzucie. Razem z pokrywką z tubondu i formatami do kaseciaka. 

Ledy według tego projektu są przymocowane wewnątrz ceownika?  Rozumiem że musiałbym kupić 2 lub trzy takie ceowniki 2m x 4 cm gdzieś w castoramie?

Opublikowano

Już służę pomocą :) tym razem foto bez naruszenia praw autorskich, tak to wyglądało podczas budowania mojej pokrywy i tak jest do dziś

2016-06-15_09-41-152016-06-15_09-40-21

 

Dodam jeszcze że w marketach nie było takich ceowników, ten ma 20x40x2mm i moduły są podklejone od spodu, dodatkowo uszczelnione są przy przewodach silikonem do klejenia gablot.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, iquitos68 napisał:

Rozumiem że musiałbym kupić 2 lub trzy takie ceowniki 2m x 4 cm gdzieś w castoramie?

W castoramie, obi, leroyu i innych marketach nie ma takich 40x20x2. Sa wezsze, z tego co pamietam max 20 mm szerokosci. Na allegro mozna je znalezc. Co do ilosci to zalezy jak chcesz zamontowac oswietlenie. Ja planuje miec dwie belki z ledami dlatego mam 2 ceowniki.

 

2 godziny temu, iquitos68 napisał:

Za bardzo nie rozumiem gdzie mają być wycięte te rowki dla ceownikow.

W korpusie pokrywy czyli 10 mm PCV. Ja planuje zrobic cos takiego:

 

unnamed.png

Opublikowano

Tak zastanawiam się czy przy tym projekcie nie będzie problemu z dużym parowaniem na zewnątrz baniaka. Czy wstawiajac takie ceowniki wieko nie uniesie się o grubość ceownika 1-2 mm. Szukam rozwiązań żeby jednak ograniczyć parowanie na zewnątrz baniaka. Wiecie - tv jest nad akwa i mieszkanie jest nie za duże.

 

Opublikowano

A jak wieko ma się unieść skoro będzie na równo z ceownikami. Nic nie będzie parowało akwarium to nie żelazko:) Pokrywa nie może być szczelna na 100% bo jak by wtedy dochodziło do wymiany gazowej.

 

Opublikowano (edytowane)

Problem parowania, wymiany gazowej oraz baniako-żelazka to codzienność w projektowaniu pokrywy.

Całkiem nie dawno na pw napisał do mnie kolega - jeden z nas i podał że dwie grzałki hydor każda po 300W nie dają rady.

Baniak 650l w salonie 19-20C grzały ustawione na 26 C i wiecie co.

Dobowe spożycie prądu ma na poziomie niemal 3 kWh, 

Obaj wpadliśmy w panikę co jest powodem  takiego żelazka.

Okazało się w rozmowie tel że jeszcze nie ma pokrywy , a co tydzień odparowuje mu kubeł wody .

Więc jest o czym myśleć  robiąc projekt pokrywy.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
41 minut temu, iquitos68 napisał:

Czy wstawiajac takie ceowniki wieko nie uniesie się o grubość ceownika 1-2 mm.

Na projekcie widac calkiem dobrze ze wyciecie na ceownik jest dokladnie takie jak jego wymiary. Ceownik w pelni schowa się w PCV 10 mm. Oczywiscie tak jest na projekcie a jak Ci wyjdzie w praktyce to już druga sprawa.

Opublikowano
18 minut temu, deccorativo napisał:

Dobowe spożycie prądu ma na poziomie niemal 3 kWh, 

Fizyczna przyczyna takiego zjawiska jest, że cząsteczki wody opuszczając zbiornik mają przekraczoną energię kinetyczną pozwalającą zerwać wiązania wodorowe pomiędzy cząsteczkami wody. Efektem tego jest ze para ma większą energię niż woda. W efekcie woda jest chłodzona. No i trzeba ją jakoś ogrzać ;-) . Pozytywnym efektem tego zjawiska jest, że latem podnosząc pokrywę, lub włączając wentylator możemy zwiększyć parowanie wody i przez to chłodząc ją. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ta gąbka na górze to prefiltr, jej zadaniem jest zbieranie zanieczyszczeń. Ma chronić pozostałe kosze przed nadmiernym zbrudzenie. W trakcie użytkowania filtra brud gromadzi się także na dnie kubełka w więc obieg wody jest prawidłowy, po prostu konstrukcja jest inna. Nie wszystkie filtry mają taką rurę przechodzącą przez kosze. 
    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.