Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja polecam płytę Tubond, zrobiłem z niej pokrywę 120x40 cm, koronę klejoną na kątownikach a wieko wzmacniane ceownikiem aby się nie wyginało. Naprawdę super materiał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Za bardzo nie chcę zakładać nowego tematu. Zaczynam projektować pokrywę do swojego 840l. Planuję główną ramę zrobić z 12mm białego spienionego PCV. Na środku w miejscu spinki akwarium dać spinkę ramy pokrywy także ze 12mm spienionego PCV. Kąty proste wzmocnić kątownikami. Wieko zrobić w dwóch kawałkach z 3mm tubondu. Także zewnętrzną część korony z 3mm tubondu. Tu mam pytanie ile cm powinno być przestrzeni pomiędzy górną krawędzią akwarium a pokrywą, tak żeby tam zamontować oświetlenie ledowe plus ew. blok purolite ?

Opublikowano

200x70x60 - a które jest h ?:huh:

zapewne nie będzie spinki po środku tylko na 2metrach będą zapewne dwie spinki ;) każda szerokości 10cm nad wzmocnieniem wzdłużnym w odstępach co 66,6cm.

więc blok długości 32 - 35 cm z żywicą wejdzie ci na wzmocnieniu wzdłużnym pomiędzy spinkami a ponieważ ma fi 75 mm więc pokrywa musi być minimum 76 mm nad wzmocnieniem wzdłużnym a ile to jest nad krawędzią akwarium to ustal sobie z wykonawcą baniaka bo i tak będzie na obstalunek..

przemyśł taką pokrywę w zależności od przyjętej  koncepcji filtracji , oświetlenia led i zapewnienia im hermetyczności.

A może zamiast tego czarnego 10cm cylindra nad baniakiem - takie 2-3 lekkie jak piórko szyby nakrywowe które wejdą poniżej krawędzi baniaka by woda nie kapała? no i z oświetleniem led wewnątrz tej szyby a całość hermetyczna na wodę.

Właśnie kończę taką szybę nakrywową  - moja  jest w jednym wielkim kawałki ale lekka jak piórko i ma wymiar 200x60 cm. - i dlatego w całości bo nie wiem jaki będzie baniak przykrywała.:D

 

 

 

Opublikowano
43 minuty temu, iquitos68 napisał:

Za bardzo nie chcę zakładać nowego tematu. Zaczynam projektować pokrywę do swojego 840l. Planuję główną ramę zrobić z 12mm białego spienionego PCV. Na środku w miejscu spinki akwarium dać spinkę ramy pokrywy także ze 12mm spienionego PCV. Kąty proste wzmocnić kątownikami. Wieko zrobić w dwóch kawałkach z 3mm tubondu. Także zewnętrzną część korony z 3mm tubondu. Tu mam pytanie ile cm powinno być przestrzeni pomiędzy górną krawędzią akwarium a pokrywą, tak żeby tam zamontować oświetlenie ledowe plus ew. blok purolite ?

Spienione pcv białe jest dostępne w grubościach 10 i poniżej 10mm oraz 19mm, nie znajdziesz raczej 12mm. To tak na wstępie :)

Jeśli zrobisz zbyt wysoką pokrywę, akwarium w moim odczuciu stanie się ciężkie i przytłaczające, pamiętaj, żeby zejść przynjamniej 1-2cm poniżej lustra wody, bo jak spojrzysz lekko od dołu to będzie niezbyt ciekawy efekt światła i linii wody (mnie to irytuje i zawsze dolewam jak odparuje).

Nie wiem jak chcesz zrobić oświetlenie led, ja mam na ceowniku 40x20x2mm więc teoretycznie zabiera 2cm miejsca, ale pokrywę mam około 9cm nad akwarium i około 5cm zachodzi na bok, maskując taflę wody.

 

 

Opublikowano
25 minut temu, deccorativo napisał:

200x70x60 - a które jest h ?:huh:

zapewne nie będzie spinki po środku tylko na 2metrach będą zapewne dwie spinki ;) każda szerokości 10cm nad wzmocnieniem wzdłużnym w odstępach co 66,6cm.

 

 

 

 

Akwarium ma 60 cm wysokości. Erybka zaproponowała jedną spinkę 12 cm grubości 12 mm na środku i taką posiadam. W sumie są dwie spinki przyklejone po na bocznych szybach oraz jedna na środku. Wszystkie są 3 mm pod krawędzią baniaka. To myślę, że 10 cm od górnej krawędzi spinki do dolnej powierzchni wieka. (blok powinien się zmieścić).

16 minut temu, Pleziorro napisał:

Nie wiem jak chcesz zrobić oświetlenie led, ja mam na ceowniku 40x20x2mm więc teoretycznie zabiera 2cm miejsca, ale pokrywę mam około 9cm nad akwarium i około 5cm zachodzi na bok, maskując taflę wody.

Oświetlenie myślę zrobić właśnie na takich ceownikach - dwie belki. Pewnie na modułach Samsunga o wysokim IP. Co do szczegółów wykonania to ciągle nie wiem - wiele jest wersji na forum. Osobiście podoba mi się oświetlenie głównie przedniej części akwarium i pozostawienie zacienionego tyłu. Może jakieś punktowe oświetlenie nocne, oraz zacienienie filtra kasetowego, który będzie po prawej stronie akwarium (Mój projekt to "Bezpieczne akwarium 840l"). Jakie moduły ? Podoba mi się oświetlenie kolegi Stana czyli K 9000 :)

Opublikowano
Godzinę temu, Pleziorro napisał:

Jeśli zrobisz zbyt wysoką pokrywę, akwarium w moim odczuciu stanie się ciężkie i przytłaczające, pamiętaj, żeby zejść przynjamniej 1-2cm poniżej lustra wody, bo jak spojrzysz lekko od dołu to będzie niezbyt ciekawy efekt światła i linii wody (mnie to irytuje i zawsze dolewam jak odparuje).

W projekcie uwzględniłem, żeby zakładka zachodziła 45 mm poniżej krawędzi akwarium, czyli 18 mm poniżej wzmocnienia wzdłużnego, czyli będzie około 10-15 mm poniżej tafli wody. Jak myślicie tyle zakładki starczy ?

Opublikowano

Z doświadczenia wiem, że woda lubi szybko odparować, do tego trzeba uwzględnić kilka mm na uszczelkę, bo chyba planujesz coś dać pomiędzy pokrywę a szkło ;).

Obecnie mam tak, że od podmiany do podmiany jest na styk, gdybym robił drugi raz na pewno bym zjechał 2cm pod poziom lustra wody. Warto wziąć też pod uwagę fakt, że falownik potrafi odepchnąć wodę o dobrych kilka mm :).

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.