Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wylot daj 3/4 bez żadnych zwężek i przełącz na 3 bieg powinno przestać kapać. 

P.S. Pisałem już nie używać teflonu do gwintu bo to badziewie ;-)

Opublikowano

Wylot mam 3/4. Na III biegu za mocno naparza aż pralkę robi. Poczekam ze dwa dni i jak nie przestanie to kupię ten kit.

Dnia 2.01.2017 o 21:40, stan napisał:

P.S. Pisałem już nie używać teflonu do gwintu bo to badziewie ;-)

Przeczytałem w trakcie montażu. Dlatego drugi śrubek i reszta narurowca jest na konopiach ;)

Opublikowano
38 minutes ago, stan said:

Wylot daj 3/4 bez żadnych zwężek i przełącz na 3 bieg powinno przestać kapać. 

P.S. Pisałem już nie używać teflonu do gwintu bo to badziewie ;-)

Moj wylot jest w tej chwili 40mm i rurkach 32mm, i przy 3 rownoleglych mechanikach musze na 2 biegu miec pompe. Seba nie ma biologii zamontowanej rowniez, przy 3/4 wylocie (rurki 25mm?), tylko moge sobie wyobrazic to cisnienie.

38 minutes ago, JemioloSeba said:

Wylot mam 3/4. Na III biegu za mocno naparza aż pralkę robi. Poczekam ze dwa dni i jak nie przestanie to kupię ten kit.

Przeczytałem w trakcie montażu. Dlatego drugi śrubek i reszta narurowca jest na konopiach ;)

W moim poscie polecono mi teflonowy sznurek, z racji, ze rowniez mialem problemy z tasma teflonowa. Sznurek jest niesamowity. Dobry jak konopia i wygodny w uzyciu (jesli nie wygodniejszy) jak tasma. 

Opublikowano
20 minut temu, Paulstick napisał:

W moim poscie polecono mi teflonowy sznurek, z racji, ze rowniez mialem problemy z tasma teflonowa. Sznurek jest niesamowity. Dobry jak konopia i wygodny w uzyciu (jesli nie wygodniejszy) jak tasma

U mnie zawsze z taśmą były jakieś jaja. Zawsze gdzieś przy łączeniu musiało się pocić przez kilkanaście dni. 3 razy skręcałem na taśmę i 3 razy musiałem ustawiać miskę pod zaworami na dobre 2 tygodnie. Przy kolejnym skręcaniu już całego narurowca z pewnością skorzystam ze sznurka teflonowego. Gorzej na pewno być nie może :)

Opublikowano
Just now, marcin1ja1 said:

U mnie zawsze z taśmą były jakieś jaja. Zawsze gdzieś przy łączeniu musiało się pocić przez kilkanaście dni. 3 razy skręcałem na taśmę i 3 razy musiałem ustawiać miskę pod zaworami na dobre 2 tygodnie. Przy kolejnym skręcaniu już całego narurowca z pewnością skorzystam ze sznurka teflonowego. Gorzej na pewno być nie może :)

Uwierz mi nie pozalujesz. Nie mozesz spieprzyc polaczenia nawet jakbys się staral...

Opublikowano

Odnośnie przecieku na połączeniu też walczyłem. U mnie przeciekało na połączeniu klejonym łączki a kolana. Smarowalem od zewnątrz klejem do pvc, nie pomogło. Smarowałem klejem epoxydowym, nie pomogło. W końcu się wkurzyłem i zalałem Fix All Turbo powstała fajna gumowa otoka i spokój. To rozwiązanie tymczasowe bo elementy chcę wymienic, ale pracuje tak już tydzień na różnych mocach i ani kropelki. Tak wiec Fix All Turbo dobry na wszystko

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
3 godziny temu, sniadypl napisał:

Robiłem testy w czyszczeniu gąbek. Na gąbkach jest dokładnie taka sama ilość syfu po 2 tygodniach, co po pół roku, więc daruje sobie ich czyszczenie na co raz to dłuższe okresy.

To normalne po dwóch tygodniach bakterie zaczynają robić swoje i rozkładają klocki i inne nieczystości pogarszając jakość wody (DOC, NO3).

Rób jak uważasz.

Opublikowano

Jak już pisałem, nie mam problemów z taśmą, ale najważniejsze - używać tej grubej i szerokiej i nawijać naprawdę dużo, aż prawie gwintu nie będzie widać. :)
Poxilina bez problemu da radę bo właśnie do takich przecieków została stworzona. Zrób z niej bułę naokoło i będzie dobrze. :)


Wysłane z telefonu

Opublikowano
1 minutę temu, spiochu napisał:

Poxilina bez problemu da radę bo właśnie do takich przecieków została stworzona. Zrób z niej bułę naokoło i będzie dobrze. :)

Tyle, że na instrukcji napisane jest, że miejsce klejenia ma być suche. Klej, który podałem parę postów wyżej klei na mokro. Na razie stoi mały pojemniczek i przez noc ledwo na dnie jest woda. Poczekam kilka dni co będzie bo może samo przejdzie.

Opublikowano

A nie możesz najzwyczajniej rozkręcić na śrubunku, podwinąć gwint od nowa, nakręcić półśrubunek i ponownie wpiąć pompę. Przecież po to są połączenia śrubunkowe, żeby można było wypiąć pompę, roboty na 10 i masz spokój.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.