Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki.

czekam jeszcze na nowy typ modułów RGB to  też sprawdzę

ale uważam że pierwsze co trzeba sprawdzić po zakupie długich nitek każdych modułów tak powyżej 10 szt to właśnie to czy grzeją się równo wszystkie czy pierwszy mocniej od ostatniego i do wyniku próby dostosować system podłączenia zasilania.

Od tego samego producenta z Chin otrzymałem ten nowy typ modułów i białe grzeją się nie równomiernie - pierwsze są zdecydowanie bardziej gorące niż ostatnie w nitce - a niebieskie i czerwone grzeją się równomiernie.

Kiedyś chyba Seba albo stan napisali że moduły LG się palą a Samsunga nie.

Być może właśnie w tym nierównomiernym grzaniu był powód przepalania się LG bo to przecież porządna firma i bubla by nie produkowała..

Opublikowano

W poniedzialek maja przyjsc te muduly. Bedzie 25 bialych i 17 rgb. Az tyle nie dam do glownego baniaka ale chcialem po kilka odciac i dac do mniejszego zbiorniczka.

W kazdym razie przed cieciem podlacze je wszystkie i zobacze czy grzeja się rownomiernie. Jezeli nie, to podlacze zasilanie do dwoch koncow. Tylko jak to zrobic jak miedzy zasilaczem, a sznurem modulow jest jeszcze sterownik?

 

 

 

 

Opublikowano

Doszly moduly biale i rgb. Podlaczylem biale bezposrednio do zasilacza, czyli na maksymalna moc. Zasilacz chinski, daje 12,2V. Po 5 minutach swiecenia moduly lekko cieple. Po kolejnych 45 minutach temperatura bez zmian. W sznurze mialem 25 modulow, roznica w temperaturze niewyczuwalna miedzy pierwszym a ostatnim. Rowniez zasilacz nie grzeje się w ogole.

Zastanawiam się, czy jest sens podlaczac zasilanie do obu koncow sznura i czy profil aluminiowy jest potrzebny. Mam taki profil zrobiony z plexi jest duzo lzejszy. Co o tym myslicie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wykonałem to światełko i po kilku dniach pracy mogę krótko podsumować. 

Akwarium 200x70x70, Oświetlenie: 22 moduły białe, 15 modułów RGB, przyklejone do profila z plexi zawieszonego nad akwarium. Na sterowniku TC420, zasilacz 12V 150W.

Światło wysterowałem tak, jak poprzednio, tzn. od godz 11 wszystko się zaczyna świecić coraz mocniej. Od 17 do 21 białe świecą na 100%, RGB też wtedy najmocniej, ale nie na maksa, najwięcej niebieskiego i czerwonego - ok 80%, zielonego ok 60%. Do 23:15 wszystko się powoli wygasza, ostatnie 30 min świeci sam niebieski.

Przypomnę tylko, że poprzednio miałem 6x20W RGB COB + dwie świetlówki 54W i 80W, które włączałem na 4 godziny najmocniejszego świecenia, bo same RGB COB mnie nie zadowalały.

Kilka spostrzeżeń:

1. Montaż super łatwy, nie ma lutowania, taśma klejąca trzyma mocno

2. Światła jest tak w sam raz.

3. Nie ma tych wszystkich problemów jak z poprzednimi diodami, tzn. obramówek, blików, efektu "zawrotów głowy" przy patrzeniu z bliskiej odległości

4. Zapewne obecność białych modułów daje ładne białe światło, którego nie jesteśmy w stanie uzyskać tylko z samych RGB

5. Z kolei poszczególne kolory są chyba słabsze niż te w RGB COB. Np. przy dużym nasileniu czerwonego moje żółte ryby robiły się pomarańczowe, tutaj tego nie ma i mi to pasuje.  Ale za to niebieski był mocniejszy. Tuż przed wygaszeniem mam sam niebieski i poprzednio był on intensywny, taki prawdziwy deep blue. Nawet, jak ten niebieski się wygaszał, był intensywny. Teraz jest wyraźnie słabszy, taki jakby błękitno siny. Trochę mi tego brakuje i zastanawiam, się, czy nie dołożyć jeszcze jednego sznura modułów niebieskich lub niebieskiego paska - mam jeszcze jeden kanał wolny na sterowniku. 

Podsumowując oceniam zmianę jako dobrą :-) i polecam ten system. Jak już pisałem światła jest w sam raz, a zredukowałem dość mocno pobieraną moc :-).

Mam jeszcze jedno mniejsze akwarium o powierzchni 80x40 z muszlowcami z Tanganiki, w którym świeci świetlówka 18W Power Glo Odłożyłem sobie 3 moduły białe i 2 RGB, z myślą o nim, ale sterownik + zasilacz jest dość drogą imprezą i w tak małym akwarium chyba się nie opłaca zmieniać tego, co jest.

Opublikowano

Witam kolegów.. czytam kolejny temat na forum dto. oświetlenia i się gubię.. rozumiem, że diody COB 10W RGB to już preszłość i teraz króluja moduły białe + RGB. Zakładać będę nowe akwarium Malawi 150x55x55 i nie wiem w końcu, które diody/moduły kupić, gdzie, ile i jak je rozmieścić (jutro kurier dostarczy mi LedDimmerPro v3 więc czas najwyższy wybrać w końcu LEDy   

Opublikowano
10 godzin temu, wojtekr napisał:

Mam jeszcze jedno mniejsze akwarium o powierzchni 80x40 z muszlowcami z Tanganiki, w którym świeci świetlówka 18W Power Glo Odłożyłem sobie 3 moduły białe i 2 RGB, z myślą o nim, ale sterownik + zasilacz jest dość drogą imprezą i w tak małym akwarium chyba się nie opłaca zmieniać tego, co jest.

Nie musisz nawet nowego sterownika kupować ani zasilacza,co to za problem żeby od sterownika pociągnąć dodatkowe kable pod mniejsze akwarium a do nich podpiąć te parę szt modułów ;)  

9 godzin temu, fenster napisał:

Witam kolegów.. czytam kolejny temat na forum dto. oświetlenia i się gubię.. rozumiem, że diody COB 10W RGB to już preszłość i teraz króluja moduły białe + RGB. Zakładać będę nowe akwarium Malawi 150x55x55 i nie wiem w końcu, które diody/moduły kupić, gdzie, ile i jak je rozmieścić (jutro kurier dostarczy mi LedDimmerPro v3 więc czas najwyższy wybrać w końcu LEDy   

Możesz do twojego zbiornika zakupić taki zestaw wszystko z jednego sklepu-

15szt białe barwy zimnej  https://www.perfektmarket.com.pl/modulled-goq-samsung-3-smd-5730-zimny-11000k-id-765

10szt RGB https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-rgb-id-151

Zasilacz https://www.perfektmarket.com.pl/zasilacz-instalacyjny-led-36w-12v-3a-id-448

Dodatkowe kable dwu żyłowe https://www.perfektmarket.com.pl/przewod-do-tasm-led-2x022-id-767

+ 4 żyłowe https://www.perfektmarket.com.pl/przewod-rgb-do-tasm-led-4x050-id-551

Moduły możesz przykleić do pokrywy z akwarium lub na taki profil http://allegro.pl/profil-aluminiowy-led-150cm-x-16cm-belka-i6019521983.html

Dodatkowo zakup sobie koszulki termokurczliwe do zabezpieczenia połączonych dodatkowych kabli z modułami+klej na ciepło do zabezpieczenia nieużywanych kabli z modułów,no i lutownica ale ją zapewne masz w domu ;) 

Kable z RGB,oraz z białych zimnych modułów podłącz tak do sterownika-

K1 - czerwony kabel(red)

K2 - zielony kabel (green)

K3 - niebieski kabel (blue)

K4 - biały kabel od białych modułów

Do+ w tym rzędzie blisko tych K podłączasz czarny kabelek z RGB i czerwony lub biało-czerwony z białych modułów.

Zasilacz to chyba wiesz gdzie podłączyć? ;) 

No i gotowe :) 

Opublikowano
10 minut temu, egon44 napisał:

co to za problem żeby od sterownika pociągnąć dodatkowe kable pod mniejsze akwarium a do nich podpiąć te parę szt modułów

problem jest taki, że to drugie mniejsze akwarium stoi w pokoju piętro wyżej :-)

Wiem, że technicznie jest to możliwe, ale ciągniecie kabli przez cały dom raczej nie akceptowalne ze względów estetycznych :-) 

Opublikowano
5 minut temu, wojtekr napisał:

problem jest taki, że to drugie mniejsze akwarium stoi w pokoju piętro wyżej :-)

Wiem, że technicznie jest to możliwe, ale ciągniecie kabli przez cały dom raczej nie akceptowalne ze względów estetycznych :-) 

No to już zmienia kolej rzeczy :) 

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Do tych modułów, które założyłeś  musi być sterownik, który podałeś czy może być od power led oczywiście odpowiedniej mocy. Pytam ponieważ mam power led ale chcę zmienić na oświetlenie modułowe.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A ja chciałbym natomiast zwrócić uwagę na filtrację - czy jest ona dobra i wydajna to sprawdzi się dopiero w praniu 🙂  Po pierwsze filtr UV na starcie nie jest zalecany - niepotrzebnie wydłuży czas dojrzewania zbiornika. Po drugie podwodna deszczownica (tak jak każda inna) tylko spowalnia przepływ wody z filtra, tak samo jak każde kolanko - zdejmij deszczownie, kolanko z wylotu filtra wewnętrznego wtedy uzyskasz dużo lepszą cyrkulację. A jeżeli już o cyrkulacji mowa to zmorą białego piasku będą widoczne odchody, które albo będą zalegać (przy niewłaściwej cyrkulacji), albo będą widoczne w czasie ich przemieszczania się wraz z nurtem wody. Z kolie białe kamienie szybko obrosną glonami (zielonymi albo jak to zwykle zaraz po starcie brązowymi) - ryby to lubią, ale będzie wyglądało to słabo na białym tle - takie uroki Malawi 🙂 
    • @Tomash Wpisz w SZUKAJ słowo ŚMIERDZĄCA , zaznacz WSZĘDZIE . Z najdziesz parę tematów z podobnym problemem. Może tam znajdziesz podpowiedz.  Masz link do strony na wszelki wypadek:  https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=śmierdząca&quick=1  
    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
    • Czyli jeszcze start biologiczny mógł się nie zacząć. Co to znaczy w normie? Podaj konkretne wyniki bo samo pH akurat jest OK.  Błąd. W trakcie dojrzewania wody w akwarium nie rób podmian. Może faktycznie te kamienie są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Kamienie gipsowe faktycznie podnoszą pH  wody. Sprawdź pH wody w kranie.  Trudno mi to ocenić .  Może jednak warto dać inne kamienie  ? Choćby serpentynit ? Lub otoczaki?
    • Witam! Jestem w trakcie zakładania nowego malawi 100x40x40. Będzie tam dziesięć saulosi. Akwarium zalałem 2 tygodnie temu, wrzuciłem bakterie, mam dobrą filtrację (1400l/h kubełek z lampą UV, filtr kaskadowy jako mechaniczny + filtr wewnętrzny z węglem jako biolog). Chciałem za tydzień jechać po rybki, ale woda mimo, że kryształ to ma dosyć nieprzyjemny zapach. Podstawowe parametry NO2, NO3 w normie, pH 7,8. Zacząłem mieć podejrzenia co do kamieni czy to nie są one przypadkiem źródłem zapachu. Kamloty przywiozłem kiedyś z plaży z Chorwacji, są prawie białe. Może to głupie pytanie, ale czy kamienie mogą być źródłm zanieczyszczeń i czy mogą być groźne dla rybek? Zapach trochę przypomina gips. Kamienie przed włożeniem do baniaka wymyłem i odmoczyłem 24h. Wodę zmieniłem dwa razy po 30%. Proszę o radę bo nie chciał być wrzucić rybek w jakieś g...   Z góry dzięki za pomoc!!!
    • Dokładnie chodzi mi o ten  https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/tlo-slim-line-50a-river-l-50-x-h-45-cm  Ale znalazłem mniej więcej bo w szarościach podobny tylko że w całości 200x50 to może w tym kierunku pójde , zobaczymy 👍💪
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.