Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, wojtekr napisał:

OK, ja bym również trochę tych RGB zostawił, bo po pierwsze lubię wygaszać oświetlenie światłem niebieskim, a po drugie może kiedyś zmienię obsadę w akwarium i więcej ciepłych kolorów mi się przyda, więc czerwoną barwą podgonię.

Jeśli zależy tobie na uwydatnieniu poszczególnych kolorów z modułów RGB to nie masz się co zastanawiać...No i do tego zestawu obowiązkowo Sterownik Romka ''LedDimmerPro'' ;) 

46 minut temu, wojtekr napisał:

Palustick, Egon44, kurcze, aż mi się nie chce wierzyć, że to wystarczy. Patrząc na moc, białe to 1,08W x 20, a RGB to 0,72W x 15 to w sumie daje 32W. Czy nie za mało tych modułów? Czy one "prześwietlą" 70cm ? :-)

Gdyby tak było, to przy polepszeniu światła zrobiłbym też niezłe oszczędności na prądzie :-)

Nie uwierzysz póki sam nie sprawdzisz :D 

Taka ilość moim zdaniem spokojnie starczy na twój baniak(z resztą zawsze masz możliwość dołożenia modułów gdybyś uznał że to cię nie zadowala)...

Widzisz przykładowo jak zliczyłeś sumę mocy wszystkich modułów to wyniosła ona 32W...

Zapewne na sterowniku Romka będzie ona jeszcze mniejsza,bo ustawisz sobie cykl dnia dziennego pod swoje wymagania...

Do tego nie świecąc modułami pełną mocą wydłużysz dodatkowo ich żywotność...

Opublikowano
8 godzin temu, wojtekr napisał:

Palustick, Egon44, kurcze, aż mi się nie chce wierzyć, że to wystarczy. Patrząc na moc, białe to 1,08W x 20, a RGB to 0,72W x 15 to w sumie daje 32W. Czy nie za mało tych modułów? Czy one "prześwietlą" 70cm ? :-)

Gdyby tak było, to przy polepszeniu światła zrobiłbym też niezłe oszczędności na prądzie :-)

Nie patrz się na moc modułów bo ona nie wpływa (w uproszczeniu) na to jak mocno będą świecić. Tutaj liczy się ilość lumenów.

A co do oszczędności to oczywiście, że są i to znaczne :)

Opublikowano

Tak, wiem, ważne są lumeny, ale też ich tak do końca porównać nie można, bo po pierwsze o ile w modułach białych producent podaje 120 lm na moduł, to w rgb już nie, są tylko jakieś wartości na każdy kolor. Po drugie, świetlówki świecą dookoła, część lumenów się traci, część się odbija, itd. Chyba trzeba po prostu to zrobić i wypróbować i oczywiście oprzeć się na doświadczeniach użytkowników, za które już dziękuję :-)

Mam jeszcze 3 wątpliwości:

1. Moduły te są wodoodporne. Czy one są już z przewodami, czy trzeba kupić osobno i jak to połączyć, żeby nie utraciły wodoodporności na łączeniach? Obecnie mam zwykłe diody RGB COB przyklejone do profila aluminiowego i od spodu jest profil plexi, który je osłania. Ale ponieważ te moduły są wodoodporne a profil jest podwieszony nad baniakiem na którym są szyby nakrywkowe, więc może zrezygnuję z tego klosza plexi. 

2. Profil ma 17cm szerokości, skoro moduły mają swoje odprowadzanie ciepła, to może wykorzystałbym jakąś inną płytę, do której można je przykleić. Może coś szerszego, bo profila alu nie mogłem szerszego znaleźć.

3. Jak te moduły rozmieścić? wymieszać białe z rgb, czy pasek tych i pasek tych i tak na przemian?

Opublikowano (edytowane)

Moduły są połączone-dostajesz je w łańcuchu połączone przewodami. Odległość między modułami wynosi 8-10cm. Jak chcesz spać spokojnie możesz zalać sylikonem miejsca w których przewody wchodzą do modułów. Z pleksy możesz zrezygnować, a do czego je przykleisz to już twoja sprawa :) choć powinny być dla bezpieczeństwa przyklejone do profilu alu, bo coś tam się zawsze grzeją. Co do rozmieszczenia to chyba najlepiej je jakoś wymieszać albo dać dwa łańcuchy obok siebie :)

Edytowane przez Quba
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, wojtekr napisał:

Mam jeszcze 3 wątpliwości:

1. Moduły te są wodoodporne. Czy one są już z przewodami, czy trzeba kupić osobno i jak to połączyć, żeby nie utraciły wodoodporności na łączeniach? Obecnie mam zwykłe diody RGB COB przyklejone do profila aluminiowego i od spodu jest profil plexi, który je osłania. Ale ponieważ te moduły są wodoodporne a profil jest podwieszony nad baniakiem na którym są szyby nakrywkowe, więc może zrezygnuję z tego klosza plexi.

Do podłączenia modułów będziesz potrzebował jeszcze dodatkowe kable -

2 żyłowe https://www.perfektmarket.com.pl/przewod-do-tasm-led-2x022-id-767  oraz

 4 żyłowe https://www.perfektmarket.com.pl/przewod-rgb-do-tasm-led-4x050-id-551

Do tego zakup sobie koszulki termokurczliwe do zabezpieczenia połączonych dodatkowych kabli z modułami+klej na ciepło do zabezpieczenia nieużywanych kabli z modułów...

Moduły otrzymasz połączone w jednej wiązce (przykład na fotce poniżej) ...Nie zwracaj uwagi na opis tej fotki...

modul-led-3-diody-led-5050-ip67-rozne-ba

11 godzin temu, wojtekr napisał:

2. Profil ma 17cm szerokości, skoro moduły mają swoje odprowadzanie ciepła, to może wykorzystałbym jakąś inną płytę, do której można je przykleić. Może coś szerszego, bo profila alu nie mogłem szerszego znaleźć.

Na przyklejenie modułów spokojnie wystarczy profil o tej szerokości bez plexi...

11 godzin temu, wojtekr napisał:

3. Jak te moduły rozmieścić? wymieszać białe z rgb, czy pasek tych i pasek tych i tak na przemian?

Z mojego doświadczenia sugerował bym wymieszać na przemian moduły białe z RGB...

Edytowane przez egon44
Opublikowano

czasami nie kup tych modułów białych z postu Andrzeja:D to są na diodach 5050 albo 2835 - słabizna bez lumenów:(

proponuję brać pod uwagę i  zakupić moduły białe na diodach 5630 albo 5730 - te maja lumeny:D

Prośba do kogoś kto ma luzem nie przyklejone jeszcze z 20 szt modułów  białych czy RGB.

Sprawdzcie czy po podłączeniu takiego łańcucha pierwszy i ostatni moduł tak samo się nagrzewają?

W tych nowego typu co właśnie testuję róznica w nagrzewaniu jest duża.

Pierwszy jest gorący a ostatni niemal zimny.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, deccorativo napisał:

czasami nie kup tych modułów białych z postu Andrzeja:D to są na diodach 5050 albo 2835 - słabizna bez lumenów:(proponuję brać pod uwagę i  zakupić moduły białe na diodach 5630 albo 5730 - te maja lumeny:D

Mam nadzieję Henryku że piszesz o tych modułach z 25 postu podanych jako przykład jak one wyglądają w jednej wiązce? :D 

Różnie to może odebrać kolega,ale dla pewności poprawiłem wpis ;) 

 

Edytowane przez egon44
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

Prośba do kogoś kto ma luzem nie przyklejone jeszcze z 20 szt modułów  białych czy RGB.

Sprawdzcie czy po podłączeniu takiego łańcucha pierwszy i ostatni moduł tak samo się nagrzewają?

Mam 16 szt W na diodach 5730 i 12 szt RGB na diodach 5050 jeszcze nie przyklejonych, mogę sprawdzić i Ci podesłać wyniki ale to dopiero e piątek jak wrócę do domu :-) 

Edytowane przez Quba
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, deccorativo napisał:

Prośba do kogoś kto ma luzem nie przyklejone jeszcze z 20 szt modułów  białych czy RGB.

Sprawdzcie czy po podłączeniu takiego łańcucha pierwszy i ostatni moduł tak samo się nagrzewają?

W tych nowego typu co właśnie testuję róznica w nagrzewaniu jest duża.

Pierwszy jest gorący a ostatni niemal zimny.

Powiedz mi Henryku a ma to jakiś wpływ na żywotność modułów?

Powiem tak,że po twoim wpisie sprawdziłem tak dla pewności nagrzewanie moich modułów pod pokrywą,z tym że mam tylko 6szt białych+6szt RGB (wszystkie moduły 4 diodowe) przyklejone na blaszce z stali nierdzewnej...No i wszystkie nagrzewają się równomiernie...Dawno temu zanim je zamontowałem też to sprawdzałem i było to samo...

Zapewne ilość modułów też mi nie pozwala na dokładne porównanie w ich równomiernym nagrzewaniu...Do tego dochodzi też ta blaszka do której są one przyklejone...

Ale wyniki są te same u mnie...

Edytowane przez egon44

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.