Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A prawda jest taka że i tak życie po swojemu napisze scenariusz ;-). Pamiętam jak mówiono mi że saulois ma pasy i zebroides i na bank będzie trup na trupie. Całe szczęście nie czytały tego i tak sobie różne samce saulosi żyją z moim zebroidesem od kilku lat ;-). Oczywiście trzeba mieć jakieś założenia ale nie ma co się przejmować na zapas w szczególności w tak duzym akwarium.

Opublikowano
6 minutes ago, stan said:

A prawda jest taka że i tak życie po swojemu napisze scenariusz ;-). Pamiętam jak mówiono mi że saulois ma pasy i zebroides i na bank będzie trup na trupie. Całe szczęście nie czytały tego i tak sobie różne samce saulosi żyją z moim zebroidesem od kilku lat ;-). Oczywiście trzeba mieć jakieś założenia ale nie ma co się przejmować na zapas w szczególności w tak duzym akwarium.

Stan szczerze Ci powiem, ze nie wiem jak Ty to robisz w tym swoim mbunarium, bo ryby rosna pieknie bez klotni i zgonow, sielanka pelna, a to kilka gatunkow w tym Trevek (duza mbuna) w jedynie 120x60x60. Musisz zdradzic swoja recepte pewnego dnia :).

Opublikowano

Dokładnie, w tak dużym akwarium każdy znajdzie swoje miejsce. Saulosi nie da się zdominować, a mdoka będzie wzbudzać respekt swoją masą. Musisz tylko tak zaaranżować wystrój, żeby saulosi miały swój kamieniołom i mdoki miały swoją przestrzeń.

Opublikowano (edytowane)
8 minutes ago, pozner said:

Dokładnie, w tak dużym akwarium każdy znajdzie swoje miejsce. Saulosi nie da się zdominować, a mdoka będzie wzbudzać respekt swoją masą. Musisz tylko tak zaaranżować wystrój, żeby saulosi miały swój kamieniołom i mdoki miały swoją przestrzeń.

Pamietam czytalem jakis czas temu o rozwiazaniu dokladnie takim jakie opisujesz. Hobbyst nazywal sie Silviu Poiana. Na szybko znalazlem fotke z jego przykladowa aranzacja pod mieszana mbune, ponizej. Swoja droga gosc ma niesamowity talent do ustawiania kamieni...

Malawi Biotope Tank

 

Edytowane przez Paulstick
Opublikowano
11 minut temu, pozner napisał:

Dokładnie, w tak dużym akwarium każdy znajdzie swoje miejsce. Saulosi nie da się zdominować, a mdoka będzie wzbudzać respekt swoją masą. Musisz tylko tak zaaranżować wystrój, żeby saulosi miały swój kamieniołom i mdoki miały swoją przestrzeń.

Dzięki temu że mam Yellow i Mdoki, mam już pewną wizje jak pogodzić skalniaka i "basenowca" :)

 

Teraz pytanie co dołożyć do tych 2 gatunków :)

 

Opublikowano
16 minut temu, Paulstick napisał:

Musisz zdradzic swoja recepte pewnego dnia :).

Nic nie robię, a karmię jak wcześniej CI napisałem. 

P.S. nie opowiadam rybom o tym co się o nich w klubie pisze :D

6 minut temu, Paulstick napisał:

Silviu Poiana.

Świetny magik od kamieni ten co pokazałeś to jeden ze słabszych set upów ;-)

Opublikowano

Trzy luźne:) myśli toma77:

1/  Jest według mnie, jeszcze coś takiego, jak charakter akwarium (coś co bym nazwał atmosferą). Do "chemii" non-mbuny na pewno pasuje yellow, ale czy saulosi ........

2/  W dużym uproszczeniu zaryzykuję tezę: "Agresja w zbiorniku jest taka, jaka u pływającego w nim najbardziej agresywnego gatunku".

3/  Punkt nr 1 nie jest związany z punktem nr 2, a wszystko co powyżej to tylko moje zdanie.

Opublikowano (edytowane)

Przyda się trochę czerwonego więc proponuję Protomelas taeniolatus Namalenje i może S. fryeri jako mały drapieżca ;) 

Edytowane przez eljot
Opublikowano
3 minuty temu, eljot napisał:

Przyda się trochę czerwonego więc proponuję Protomelas taeniolatus Namalenje. 

Jeśli chodzi o czerwony to cały czas myślę o Copadichromis Borely, ze względu na samice :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.