Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1 moduł to 1.08W i 120 lm (przynajmniej wg specyfikacji). Moim zdaniem do zbiornika dług. 80 cm spokojnie wystarczy 8 - 10 takich modułów. Żeby uzyskać pełne spectrum światła lepiej przemieszać 11kK z RGB. Ale możesz dać same białe zimne i zobaczyć jak to będzie wyglądać.

Co do biologii.. jest wzór wg którego można policzyć niezbędną ilość ceramiki: (ilość l wody w systemie : 200) x 0,5 = ilość litrów ceramiki

Opublikowano

Moim zdaniem w takim zbiorniku jaki ma kolega dobrym a zarazem tanim kosztem było by zbudowanie kaseciaka na dobrej pompce https://www.plantagarden.pl/pompy/2771-pompa-obiegowa-hydor-pico-evo-mag-1200.html

Do kasety 0,5l ceramiki bądź innego złoża+potem ewentualnie purolite...

Co do oświetlenia to spokojnie koledze wystarczy zakupić 6szt białych modułów zimnych + 6szt RGB gdzie zapewne i tak będzie miał za jasno więc moduły skręci na sterowniku na mniejszą moc...

Opublikowano

Czyli wstępnie 6xLED 11000K + 6LED RGB + sterownik Led Dimmer Pro, a moc skoryguję.. Fajny ten sterownik, właśnie czytam o nim :) Pokrywa faktycznie lepiej ze spienionego PCV. Tym bardziej, że meble mam białe, więc taka pokrywa będzie dobrze wyglądać. O filtrze jeszcze pomyślę i poczytam o tym kaseciaku. 

Opublikowano
5 minut temu, mrkojiro napisał:

Czyli wstępnie 6xLED 11000K + 6LED RGB + sterownik Led Dimmer Pro, a moc skoryguję.. Fajny ten sterownik, właśnie czytam o nim :) 

Dokładnie tak ja bym tobie proponował...

5 minut temu, mrkojiro napisał:

Pokrywa faktycznie lepiej ze spienionego PCV. Tym bardziej, że meble mam białe, więc taka pokrywa będzie dobrze wyglądać.

Białe meble to i białe PCV :) http://plyty.fabertec.pl/PCV-spienione-light-kolor-bialy

6 minut temu, mrkojiro napisał:

 O filtrze jeszcze pomyślę i poczytam o tym kaseciaku. 

Poczytaj bo w twoim przypadku to będzie dobre rozwiązanie...

Potem zdecydujesz co dalej ;) 

Opublikowano

Dobrze że wybrałeś mniejsze ilości tych modułów. W praktyce sam zobaczysz jak to ładnie świeci i wybarwia, a to, że będziesz miał skręcone do ~70% to raczej pewne :) Plusem takiego układu jest to, że przy przesiadce na większe pogonisz pokrywę i ledy a sterownik zostanie do nowego większego baniaka.

Nieśmiało spytam, może jeszcze możesz zrobić te 100cm ? móże jeszcze mebel nie gotowy, uwierz, ze dla tych ryb te 20 cm to dużo :) Ryby będą się naturalniej zachowywać, być może (w co wątpię uda Cię się stworzyć dwa haremy).

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za link do płyt PCV, właśnie szukałem. Jaka grubość będzie najlepsza? Na pewno jedna tafla 80x40 cm będzie otwierana na siłownikach. Taki mam plan w głowie :D

Niestety 100 cm już się nie da. Płyty pocięte i oklejone maszynowo, szafka już częściowo złożona. Poza tym 100 cm to trącałbym łokciem w akwarium siedząc przy biurku obok.

Edytowane przez mrkojiro
Opublikowano
9 minut temu, mrkojiro napisał:

Niestety 100 cm już się nie da. Płyty pocięte i oklejone maszynowo, szafka już częściowo złożona. Poza tym 100 cm to trącałbym łokciem w akwarium siedząc przy biurku obok.

Wszystko się da :) kleisz płytę 100x40 i kładziesz na obecnej szafce, gorsza sprawa z tym łokciem ;)

Opublikowano
53 minuty temu, Pleziorro napisał:

Te glony których się tak boisz, w naszym biotopie są dość pożądane, nasze ryby się nimi żywią a moim zdaniem dywan z glonów na kamieniach wygląda bardzo dobrze. Odsyłam do Galerii i zdjęcie akwarium koleżanki Rosa1986.

Tak jak Plezi napisał, nie bój się glonów :D. One naprawdę fajnie wyglądają, a do tego ryby mają frajdę ;)

Spójrz jak to wygląda u mnie :)

 

20161102_190506.jpg

  • Dziękuję 2
Opublikowano
10 minut temu, mrkojiro napisał:

Dzięki za link :D Właśnie szukałem gdzie mogę to dostać już pocięte. Jaką grubość najlepiej zastosować? Nie wiem jaką to ma sztywność. W głowie urodził już się pomysł na otwieraną klapę na siłownikach, czyli największa tafla to właśnie 80x40 cm około. 

Co do grubości pokrywy to ja u siebie w 100cm długości zbiorniku mam z 5mm grubości PCV...

Mogę tobie ułatwić zbudowanie pokrywy :) 

Mam taki plik co wylicza ilość potrzebnych formatek do zbudowania jej...Wtedy zamawiasz gotowe formatki,sklejasz i gotowe...

9 minut temu, spiochu napisał:

Dodajmy, LEDy białe na diodach 5630(5730) a RGB na 5050.

Dokładnie ja bym koledze proponował zakup tych ;) 

https://www.perfektmarket.com.pl/modulled-goq-samsung-3-smd-5730-zimny-11000k-id-765

https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-rgb-id-151

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.