Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć i czołem :D

Mam pytanko, który z w/w falowników były najlepszy do mojego akwarium, tj. 120x40x50?

Czy RW-8 może mi zrobić pralkę? Myślałem o nim, ze względu, że w na razie dalekiej przyszłości myślę o większym akwarium (coś ok. 200x60x50), no ale jeśli ma być jeden wielki wir w baniaku obecnie, to nie ma go sensu kupować :)

A może jednak tańszy JVP102B?

Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

RW-8 w 120x40x50 będzie mógł pracować na 1 biegu przy znikomym poborze mocy, do 200x60x50 jeszcze się nada, ale u mnie 195x60x57h chodzi już na maxa i ledwo daje radę, wspomagam go wylotem z DCT4000. 

Opublikowano
1 minutę temu, Pleziorro napisał:

RW-8 w 120x40x50 będzie mógł pracować na 1 biegu przy znikomym poborze mocy, do 200x60x50 jeszcze się nada, ale u mnie 195x60x57h chodzi już na maxa i ledwo daje radę, wspomagam go wylotem z DCT4000. 

Uhm, rozumiem.

Czyli wg. Ciebie, RW4, czy RW8 byłby lepszy? Bo RW4 zapewne na 4 biegu by musiał chodzić.

Opublikowano

Ja mam w akwarium o takiej długości jebao rw-4 i działa na 5 biegu. Pralki nie robi, a ładnie wszystko wymiata. Tego jvp 102b nie polecam. Miałam i według mnie szkoda kasy. Bardzo szybko się spalił, robił pralkę i był strasznie głośny.

Opublikowano
23 minuty temu, luki174 napisał:

Czyli wg. Ciebie, RW4, czy RW8 byłby lepszy? Bo RW4 zapewne na 4 biegu by musiał chodzić.

Bierz RW-4 i będzie ok ;) 

Opublikowano
2 minuty temu, rosa1986 napisał:

Ja mam w akwarium o takiej długości jebao rw-4 i działa na 5 biegu. Pralki nie robi, a ładnie wszystko wymiata. Tego jvp 102b nie polecam. Miałam i według mnie szkoda kasy. Bardzo szybko się spalił, robił pralkę i był strasznie głośny.

O proszę, dzięki za opinię :)

 

Teraz, egon44 napisał:

Bierz RW-4 i będzie ok ;) 

OkOk ;)

RW8 chyba dodatkowo jest dużo większa, co też zbytnio nie wpływa na wygląd estetyczny w akwarium :/

Opublikowano (edytowane)

Różnica między RW-4 a RW-8 to 2cm z każdej strony. Zresztą sami zobaczcie co podają w internetach

Dane techniczne RW4:
Moc: 10-20W
Wydajność: 500-4000l/h
Rozmiary: 7.5cm x 5cm x 5.5cm

------

Dane techniczne RW8:
Moc: 8-23W
Wydajność: 700-8000l/h
Rozmiary: 9.5 x 7 x 5.5cm 

Wygląda na to, że jednak lepiej zainwestować w RW-8, zwłaszcza jeśli są plany na większy baniak. W mojej 140x40x50 nie robił wirówki. Jeśli zaś tylko do 120x40x50 to mozna się zadowolić RW-4.

Edytowane przez Pleziorro
Opublikowano (edytowane)

Też sugeruję zakup RW8.
Sam miałem taki dylemat i przez parę tygodni nie potrafiłem podjąć męskiej decyzji . Przypomnę tylko, że mój baniak ma wymiary. 140x30x30 i wsadzenie zbyt dużego falownika to po pierwsze kiepski wygląd a po drugie może doprowadzić do efektu wirówki.
Przypadkiem fajny człowiek prowadzący sklep dla morszczaków zaproponował mi TUNZE 6025 które dmucha 2800l/h przy 5W. Bałem się, że bez regulatora i możliwości skręcenia przepływu będę miał w baniaku górski potok tym bardziej, że w kaseciaku siedzi jeszcze Atman AT306. Nic takiego się nie stało. Falownik dmucha aż miło, Atman też kręci na maksa i jest ok. Powiem więcej: przy moim gruzowisku mógłby być jeszcze mocniejszy.
Tak więc nie zastanawiaj się tylko bierz RW8 bo będziesz miał więcej mocy (nawet dwukrotnie jeśli zachcesz) przy takim samym poborze prądu. No i przy skręceniu nie będzie tak wysilony jak RW4 na pełnych obrotach.



Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Krzymor
Literówki
Opublikowano

Niedawno byłem tej samej sytuacji wyboru co Ty. Od 2 miesięcy użytkowuje RW-8 w 150x50x50 i chodzi na 3 biegu a zaczynałem od 1. Optymalny do Twego baniaka bedzie RW-4 i pewnie by śmigał na 3-4 biegu. Ale nie ma sensu abys nabywac "4" skoro planujesz wiekszy baniak - szkoda kasy. RW-8 nie kosztuje duzo drozej niz "4" a na bank nie zrobi Ci wirowki w akwa pod warunkiem, że nie masz podłoża typu pył. Ustawisz go np. lekko w kierunku tafli i bedzie jak trzeba.  I nie przejmuj się pierwszym wrażeniem, że na 1 biegu RW-8 jest za mocy do Twego akwa. Zapewniam, ze kilkunastu dniach jak wirnik sie lekko "ubrudzi" a cała pompa dotrze to moc spadenie o ok 10-20% na każdym biegu. Ponadto należy dodać, że na 1 biegu praca pompy jest niesłyszalna a pobór mocy znikomy. Nie masz moim zdaniem nad czym się zastanawiać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.