Jump to content

Recommended Posts

Posted

mam pytanie czy podanie 5g metranizadolu do 200L zaszkodzi pyśką jeśli okaże się, że nic im nie jest? ale mam pewne obawy bo większość już zaczęła mieć nitkowate przeźroczyste odchody a maingano kilka sztuk się kolebią jak "stoją" w wodzie poza tym na samicy yellowa robią się ala czarne paski tzn grubsze kreski o szerokości ok3mm wzdłuż ciała. Zastosował bym metranidazol tylko nie wiem czy jak pyśką tak naprawdę nic nie jest to im nie zaszkodzi.

Posted

Podłączę się z pytaniami, w zasadzie szkoleniowo i na wszelki wypadek...


Rozumiem, że podejrzewasz bloat?

Przezroczyste nitkowate odchody rozumiem, natomiast...

kolebią się lewo prawo, czy "głowa-ogon" "góra-dół"?

czarne paski wzdłuż? masz na myśli pionowe czy poziome?

jakie inne objawy?

czy mógłbyś rozpisać objawy w czasie, od poczatku?



czy Ty już nie pisałeś wątku o bloat przypadkiem, czy pomyliłem?

Posted

no podejrzewam, ale podejrzewam już od 3 tygodni i jak na razie nie zdecydowałem się na radykalne leczenie Metronizadolem. Kolebią się na boki i czasami góra - dół ale to tylko 2 sztuki maingano, czasami też ocierają się o podłoże i mają drgawki. Jeśli chodzi o yellowa samice to ma jakby poziomy blado czarny pasek( zaczyna się na wysokości oczu i kończy przy ogonie przerwyany) i wychodzą z tego podłużne kropki.


Na początku ocieranie się maingano, później zauważyłem przy yellowie nitkowate odchody, później bardzo apatyczne ruchy jednego maingano i intenstywne ocieranie o podłoże połączone z drgawkami całego ciała, teraz nitkowate odchody przy yellowach i maingano (ale najpierw nitka idzie a później normalny ciemny odchód:))


Chodzi mi głównie o to czy jak podam Metronidazol 5g na 200L to czy w razie czego nic się nie stanie z rybami jak później po 4 dniach jeszcze wsadze do filtra węgiel? Bo chciałbym go podać zapobiegawczo, a nóż się poprawi.

Posted

Bylo juz na forum wiele razy....


Na bloat metro samo nie wystarczy...

Trzeba robic leczenie skojarzone z Sera Bactopur Direct (podkreslam ta nazwe Direct !!- tabletki, nie zwykle Sera Bactopur w plynie)...


Stosowalem metronidazol kilka razy w polaczeniu z Sera Bactopur Direct-- nie zaobserwowalem zadnych negatywnych skutkow....


Na bloat:

Dawkowanie wedlug znanej ogolnie metody na leczenie bloatu:

3-5 gr. metronidazolu na 100 litrów wody

1 tabletka Sera Bactopur direct na 40 litrow wody


Po dwóch dniach dodac leki w połowie dawki wyjściowej.


Metronidazol nie lubi swiatla wiec zaciemnienie akwa wskazane...


Sam metronidazol moze pomoc na nicienie czy wiciowce, co u Ciebie tez nie jest wykluczone...


3tyg to kurde troche czasu minelo... jak na bloat to dosc dlugo...


Cienkie, przezroczyste odchody moga rowniez sie pojawiac przy karmieniu np. mrozonkami -- artemia, kryl etc.


Parametry wody w porzadku rozumiem ?? Kolysanie, drgrawki, wytrzeszcz przy podwyzszonych zwiazkach azotowych tez moga wystepowac.


Niektorzy zaloty godowe biora jako drgawki -- rozumiem, ze to nie wchodzi w rachube...


5 centos...

Posted

parametry wody wszystko ok


NO2- 0

NO3 - 30

pH- 7.6

GH - 17

KH - 10


no wiem, że trochę długo jak na bloat dlatego tak się wstrzymuję z podaniem tego Metronizadlou, poobserwuje jeszcze kilka dni i podejmę jakąś decyzję.


THX for help :!:

Posted

należy pobrać próbki i wybrać się na wydział biologii, z pewnością ktoś pomoże. Postawi trafną diagnozę, a tym samym leczenie będzie mogło być ukierunkowane i trafne. Najlepiej gdzieś na akademie rolniczą na wydział biologii, do katedry hydrobiologii i ichtiobiologii :)

Posted

Najnowsze a raczej juz stare doniesienia mowia o laczeniu metronidazolu z lavamisolem. Poniewaz w praktyce nie sa mi znane szczegóły odwołam się do kilku innych postów i postu nt. kuracji ryb z tym połączeniem pochadzącym z forum pkmd.


www.pkmd.pl[/url]]Część akwarystów stosuje też tzw. kurację mieszaną, wykorzystując do tego celu zarówno metronidazol jak i levamisol, co często przynosi bardzo dobre efekty.

Standardowa kuracja tą metodą wygląda w następujący sposób:

- Pierwszego dnia, podaje się metronidazol w dawce: 2g/100 litrów wody;

- Czwartego dnia, podmienia się w zbiorniku około 50% wody i wprowadza do niej 10-procentowy levamisol w ilości 2,3g;

- Siódmego dnia, następuje kolejna podmiana 50% wody i wprowadza się do zbiornika metronidazol w dawce: 2g/100 litrów wody;

- Dziesiątego dnia, podmienia się w zbiorniku około 50% wody i wprowadza do niej 10-procentowy levamisol w ilości 2,3g;

- Trzynastego dnia, podmienia się 50 – 60% wody i rozpoczyna standardowe czynności, kończące każdą kurację, które zostały poniżej opisane.

W czasie zabiegu, może pojawić się zjawisko niedotlenienia u leczonych osobników. Zwiększenie intensywności przewietrzania wody, powinno temu skutecznie zapobiec.

Z chwilą rozpoczęcia kuracji, wskazane jest zmniejszenie intensywności oświetlenia w zbiorniku kwarantannowym, gdyż światło przyspiesza procesy rozkładowe w stosowanym leku.

W trakcie leczenia można się często spotkać z wystąpieniem bakteryjnego zakwitu wody. Część akwarystów, rozpoczynając kurację ryb omawianym lekiem, dodaje też do wody w celach zapobieżenia temu zjawisku sól, w ilości 1 płaska łyżeczka od herbaty/10 litrów wody.

Stosując omawiany antybiotyk, absolutnie nie można stosować klindamycyny lub chloramfenikolu, i zakaz ten rozciąga się dodatkowo na 21 kolejnych dni po skończeniu kuracji.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Takich 140 jak nas 30 to nie ma ani jednego. Jak się zapisywałem to nie było ani połowy z tego. Facebook ze swoimi grupami zabija wszystkie fora. Ale KM przetrwa. Jeszcze klub nie zginął póki my żyjemy.
    • Pewnie nigdy już nie wrócimy do tego co było. Ludzi ciężko zmobilizować, każdego nie zadowolimy. Gdy przytakujemy, osoba jest zadowolona i tyle, najwyżej znów chce więcej, odmówisz, jest obraza i krytyka, odpowiedzmy sobie czego oczekujemy od klubu, co chcemy dać od siebie i znajść trzeba złoty środek. Niestety jest wiele osób żądających, niestety nic w zamian nie dając.  Klub nie będzie już taki, że było nas 140, może się zdarzyć, że będzie nas 10, nie zmieni tego nic, bo my jako ludzie się zmieniliśmy. Wszystko mamy podawane na tacy, to po co się męczyć?
    • A w szczytowym momencie, ilu było członków klubu? Aktywnych i opłacających składki.
    • W samo sedno. Forum nasze ma taki kierunek. Rozumiem, że nie każdemu może to pasować ale to jest forum miłośników biotopu malawi. To nas wyróżnia w zalewie wszechobecnej bylejakości.  
    • A na czym ma polegać nowe spojrzenie? Promocja łączenia pielęgnic z j. Malawi z innymi gatunkami? Co odkrywczego znajdziemy łącząc nasze ryby z innymi? Ideą akwarystyki biotopowej to dążenie do stworzenie takich a nie innych warunków, to nie jest polityka klubu, tylko definicja akwarystyki biotopowej. Dziwne by było gdyby na forum poświęconemu rybom z j. Malawi prowadzić rozmowy np. o pielęgnicach z j. Tanganika.
    • Nie ma nowego spojrzenia. Piękno tego biotopu to dążenie do stworzenia warunków przypominających te naturalne i brak łączenia z obcymi gatunkami.
    • Możesz proszę doprecyzować swoją wypowiedź. Co byś "zmiękczył" czy usprawnił. Bardzo jestem ciekawy "nowego" spojrzenia
    • Kupię ryby  młode lub dorosłe.
    • Cześć! Od jakiegoś miesiąca startuję z pierwszym większym zbiornikiem, tj. 240l (120x40x60), trochę poczytałem tutaj osobiście, trochę po innych forach i trochę z GPT  Rybki wpuszczone i po tygodniu obserwacji zauważam dwa problemy, które chciałbym rozwiązać, a że tutaj sami profesjonalności to liczę na Waszą pomoc 1. Problem z cyrkulacją - wlot filtra jest na samym dole po lewej stronie z tyłu akwarium, około 1cm nad poziomem piasku. Wylot jest zaraz obok niego, lecz na samej górze skierowany na tylną ściankę bez żadnej łopatki - zwykłe kolanko 90. Zauważam, że wlot filtra bardzo słabo "ciągnie" - praktycznie wszystkie zabrudzenia sobie po prostu przelatują koło niego, wlatują tylko te które centralnie w niego wlatują. Ponadto odchody rybek zbierają mi się w lewym przednim rogu akwarium (czyli do pokonania zostaje krótki bok do wlotu filtra). Postaram się to również zobrazować lekko w paincie, abyście lepiej zrozumieli: - Kolorem szarym oznaczyłem przestrzeń w którym jest aranżacja z kamieni, wysokość do około połowy akwarium - 30cm, na bokach niżej, ok 20cm - Kolorem brązowym - zostające odchody na piasku - Kolorem niebieskim - Probowałem dołożyć cyrkulator 2000l/h w tym miejscu z kierunkiem który jest na zdjęciu - bez większego efektu, mam wrażenie że nic to nie dawało na ten róg po przekątnej - Kolorem pomarańczowym - Również próbowałem dołożyć aquael circulator 1500, skierowany na boczną szybę ale też na przednią (lepiej było chyba na boczną jak na ilustracji) - ten już miał większą moc i faktycznie wypychał te odchody stamtąd, ale zaś one leciały do góry i po prostu krążyły po całym zbiorniku w kółko, bo wspomniany wyżej filtr ich nie wciągał 😕 No i chyba robił za duży wir, bo pyszczaki troszke się chowały w skałki, a bez niego pływają cały czas ładnie przy szybie   2. A może coś nie tak z mediami filtracyjnymi w kuble? Jest to Aquael Ultramax 2000. Media od dołu do góry: 1. Czarna gąbka 20 PPI 2. Niebieska gąbka 30 PPI 3. Seachem matrix 4. Seachem matrix 5. Aquael Magic Balls Zależy mi raczej żeby nie było zbyt głośno, stąd pomysł na jeden kubeł który zajmie się mechanikiem i biologią - cisza jest, ale do rozwiązania dwa powyższe problemy - jakieś pomysły?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.