Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli nie przeszkadza Ci sprzęt w środku to klasycznie do filtracji mechanicznej będzie odpowiednia głowica cyrkulująca: Aquael Circulator 2000 lub Atman AT-203, a do tego jakiś cyrkulator o wydajności ok. 4000 l/h, gdy zajdzie taka potrzeba. Jeśli nie przerybisz to ten Eheim Classic 2217 (600) spokojnie Ci pociągnie biologię. Jak dla mnie plusem tego filtra jest to, że woda przechodzi przez wszystkie złoża filtracyjne (wpływa do filtra na samym dole, a wychodzi od góry), a dodatkowo masz podgląd co się dzieje w środku w filtrze bo jest wykonany z ciemnozielonego transparentnego plastiku. Zapewne się pojawią za chwilę inne propozycje filtracji typu panel filtracyjny lub narurowiec, ale jeśli chcesz oprzeć filtrację na gotowych przedmiotach i nie masz smykałki lub ochoty do konstruowania filtracji we własnym zakresie to wydaje mi się, taki zestaw jak powyżej napisałem spełni Twoje oczekiwania. 

Opublikowano
2 minuty temu, sochocki79@gmail.com napisał:

 

Widzę, że znowu rozmiar akwarium ulega zmianie ;-)

Jeśli chodzi o filtrację to na tym sprzęcie co jest w środku nie pociągniesz filtracji decydując się na ryby z biotopu Malawi.

 

Opublikowano

Może z czasem zrobię sam narurowiec lub sumpa ale napewno nie będe testował swoich umiejęntność na pierwszym akwarium i nie na samym starcie na pocżątku stawiam na gotowce z czasem ok może przeżucę się na sprzęt własnej konstrukcji ale to za długii czas ( też mam ograniczony czas praca)

 

Opublikowano
1 minutę temu, Post_Mortem napisał:

 

Widzę, że znowu rozmiar akwarium ulega zmianie ;-)

Jeśli chodzi o filtrację to na tym sprzęcie co jest w środku nie pociągniesz filtracji decydując się na ryby z biotopu Malawi.

 

Wiesz co ja będe miał takie za 250 euro z szafką ale bez osprzętu, a co do kubełka eheim classic to wydaje mi się dobrym wyborem cena =jakości

Opublikowano

Nie znam niemieckiego, ale cena 370 euro, to chyba bez osprzętu, bo niżej jest ten sam Jewel Rio 400 za 809 euro. Domyślam się, że to z osprzętem.

Jeśli trafia Ci się akwarium używane, to tylko z pewnego źródła. 

A nie ma tam w okolicy firmy klejącej akwaria? Standardy mają to do siebie, że mają uniwersalne wymiary, co nie najlepiej pasuje do pyszczaków.

Z filtracją to tak jak napisał Post_Mortem, Ehaim + Atman, lub Aquael i powinno wystarczyć.

Opublikowano

370 eur to z osprzętem (pewnie ostatnia sztuka lub coś w tym stylu) ja miałbym za 250euro bez osprzętu z wystawy sklepowej. A co do firm klejących to pewnie jakieś są ale ja nie znam tu ani ludzi ani okolic mieszkam tu od niedawna i ci których znam nie interesują się tematem więc nic nie wiedzą. A nie chce mi się ryzykować że zile trafię na szklarza i kobita mnie powiesi jak jej 400l wody wyleje się na podłogę, a po za tym muszę mieć atest itp. na akwa bo inaczej mi chaty nie ubezpieczą a to warunek wynajmu , więc jak na te powystawowe nie da mi kolesi gwarancji itp. będe musiał szukać dalej.Te z ebay jest bez szafki pisze w opisie teraz zauważyłem ale to jest tylko przykład mniej więcej tego co mi po głowie chodzi.Co do kupna to ma czas do końca listopada bo tak się wprowadzam do siebie(obecnie mieszkam u znajomych więc nie chce im gracci ani targać 10 razy akwa i ryzykować)

Opublikowano
1 godzinę temu, sochocki79@gmail.com napisał:

ja miałbym za 250euro bez osprzętu z wystawy sklepowej.

Powiem ci kolego że to by była najlepsza opcja bo nie masz bezwartościowego  dla nas Blow 6.0  więc jeśli to cena z pokrywą i szafką to bierz.

Co do propozycji AqC2000 na mechanika a EheimaClassic 2217 to mam odmienne zdanie. Raczej w Niemczech AqC2000 nie dostaniesz a i tak wali po oczach w baniaku.

Może wynika to z tego co aktualnie przerabiamy z michal_j  który ma aż dwa takie Eheimy 2217 i 2317  i nie ma ani mechaniki ani biologii w takim sensie jak ja to rozumiem.

Ma tylko wypływ 2x600l/h z dwu kubełków Eheima co mu daje tylko nitryfikację czyli NH4 i NO2 - nie mierzalne a NO3 -40ppm i co tydzień kubłowanie 30% wody w obie strony mimo że i TMBT i Purolite tam siedzi ale nie działają.

Proponuję jednak jeden duży silny kubeł  np HW304A  bez lampy UV  ale z realnym wypływem wody tak 1700l/h  wtedy w kuble i TMBT zadziała a i Purolite sklaruje wodę na zasys dasz tylko dużą gąbkę gęstą z rowkami jak mechanik. no i z racji dużej ilości kamieni falownik ze 4000l/h.

 

 

Opublikowano

To jest jakiś pomysł fajnie by było ograniczyć osprzęt w akwa a przenieści go do szafki. Tylko czy da to efekt? Widziałem kiedyś u znajomego w NL dawa kubły połączone jeden mechanik drugi biolog ale czy to ma sens? Czy może lepiej zrobić jak piszesz jeden duży kubeł + gąbka na wlocie.Może inne propozycje gotowców.Mam pojęcie o mechanice i hydraulice ale boję się samemu robić narurowiec.

Opublikowano
52 minuty temu, deccorativo napisał:

 

 

Może wynika to z tego co aktualnie przerabiamy z michal_j  który ma aż dwa takie Eheimy 2217 i 2317  i nie ma ani mechaniki ani biologii w takim sensie jak ja to rozumiem.

Ma tylko wypływ 2x600l/h z dwu kubełków Eheima co mu daje tylko nitryfikację czyli NH4 i NO2 - nie mierzalne a NO3 -40ppm i co tydzień kubłowanie 30% wody w obie strony mimo że i TMBT i Purolite tam siedzi ale nie działają.

Co do TMBT to się nie wypowiem bo tego złoża nie użytkowałem, ale wydaje mi się, że odpowiedni dobór oraz ułożenie materiałów filtracyjnych w Eheimie pozwoliłby na efektywne korzystanie z Purolite w Eheim 2217. Ja akurat Purolite wykorzystuję w modelu niższym tj. 2215 i wbrew powszechnemu przekonaniu, że w kuble układamy bardzo cienką warstwę Purolite u mnie złoże pomimo ułożenia ponad 4 cm warstwy działa w sposób prawidłowy tzn. nie tylko krystalizuje wodę ale również zbija skutecznie NO3. W przypadku konieczności zmniejszenia przepływu można regulować siłę strumienia zarówno na wlocie wody do filtra jak i na wylocie więc zakładam, że Kolega michal_j niewłaściwie dobrał media filtracyjne. Nie jest moją intencją za wszelką cenę bronić własnego modelu filtracji, zwłaszcza że nie nie wiemy jakie oczekiwania ma autor wątku w kontekście tego jak daleko chce ingerować w oczyszczanie wody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.