Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w zaprojektowaniu filtra kasetowego który będzie jedynym filtrem w akwarium Juwel Rio 240 o wymiarach 121x41x55.

Chciałbym na tylną szybę przykleić tło Juwel Stone Granit które ma wymiary 60x55x3,5 (będą dwa takie tła). Myślę też aby kaseciak był oklejony osłoną filtra Juwel Stone Granit.

Zamieszczam zdjęcie obecnego akwarium ale uwaga: 

Będę zakładał nowy baniak (wszystko będzie kupowane) -ten sam typ akwarium, to samo tło. Będzie tylko wycięty wewnętrzny filtr Juwel Bioflow 3.0. Kamieni będzie zdecydowane mniej w porównaniu do zdjęcia poniżej (jeszcze nie zdecydowałem jaki rodzaj kamieni).

na czym mi zależy:

1. Zamaskowanie kaseciaka tłem/osłoną filtra Juwela

2. Optymalna wielkość kaseciaka żeby nie był na wyrost bo akwarium i tak nie jest duże

3. Prostota wykonania :-) (bardzo ważne !!! Mam dwie lewe ręce do tego typu prac)

 

Akwarium Juwel ma wklejoną plastikową ramę i poprzeczkę. Rama wewnątrz zbiornika ma wysokość 3 cm, poprzeczka jest obniżona ok 6cm od górnej krawędzi zbiornika.

stary baniak (będzie nowy bankiak Juwel Rio 240, bez filtra Juwel, z tłem Juwela takim jak na zdjęciu)

1.jpg

osłona filtra Juwel. W komplecie są dwa kawałki. Ten z wycięciem ma wymiary: ok 56x18, drugi ma wymiary 56x15)

204_filtercover_stone_granite.jpg

tło Juwel o wymiarach 60x55x3,5:

juwel-tlo-stone-granite-granit-.jpg

 

Opublikowano

No widzisz od razu wiele się wyjaśniło.  Trzeba było od tej fotki zacząć pytanie o mechanika. Tyle się wszyscy nakombinowali a eljot tylko zerknął i od razu wiadomo o co biega.

Jak napisał Darek eljot przy tym kamieniołomie zapomnij o zbieraniu gówienek dokładnie z całego dna.  Toć to co ułożyłeś nie tylko wygląda sztucznie ale tak 50% wody mniej w baniaku  czyli masz baniak 120l i taka obsadę możesz tam dać. czyli saulosi 1+4 :(

Jak zwykle podpowiedzi Agnieszki są wspaniałe - koleżanka wszystko w internecie wyszukała i sypie jak z rękawa na prawdę jestem pełen podziwu dla tej kobiety.

Widzisz ta obudowa BioFlow zmieści kaseciaka ale wygląda wtedy jak cegła w baniaku ( cytując  eljota) i to prawda.

To co zrobił gościu z linki od Agnieszki :Dto  nie tylko prosty filtr hamburski schowany za 1/2 tła ale jakby znika cegła a powstaje uskok tła. Moim zdaniem to znacznie bardziej naturalne niż cegła. Czasami warto schować do szafki tą obudowę bioflow a dokupić jeszcze jedno tło.

Pomysł na turbo kaseciaka to w zasadzie dokładnie powrót do filtra hamburskiego tylko w skrzyneczce.

Od dawna kolega Seba pracuje na kaseciaku bez przegrody w komorze pompy  o czym nie wielu wie, więc  nie ma przepływu przez złoże tyle ile fabryka daje ale wiemy z literatury że dla biologii wystarcza 200-300l/h i nie musi być 4000l/h to jest dla mechaniki wspaniale. Wywalenie przegrody pozwala znacznie zmniejszyć wymiary kaseciaka nic z jego filtracji nie ujmując.

Specjalnie wklejam zwykły kaseciak narożny  pod pompę DCT4000

Deccorativo 1,3.jpg

a teraz  usuwamy cały wymiar 180  a zwiększamy wymiar 120 do 170 oraz 85 do 95 i wchodzi ta pompa w miejsce bloku. wymiar całego turbo kaseciaka więc tylko  108 mm x 170 mm x h gdzie

h = wymiar to długość grzałki jaką mamy.. więc od 270mm i siedzi w komorze pompy.

 

Pod twoją pompę AqC2000  wymiary kasety mogą pozostać jak rysunkowe czyli

( 5+50+85 )140mm x 120 mm x h  + grubości pcv 3mm bo w takie zmieści się ta pompa. więc cała ta komora 180 wypada - prawda że mały kaseciak.:D

Jak go skleisz wtedy ta połowka tła Juvela będzie przyklejona do kasety na sztywno a ponieważ nie będzie sięgała do dna to pod kasetą będzie wlot wody i grota dla samca alfa.

 

 

 

Opublikowano

Zdjęcie które zamieściłem było jeszcze przed redukcją kamieni. Nie miałem możliwości zrobienia aktualnego zdjęcia ale obecnie mam połowę tych kamieni  ale stwierdziłem, że aktualność zdjęcia i tak nie wniesie dużo do tematu bo baniak będzie robiony od początku więc będę chciał uniknąć błędów które zrobiłem wcześniej.

Co do turbo kaseciaka (skąd to "turbo w nazwie" ?) to chciałbym zapytać czy on będzie lepszy (skuteczniejszy) od zwykłego kaseciaka ? Czy też jedyną jego zaletą jest kompaktowy rozmiar ? wcześniej pisaliście, że kaseciak bez absorbera to duży błąd i skoro wszystko zaczynam od początku to nie chciałbym kolejny raz popełniać jakiegoś błędu.

Czy ten turbo kaseciak powinien być rozmiarem 140 przy bocznej szybie ?

Opublikowano

Grzesiak opowiem Ci co u mnie się sprawdziło w Vision 260. Uwierz próbowałem różne sposoby jak filtry, pompy włącznie z cyrkulacja.
Skupię się na kaseciaku bo na tą chwilę dziala i jestem najbardziej zadowolony.
Kaseciaka zrobiłem dokładnie takiego jak na fotce od Henryka tylko prawego, czyli lustrzane odbicie (zasys po prawej stronie od przodu). Do tego wsadzilem dct-4000 (nie będę pisał dlaczego bo już dyskusja na ten temat się toczyła). Od pompy rurkami pcv wyprowadziłem odpływ (czyli wytrysk :)).
Teraz uwaga dct-4000 na 3 biegu załatwia mi cyrkulację.
Cyrkulacja: tysiące prób i testów, tysiące rurek, kolanek, peszli, wytryski z 1, 2 miejsc w różnych częściach zbiornika, aż w końcu się udało. Zaobserwowałem że dając 2 wytryski z pompy osiągam odmienny skutek cyrkulacji od 1, jako że Vision 260 jest nie za szeroki dodatkowo profilowany.
Najlepsza cyrkulację uzyskałem stosując od pompy pcv 3/4 cala. Rurka doprowadzona w (pionie) nad zasys kaseciaka, zakończona kolanem i to jest zanurzone około 7 cm od lustra wody. Kolano skierowane na przednią szybę około w połowie. Uzyskałem duży wytrysk nad zasysem, falowanie tafli a zgodnie z teorią Stana najmniejsza cyrkulacja jest pod największym źródłem wytrysku, czyli pod zasysem.
Kaseta przyklejona do tylnej szyby 5 cm nad piaskiem czyli 10 cm od dna akwarium.
W razie czego pytaj śmiało, jak chcesz to mogę wysłać Ci projekt kaseciaka dla dct-4000 w sketchupie, aczkolwiek wiem że chcesz mniejszy na at-306.
Zakasaj rękawy i do dzieła masz wsparcie tak więc bez obaw.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dłuższy bok mam na tylnej szybie. Prawy bok kasety (przy prawej szybie) mam dłuższy o 10 cm, czyli ten bok kasety stoi na dnie.

Postaram się jutro tak na szybko narysować na kartce jak to wygląda u mnie i Ci wyślę.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Grześ korzystaj z sumy wiedzy a przede wszystkim z praktycznych doświadczeń koleżeństwa z tego forum.

Wtedy uzyskujemy najlepszy skutek przy minimum błędów.

Wielkie dzięki aurban6 - fajnie że  skorzystałeś z tego co napisałem powyżej a teraz pomagasz innym - mogę się spokojnie wyłączyć z wielu tematów.

 

Cytuj

Co do turbo kaseciaka (skąd to "turbo w nazwie" ?)

A tak sobie wymyśliłem by było krótko a treściwie:D. Powinienem napisać " Obudowany filtr hamburski Sławka Meszka" by oddać sprawiedliwie jego opis na tym forum ale to przydługa nazwa.  Turbo-kaseciak IMHO pasuje bo to jak modne teraz silniki samochodowe np 1,2l a moc ze 150KM bo ma turbo :D jak otworzysz maskę siedzi takie maleństwo i się dziwisz jak z tego 150 KM wycisnęli - a jednak jak dasz w rurę to po spalaniu zobaczysz ile to maleństwo pije benzyny .

Cytuj
13 godzin temu, XGrzesX napisał:

Co do turbo kaseciaka (skąd to "turbo w nazwie" ?) to chciałbym zapytać czy on będzie lepszy (skuteczniejszy) od zwykłego kaseciaka ? Czy też jedyną jego zaletą jest kompaktowy rozmiar ?

 

Nie będzie skuteczniejszy ale na pewno nie gorszy a mniejszy, bardziej zwarty w budowie więc łatwiejszy do schowania w tle, no i łatwiejszy w sklejaniu. Co do funkcji to nic się nie zmienia - ma nadal wszystko co poprzedni a co niezbędne a nawet funkcje dodatkowe które były możliwe w starym bez turbo:D.

Za pomysłem Agnieszki suricade  pod pompę włożysz woreczek z Purolite bo jak sprawdza się w kuble to i tu zadziała tylko dokładnie trzeba zrobić tak jak pisze Agnieszka. Masz więc usuwanie NO3 i klarowanie wody a może powinienem napisać w odwrotnej kolejności.

Z  jej linku widać jak zamaskować "cegłę w baniaku" .  Z praktyki JemioloSeby wiemy że przegroda jest zbędna a z aurbana6 jak zrobić cyrkulację wody by było skuteczne zgarnianie odchodów.

Do tego projektu "chińskie tło 3D za 200 zł " skleiłem już kaseciak w starej wersji - jest wielki i trudny do całkowitego zamaskowania przez ugięcie tła więc leży nie przyklejony do tła na magnesy a ja kombinowałem i teraz ten turbo-kaseciak schowam bez trudu. Kleję więc nowy turbo.:D

Przy okazji wyszło że wejdzie tam denitryfikator impulsowy z rury peszel 12/16 ( za wiązkę 50m zapłaciłem 40 zł) tak ze dam 30 metrów - na pw sprawdziłem że u kolegi RomanoLindano działa taki na wężu 1/2" x 40m co najmniej od roku i Romek potwierdził aktualnie wspaniałe rezultaty jego pracy. Działa u niego rewelacyjnie bo NO3 zwala do 0 a obsługa żadna tak jak jego sterownik , więc czemu nie jak i tak jest miejsce. Ucieszę tym zapewne przeciwników chemii w baniakach:D.

Żadnej chemii :D - tylko w komorze pompy obok grzałki dodatkowa pompka 250l/h za 10 zł  + 30m peszela + timer  i mamy stale NO3 -0 ppm

 

Gąbkę przy turbo masz znacznie większą niż przy zwykłym kaseciaku więc zaleta chyba jasna, ale nie mam na myśli że pół roku można jej nie płukać - płucz co tydzień bo ryby tego nie widzą więc ich nie stresujesz  a gąbka nie ma żadnych pokryw i uszczelek by coś przeciekało jak w kuble - można czyścić nawet codziennie.

Temat gąbki ppi45 w baniaku wymaga odrębnego tematu bo mam sporo nowej wiedzy na temat nitryfikacji w gąbkach.

teraz rozumiem jak chodzą w zoologach te maleńkie akwaria bez piasku, kamieni z wieloma rybami a tylko na małej gąbce z filtracją na powietrze z brzęczyka.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.