Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czyli np jak założę Atmana tego który teraz działa i eheima 2228 to będzie okej wszystko mi działało? Czy być może ta filtracja jaka teraz mi działa czyli Fluval 306 i atman jest okej? Bardzo proszę was o poradę bo chce żeby było wszystko tak jak należy w moim baniaku.

 

Opublikowano

Miałem głowicę 2000l/h w 450l i bez falownika było za mało, Tobie tymbardziej będą kupska zalegały.

Zamontuj wszystko co masz, lub nawet tylko 1 kubeł, a jak nieczystości będą słabo zamiatane to dokup mocniejszy falownik- jebao rw-8 lub 15.

Póki masz ryby małe taki zestaw co masz powinien wystarczyć.

 

Opublikowano

Kubeł obojętne który, do atamana dołóż ten falownik u ruchom baniak i ocenisz czy udało się sprawnie ustawić cyrkulację, jeśli nie to możesz myśleć o jakichś zmianach. IMHO nie ma sensu kupować coś na zapas bo może się okazać zbędne. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ja bym na początek dał wszystko(dwa kubełki+atman+falownik)...

Wpierw sprawdź jak działa obecny sprzęt,a potem zobaczymy co dalej...

Opublikowano

Jeden kubeł jako biolog starczy w zupełności a drugi zbędny bo realny przepływ +/- 800 l/h wiele nie wniesie do poprawy cyrkulacji, lepiej sprzedać lub zostawić jako zapas.

Opublikowano
26 minut temu, eljot napisał:

Jeden kubeł jako biolog starczy w zupełności a drugi zbędny bo realny przepływ +/- 800 l/h wiele nie wniesie do poprawy cyrkulacji, lepiej sprzedać lub zostawić jako zapas.

Tak ale myślałem żeby tego jednego kubełka przeznaczyć jako mechanika(eheima 2228) a drugiego jako biologa( Fluval 306)

+dodatkowo atmana+falownik...

Opublikowano
47 minut temu, egon44 napisał:

Tak ale myślałem żeby tego jednego kubełka przeznaczyć jako mechanika(eheima 2228) a drugiego jako biologa( Fluval 306)

+dodatkowo atmana+falownik...

Dokładnie, też tak bym zrobił, póki nie ma lepszego falownika, zawsze to jakiś ruch wody.

Docelowo to w ogóle bym atmana wywalił, jeżeli kubeł + silniejszy falownik by ogarnął mechanike- każdy dodatkowy sprzęt w akwa szpeci i psuje efekt :P

Opublikowano
16 minut temu, bakus_44 napisał:

Docelowo to w ogóle bym atmana wywalił, jeżeli kubeł + silniejszy falownik by ogarnął mechanike- każdy dodatkowy sprzęt w akwa szpeci i psuje efekt :P

Pod warunkiem, że przed kubełkiem zamontuje prefiltr narurowy, bo w przeciwnym wypadku będzie musiał często czyścić kubeł (z uwagi na gromadzące się w nim nieczystości, co będzie miało istotny wpływ na stężenie NO3).

IMHO, mimo wszystko chyba lepiej pójść na kompromis i ukryć mechanika wewnątrz akwarium - nieporównywalnie mniej zachodu podczas przepłukania gąbki z Atmana podczas podmianek wody niż zabawa w otwieranie kubła - ale to tylko moje zdanie na podstawie własnych doświadczeń ;-)

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze Post_Mortem, cały syf z akwarium zbierze mechanik, dzięki czemu konieczność otwierania i czyszczenia kubła będzie bardzo rzadka. Ja kubły czyszczę raz w roku, a nieczystości jest niewiele.

Opublikowano
5 godzin temu, egon44 napisał:

tego jednego kubełka przeznaczyć jako mechanika(eheima 2228) 

Tak jak pisałem z przepływem +/- 800l/h to będzie z niego mechanik jak z kociego .... rewolwer :biggrin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.