Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Właśnie zamówiłem niezbędne elementy do oświetlenia mojego akwarium 576l.

Zbiornik 160x60x60 jak w stopce.


Zamówiłem:

25szt modułów LED SMD 5630, 11000K

https://led-labs.pl/sklep/120,modul-goq-samsung-3x2835smd-072w-150-st-11000k.html


1szt ściemniacz na pilota

https://led-labs.pl/sklep/485,sciemniacz-led-12v-72w-11-przyciskow-pilot-rf.html



1szt zasilacz 35W

https://led-labs.pl/sklep/435,zasilacz-glp-12w-12v1a-ip67.html - zasilacz


Wg moich obliczeń uzyskam 27W. Strumień świetlny 3000lm przy temperaturze barwowej 11000K. Mam w planie tylko tym oświetlać baniak. Moduły zamontuje na profilu aluminiowym za pewnie nie jednym ale to nie przeszkadza. Klasa szczelności IP68 tak więc spokojnie. Tam gdzie będę lutował dam koszulki termokurczliwe a z racji, że nie mam pokrywy to o zawilgocenie się nie martwię.


Jak dojdzie i zmontuje to umieszczę fotkę co i jak.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Siemanko ;)...

A nie planujesz jeszcze zakupu modułów niebieskich+dodatkowy ściemniacz do nich?

Tam gdzie będę lutował dam koszulki termokurczliwe a z racji, że nie mam pokrywy to o zawilgocenie się nie martwię.

Nawet mając pokrywę nie musisz się martwić o zawilgocenie modułów...

Opublikowano

Doceniam rozwiązanie bo jak w modułach IP68 wygrywa prostota podłączenia i wodoszczelność. Poradzi sobie każdy i nawet jak wpadnie do wody w akwarium to świeci bez awarii - same mi się odlepiły i sprawdziłem.:D

Szkoda że nie dałeś także modułów RGB i sterownika Romka ( byłby automat dobowy) a to dlatego że te diody 11000K praktycznie świecą w 80% wyłącznie światłem niebieskim tak 450nm więc pięknie wybarwią niebieskie kolory ryb ale zieleń roślin, glony i pomarańczowe oraz żółte i czerwone kolory ryb nie wybarwią niemal wcale.

Dla porównania wyświetl sobie jak wygląda wzorzec czyli spektrum światła słonecznego co ma Ra 100%


Tu masz kartę techniczną tych modułów gdzie masz spektrum widmowe świecenia i współczynnik oddawania barw Ra 80% - tylko tyle dlatego że właśnie niemal wszystko na niebiesko.

http://goq-led.com/aktualnosc/katalog/modul-3xled-150-stopni-bialy-11000k,169.pdf


Jestem z zawodu elektronikiem więc lubię poczytać parametry z tym strumieniem świetlnym to coś nie gra.

Jedna dioda w max ma 31,5lm jeśli w module są 3 szt to nijak nie świeci 120lm ale to już czepialstwo:D

I tak jestem pod wrażeniem tych ledowych 3000lm czy 2500lm bo to wszystko świeci w dół na wodę.

Jasno będzie bardzo bardzo.:D

powodzenia i czekam na foty.

Opublikowano

Tak więc to jest pierwsze zamówienie i jeżeli spełni moje oczekiwania a lubię delikatnie niebieską poświatę to tak zostawię. Podejrzewam, że nawet nie będą działać u mnie na 100% dlatego zakupiłem do tego ściemniacz na pilota.

Jeżeli natomiast okaże się, że świecą za niebiesko to domówię kilka diod czerwonych i zamontuję na osobnym ściemniaczu.

Dodam tylko, że na chwilę obecną świeci u mnie 2x 10W 6500K naświetlacze ( 2 letnie już ) i jedna świetlówka t539W 10000k. Naświetlacze świecą zupełnie niepotrzebnie bo świetlówka robi robotę również i bez nich ale te refleksy na dnie i kamieniach kazały mi zostawić naświetlacze włączone ;) . Nie mniej tak myślę, że na chwilę obecną przy dość mocno wyeksploatowanych naświetlaczach ( świecą już bardzo słabo ) temperaturę barwową mam coś koło 9000K i to nie jest jeszcze to czego bym oczekiwał. Dlatego śmiem twierdzić, że te 11000K będzie idealnie oświetlać baniak i ładnie wybarwiać ryby wszelakich kolorów. To nie będzie ( tak myślę ) typowo niebieskie światło ale światło białe z lekką poświatą niebieską.

Na pewno dodam zdjęcia ze swoim teraźniejszym oświetleniem i nowym jak już to zrobię ( oczywiście kilka zdjęć z różnymi ustawieniami mocy tych ledów ).

Opublikowano

daj znac jak to wygląda. Też chce u siebie zastosować takie moduły +rgb. Podobało mi się np białe światło emitowane przez swietlówkę power glo. Ledy 6500K i 7500K świecą przy niej na żółto. Mam nadzieję że 11000K będzie strzałem w 10;)

Opublikowano

Mam u siebie 11k samsunga. Ryby są bardzo mocno wybiarwione, szczególnie niebieski i żółty. Musiałem zmniejszyć ilość modułów z 20 do 10 bo akwa dawało wrażenie morskiego - zero klimatu.

Opublikowano
Mam u siebie 11k samsunga. Ryby są bardzo mocno wybiarwione, szczególnie niebieski i żółty. Musiałem zmniejszyć ilość modułów z 20 do 10 bo akwa dawało wrażenie morskiego - zero klimatu.


10 modułów w 200x40x60 jak sądze?


no ja w 200x60x60 planuje 10x 11000K + 10x rgb.


Myślicie że nie za mało tych białych?

Może dodać jeszcze z 5x 7500K?

Opublikowano

Bakus - moduły mają to do siebie, że zawsze możesz dorzucić jak uznasz, że za mało, więc na razie się nie przejmuj. Musisz tylko zasilacz zamówić z zapasem i tyle. Ilość światła uznana za wystarczającą jest bardzo subiektywnym odczuciem, więc trudno tu coś doradzić ;)

Opublikowano

Dotarła do mnie paczka ale okazało się, że wysłali moduły 2-ledowe. Zadzwoniłem do sklepu, okazało się, że na magazynie popełnili błąd i dziś wysyłają nową przesyłkę z prawidłowymi ledami. Kurier ma przywieźć i odebrać od razu te, których nie zamawiałem.


W ogóle spodziewałem się, że będę musiał każdy LED lutować a tu po prostu przysłali 25szt już połączonych, tak więc pozostanie tylko podłączyć ściemniacz i zasilacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.