Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze zdjęć rzeczywiście można wywnioskować, że 30cm będzie schowane, a pozostała cześć będzie widoczna z salonu. Raczej będzie, bo jak widać lewa strona jest przy końcu salonu i kaloryferze a prawa wyeksponowana na pokój. Jeśli zastosować patent z pierwszego mojego posta, czyli zbudowanie kaseciaka 7cm (50mm gąbka, 7mm komora śmieciowa, grubość pcv 3+3 mm + troszkę luzu) wychodzącego poza światło ściany, to będzie on bardzo widoczny w bocznej szybie z całego salonu. Do tego dojdzie problematyczność z wsuwaniem gąbki, o ubrudzeniu ściany nie wspomnę. Dalsze prace konserwacyjne, dostępne tylko po wysunięciu kaseciaka do szyby frontowej w salonie.


Tak sobie myślę, że gdybym miał taki układ to jednak bym się zdecydował na filtrację opartą na korpusach. Kaseciak będzie zbyt upierdliwą konstrukcją.

Opublikowano

Każdą filtrację tam można zrobić .

Ja poczekam jak autor poda wymiary tej wnęki bo wymiary baniaka już podał a wstępnie kaseta dla niego by była 12,6 cm gruba x 32-33 cm długa 40cm wysoka a myślę że wnęka jest większa niż 30cm więc kaseta by do wyjęcia gąbki wyjeżdzała na szynach do szyby w salonie tylko o 10cm i nic by się nie brudziło. Nie ma tu żadnej upierdliwości i nawet z boku salonu by była nie widoczna bo cała schowana we wnęce.

Jak podasz wymiary wnęki to na maila ci szkic kasety wyślę i sam podejmiesz decyzję.

Opublikowano

Wklejam dodatkowe zdjęcia z wymiarami.


Źle kombinujesz z tą wielką szybą na połowie baniaka a druga połowa co - odkryta by ryby wyskakiwały ?? mnie ze 3 razy wyskoczyły i to nawet nie jedna. Dwa razy zauważyłem a raz nie i wysuszone zbierałem z podłogi.(


Absolutnie nie mam zamiaru zostawiać otwartego akwarium. Zastanawiam się tylko czy obudowa ma być głęboka na 28cm (dosunięta do ściany), czy tak jak zaproponowałeś wsuwana na całe akwarium.


kupić 40x50cm niebieskie spienione pcv w Castoramie i na nim przykleić kasetę też z identycznego niebieskiego pcv ....(


To niebieskie wnętrze wcale nie musi być widoczne. Nawet nie chcę żeby było. Wg mnie najlepiej wyglądałoby gdyby w tych miejscach były kamienie.


Tak sobie myślę, że gdybym miał taki układ to jednak bym się zdecydował na filtrację opartą na korpusach. Kaseciak będzie zbyt upierdliwą konstrukcją.


Myślałem wcześniej o narurowcu ale nie chcę. Chcę kaseciaka chociaż go nigdy nie miałem i nie budowałem czegoś takiego. Z tego co można wyczytać na tym forum to zalet tego jest więcej niż wad.


Kuchnie masz fajną;-)

Dzięki ;)


Każdą filtrację tam można zrobić .

Ja poczekam jak autor poda wymiary tej wnęki bo wymiary baniaka już podał a wstępnie kaseta dla niego by była 12,6 cm gruba x 32-33 cm długa 40cm wysoka a myślę że wnęka jest większa niż 30cm więc kaseta by do wyjęcia gąbki wyjeżdżała na szynach do szyby w salonie tylko o 10cm i nic by się nie brudziło. Nie ma tu żadnej upierdliwości i nawet z boku salonu by była nie widoczna bo cała schowana we wnęce.

Jak podasz wymiary wnęki to na maila ci szkic kasety wyślę i sam podejmiesz decyzję.(



To ja bardzo proszę jeśli można.

A z czego miałyby być te szyny? Jak rozumiem musiały by być przyklejone do szyb na stałe, czego w założeniach chciałem uniknąć. Zastanawiam się jak to będzie działać po latach? Jak mi się kaseciak rozpadnie to sobie zrobię nowego, a różne klejenia do szyb ciężko będzie zmienić.


Bardzo dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Adam

post-14424-14695728554305_thumb.jpg

post-14424-14695728555846_thumb.jpg

post-14424-14695728557273_thumb.jpg

Opublikowano

To ja bardzo proszę jeśli można.

A z czego miałyby być te szyny? Jak rozumiem musiały by być przyklejone do szyb na stałe, czego w założeniach chciałem uniknąć. Zastanawiam się jak to będzie działać po latach? Jak mi się kaseciak rozpadnie to sobie zrobię nowego, a różne klejenia do szyb ciężko będzie zmienić.


Bardzo dziękuję za pomoc

pozdrawiam

Adam



Adam nie bój wilka:D jutro z rana szkicuję i jak wyślę szkice ( nie projekt bo nie umiem malować w 3D) to wytłumaczę .

Wklejasz tylko na silikon powyżej lustra wody do bocznej prawej szyby i do obu wzmocnień wzdłużnych więc usuwasz w kilka minut bez śladu ale wiem że tak pozostanie aż do budowy nowego domku Adama.:D

Upierdliwe to będzie tam ten baniak wsadzić - przyklej do całego blatu piankę pod panele i sprawdz poziom :D a baniaka nie zamawiaj na pałę bo ważne będą nawet jak wzmocnienia wzdłużne będą sięgały a nawet grubość szyb - powinna być 14mm.

Masz w Zabrzu erybkę kleją baniaki ekstra i mnie przywieżli i wstawili w cenie.

co do kolorku ściany - pogadamy i sam zdecydujesz - może być niebieskie lub czarne lub robione na kamień - do wyboru:D do koloru.

Opublikowano

Ja to widzę mniej więcej tak, jedyna słuszna koncepcja. Sorki projekt jest na szybko więc nie bawiłem się w detale 3D, niemniej zachowałem wszystkie wymiary.


25903498214_2504ce825a_o.jpg


26442312471_19c808a986_o.jpg


i nie narożny tylko podłużny, z wystającą do widoku publicznego częścią z gąbką + dodatkowe 1,4cm dalej niż lico ściany, abyś mógł w miarę swobodnie wyjmować gąbkę. W miarę - to znaczy bardzo niewygodnie ale do wykonania :/.

Opublikowano

Kurczę Rafał jesteś niesamowity;)

Wielkie dzięki za projekt i propozycję.

Całość zajęłaby mniej miejsca niż planowałem. Super :)

Wielkości komór będą odpowiednie pod mój litraż i odpowiednio silną pompę?

A jak miałby ten kaseciak być wyjmowany gdyby była potrzeba?

Jak rozumiem nie trzeba by wtedy żadnych szyn/prowadnic tylko zdejmowałoby się to z bocznej ściany i odwracało o 90st

Opublikowano

Cześć ;-) Na początek gratuluje , że w końcu udało się przepchnąć projekt ;-).

Pozwoliłem sobie zabrać głos w dyskusji ponieważ mam niemal identyczne rozwiązanie i baniak. Nie wiem jaką będziesz miał szczelinę między akwarium a ( nadprożem ) ja mam 4-5 cm na szerokości 25 cm , zostaje mi z akwarium z wolnym dostępem 35 minus wzmocnienie 5 cm i szyba 1 cm to fizycznie zostaje tylko 29 cm . I tak operacje w baniaku są bardzo utrudnione , i nie ma to za bardzo znaczenia podczas wystroju bo robi się to raz na lata ( nie licząc dochodzenia do zadowalającego level-u ) ;-). Ale jeśli miał bym operować z filtrem kasetowym w takich warunkach to by mnie szlak jasny trafił. O wyłowieniu ryby nie ma mowy !!! Dochodzą jeszcze wzmocnienia poprzeczne. Weź pod uwagę wszystkie za i przeciw , bo może być trudno. Ja mam akurat narurowca i bardzo sobie chwalę . Nie mam nic przeciw kasecie ale w tym wypadku może okazać się kłopotliwe. Pozdrawiam


Kolega Pleziorro nie uwzględnił wzmocnienia wzdłużnego i szyby , zostanie Ci 22 cm na manewrowanie .

Opublikowano

Wzmocnienie raczej nie będzie do końca, pewnie skończy się 9cm od bocznej ściany, ale nie wiemy tego do końca. Niemniej nie ma to znaczenia. Kaseciak według tego szybkiego projektu wisiał by na ścianie bocznej, chyba, że i ona miała by wzmocnienie, wtedy trzeba główkować dalej. Ale raczej będzie tylko na szybie frontowej.

Powieszony na hakach i dociążony kamiennymi dekoracjami, mógł by być nawet przysłonięty wysokimi kamiennymi iglicami ze swojej lewej strony, ważne, żeby można go było przesunąć na hakach w przód i dokonać regeneracji purolite. Być może zwinne ręce będą wymieniać gąbkę bez potrzeby przesuwania całości w przód, niemniej jest to operacja dość kłopotliwa w całym tym projekcie. Jeśli będę jeszcze jakoś mógł pomóc to nie krępuj się. Plik do programu darmowego SketchUp mogę Ci przesłać na maila.


Zdravim :)


ps. komora pompy z uwzględnieniem wymiaru DCT4000, powinna wystarczyć na ten baniak.

Opublikowano

Czytam tak sobie ten wątek i wydaje mi się, że Damian ma rację. Narurowiec w Twoim wypadku byłby lepszym rozwiązaniem, mniej gimnastyki, łatwiejsza obsługa i nie masz puszki w akwarium, co przy przelotowym akwarium jest istotne. Masz tylko rurki, które możesz łatwo zamaskować. To tylko moja opinia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.