Skocz do zawartości

Zakładanie Malawi 700l - firmy specjalistyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich


Jako, ze jestem amatorem w tym temacie to chcialbym sie podpytac o specjalistyczne firmy z Warszawy i okolic, ktore zajmuja sie zakladaniem tego typu zbiornikow i ktore mozecie polecic oczywiscie?


Sam zbiornik juz mam i jest on przystsowany pod akwarium morskie, ale niestety trzeba bylo nieco ograniczyc budzet zakupowy. Przy okazji mam jednak pytanie, czy juz na etapie zakupu osprzetu do Malawi, mozna wybierac elementy, ktore moglyby w jakiejs przyszlosci posluzyc do akwarium morskiego np. Oswietlenie ?


Pozdrawiam

Artic

Opublikowano

Kolego prawie każdy sklep akwarystyczny założy ci akwarium jak u nich wszystko zamówisz.

Nie będę wymieniał tych z Warszawy ale z łatwością je znajdziesz.

Nie zastąpi to jednak wiedzy i serca jakie wkładamy w każde życie w tym i takie w akwarium.

Dlatego proponuję ci byś sam z pomocą życzliwych kolegów zaczynał malawijską przygodę.:D


Będzie zdecydowanie taniej , lepiej i dla ciebie i dla ryb.

Wnioskuję po tym co potrafią wcisnąć początkującemu akwaryście panowie z zoologa.:rolleyes:


Rozumiem że fascynuje cię akwarystyka morska która co tu mówić jest wyższą szkołą jazdy i dobrze że chcesz zacząć od prostego w prowadzeniu biotopu Malawi.

Jak złapiesz bakcyla to sam się dokształcisz i potem innym będziesz pomagał:D

Masz zbiornik pod morszczyznę więc zapewne mimo 700l nie ma proporcji jamnika jak nasze?

Podaj wymiary i co tam jest przystosowaniem do solniczki - jak nie potrafisz nazwać to wklejaj fotki.


Niestety oświetlenie morskie a nasze to dwa różne oświetlenia i nie bardzo widzę możliwości pogodzenia. Morskie to bardzo silne oświetlenie aktyniczne z podbiciem spektrum dla chlorofilu a i b by koraliki rosły a u nas wystarczają ledwo świecące moduły po 0,7W bo na roślinność u nas nie licz zbytnio, a rybom to zwisa ile i jakie to światełko. To my chcemy by wybarwiało ryby.

Podobnie jak ty planujesz ja jestem już na etapie Malawi/Tanganika a przed morskim który właśnie się w bólach tworzy i widzę pewne trudności w pogodzeniu tych róznych oświetleń.

Tu masz takie przykładowe rozwiązania do analizy i ewentualnego zakupu.

Może to nie najtańsze ale na pewno kompleksowe automatyczne i bez własnego budowania od podstaw - tu do słodkiej wody

http://www.aliexpress.com/item/DSunY-36-90cm-3ft-freshwater-4-channels-dimmable-led-aquarium-lighting-plants-aquario-marinho-lamp-best/32252654109.html?spm=2114.10010108.0.152.lzvl3J


a tu dla porównania dla solniczki


http://www.aliexpress.com/item/DSunY-2PCS-2ft-Aquarium-LED-Panels-For-Saltwater-Marine-Media-Fish-tank-120W-Coral-Reef-LED/32429816869.html?spm=2114.01020208.3.157.H8nU1z&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201644_1_79_78_77_82_80_62_81,searchweb201560_3

Opublikowano

Witaj.

Z Warszawy mogę Ci polecić P. Pawła Szewczaka. Jest właścicielem sklepu Atoll zoo. Wygoogluj sobie, a powinieneś zlaleźć kontakt na komórkę.

Możesz też, tak jak pisał deccorativo, sam spróbować, przy pomocy Klubu i klubowiczów, założyć akwarium.

Twój wybór.

Opublikowano
Witam Wszystkich


Jako, ze jestem amatorem w tym temacie to chcialbym sie podpytac o specjalistyczne firmy z Warszawy i okolic, ktore zajmuja sie zakladaniem tego typu zbiornikow i ktore mozecie polecic oczywiscie?

Artic



Tanganika Konin, Zakladaja zarobkowo zbiorniki. Ostatnio na dniach montowali 1500l. W dodatku maja piekne i rzadkie ryby z Malawi i Tanganiki w ofercie. F1 itp. Jedyna wada na pewno nie znajdziesz u nich saulosi, yellow itp, bo mowia ze takie to kupie w co drugim zoologicznym.

Opublikowano

A czy naprawdę jest sens płacić jakiejś firmie za to, co możesz tu wyczytać i dowiedzieć się z rozmowy? Z Warszawy i okolic troszkę nas jednak jest, wystarczy konkretnie zapytać o to, co Cię interesuje, a na pewno dostaniesz odpowiedź... Myślę, że nawet z wizytą nie byłoby problemu (bezpłatną :P), gdyby taka była potrzebna. Pytaj śmiało i nie przepłacaj ;)

Opublikowano

kolego uwierz ze na dluzsza mete wyjdzie Ci taniej zrobic to samemu niz zlecic to tzw. ,,wyspecjalizowanej,, firmie ktora będzie myslala tylko jak najwiecej wcisnac Ci sprzetu zalegajacego na zapleczu. A co najważniejsze przy samodzielnym zakladaniu zdobedziesz duzo wiedzy i praktyki co jest bezcenne. A jezeli nie masz ochoty zrobic tego samodzielnie lub Ci sie nie chce to odpusc sobie akwarystyke, szkoda ryb i Twojej kasy. To hobby to duzo cierpliwosci i systematyki bez tego ciezko o sukces.


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
kolego uwierz ze na dluzsza mete wyjdzie Ci taniej zrobic to samemu niz zlecic to tzw. ,,wyspecjalizowanej,, firmie ktora będzie myslala tylko jak najwiecej wcisnac Ci sprzetu zalegajacego na zapleczu. A co najważniejsze przy samodzielnym zakladaniu zdobedziesz duzo wiedzy i praktyki co jest bezcenne. A jezeli nie masz ochoty zrobic tego samodzielnie lub Ci sie nie chce to odpusc sobie akwarystyke, szkoda ryb i Twojej kasy. To hobby to duzo cierpliwosci i systematyki bez tego ciezko o sukces.



Tak naprawdę nie wiem o co chodzi koledze, ale jest masa ludzi, którzy chcą mieć akwarium z konkretnym biotopem i nic przy tym nie robić. Jest też masa firm, które to zapewniają. Przyjeżdżają powiedzmy raz w tygodniu i robią wszystko, co konieczne...i zapewniam, na prawdę dobrze zarabiają.

Dla każdego, co kto lubi.

-- dołączony post:

Przy okazji mam jednak pytanie, czy juz na etapie zakupu osprzetu do Malawi, mozna wybierac elementy, ktore moglyby w jakiejs przyszlosci posluzyc do akwarium morskiego np. Oswietlenie ?


Poza tym kolega chyba traktuje malawkę jako sytuację przejściową w drodze do morszczyzny.

Opublikowano

Przy okazji mam jednak pytanie, czy juz na etapie zakupu osprzetu do Malawi, mozna wybierac elementy, ktore moglyby w jakiejs przyszlosci posluzyc do akwarium morskiego np. Oswietlenie ?

Artic



Można.

Oświetlenie:

Najlepiej HQI+T5 . Najlepsza opcja jeśli myślisz o solniczce z SPS-ami. Kupiłbym 2x250+4x54W T5

Jeśli lubisz się bawić kolorem to 8x80W T5

A jeśli ciągnie Cię do LED-ów to weź hybrydę 3x100W LED + 4x54W T5


Cyrkulacja:

Nie baw się w Jebao i nie jebao. Kupiłem RW8 i nie polecam. Do takiego litrażu jak piszesz kup Tunze 6105x4 i kontroler Tunze 7096.

Zrób od razu sump, tylko z trzema komorami. Zrzut+ buble stop+ komora pompy.

Pompa obiegowa :

najlepiej Red Dragon, ale cenione są też Deltec.

Wydasz na to ok 9 tys kupując nowy sprzęt, za używki zapłacisz ok 4-5 tys ale masz sprzęt z najwyższej półki i spokój na lata.

Ktoś powie, że to dużo?

Tak, może i dużo, ale na własnej skórze się przekonałem, że za półrodki płaci się potem wielokrotnie.

Opublikowano

Artic pisze że mósiał ograniczyć budżet, a Twoje wyliczenia robią wrażenie. Założyć można sporo taniej, Artic jak nie masz wiedzy poczytaj forum, popytaj to nie jest takie trudne a z doswiadczenia wiem że to najciekawszy okres, firmy założą Ci ale trzeba się liczyć z sporym wydatkiem, a pozatym wrazie jakiś problemów praktycznie nic nie będziesz wiedział o swoim baniaku. Problemem może być kompletny brak czasu, ale jeżeli trochę go pośiadasz to namawiam na takie podejście do tematu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.