Skocz do zawartości

Zbiornik 500 L Mbuna - budowa - fotoreportaż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak bede stawiał 4 baniak w swoim 50m mieszkanku wypróbuje montyw ze spienioną PCV-ką zamiast tła. W przyszłości klej folie i inne cuda na wode z płynem, olej lub na niezastąpionę w tej kwesti wazelinke :)


Dzięki za radę i ocenę :-)


Co do PCV - wizualnie, to co się komu podoba, jednak PCV nie daje

takiej głębokiej czerni jak szyba wyklejona folią (światło tylnej

świetlówki je rozjaśnia, bo spienione PCV nie jest całkiem gładkie,

i robi się czarno- szare) ale mnie się podoba.


Myślę, że wyglądało by jeszcze lepiej przy oświetleniu HQI.

Opublikowano
milc, to spienione pcv na tło wkleiłeś na zewnątrz


Nie no, wewnątrz, co by mi dało na zewnątrz, właśnie zabezpiecza

szybę :-) A w non-mbunowym zbiorniku takie samo PCV robi za

podkład pod łupki - mam cały tył wyklejony łupkiem filytowym.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Proste:


- w założeniach tylna ściana miała być czarna - wyklejona od zewnątrz folią; w środku miałem dać czarne spienione PCV wykrojone tylko na tyle, żeby opierała się o nie (zamiast o szybę) konstrukcja z kamieni


- niestety wyklejanie spieprzyłem, wyglądało to koszmarnie, w cholerę bąbli, w związku z tym podjąłem dramatyczną decyzję i czarne spienione PCV poszło na całą ścianę - w środku oczywiście

Opublikowano

Aha.

Ale i tak wygląda ładnie. Mi się podoba.

Chyba takie sobie zrobię. Zastanawiam się jeszcze, czy dałoby radę zamówić u kamieniarza płyty z filitu (kwadraty, prostokąty). Na wymiar. Np takie kwadraty. Z jednej strony oszlifowane aby było można łatwo zamontować do szyby na silikon, a z drugiej naturalna struktura.

Czerń świetnie wyostrza kolory ryb, a w połączeniu z jasnym podłożemjest super.

Opublikowano
Zastanawiam się jeszcze, czy dałoby radę zamówić u kamieniarza płyty z filitu (kwadraty, prostokąty). Na wymiar. Np takie kwadraty. Z jednej strony oszlifowane aby było można łatwo zamontować do szyby na silikon, a z drugiej naturalna struktura.

O czymś takim właśnie myślę. Z tego, co wiem jest to możliwe, ale jest jeden minus - waga. Takie płyty, zwłaszcza w większym akwa będą ważyły bardzo dużo. Zwłaszcza, że żeby struktura była w miarę naturalna, z wgłębieniami i pęknięciami, to płyty musiałyby mieć 3-5cm.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wybaczcie Państwo, ale tego typu płyty (tzw. oblader) jest trochę płaski mimo wszystko i nie daje żadnej głębi. Mam taki w swoim akwarium i nie jestem zadowolony. Śledzę posty związane z prezentacją akwariów, bo uruchamiam powolutku 625 l. (250x50x50). Aktualnie mam 100x50x40 właśnie z obladerem. Dziś zmieniłem trochę wystrój i zamiast piaskowców wstawiłem wapień. Piaskowiec był totalnie płaski i trochę bez sensu. Tak uważam. Oczywiscie o gustach się nie dyskutuje. Mam więc nadzieję że nie dostanę od Was bury. Pozdrowionka!

Opublikowano

To jeżeli masz coś dostać to najwyżej

poradę :)

Moja jest taka że jak stawiasz 250 cm to postaraj się zrobić ją na

250x60x60 a nawet 250x70x70 jezeli masz miejsce.

wysokość 50cm przy 250 cm wyglada niezbyt ciekawie.

również zgadzam sie że jezeli oblader będzie płaski to wygląda to słabo, z kolei jeżeli ma większą głębie to przeraża jego waga.

Opublikowano

Faktycznie zbiornik mógłby być nieco wyższy, ale... no właśnie to ale! Gdy zobaczyłem posty dotyczące wielkości (wysokości zbiorników) to juz było za późno. Stolarz zrobił już szafę i pokrywę i nie bardzo chciał już cokolwiek poprawiać. Akwarium stanie w biurze niemal na całej długości ściany na przeciw mojego biurka. Ale to prawdopodobnie za jakieś dwa - trzy miesiące. Doskonale wiecie co to znaczy postawić taki zbiornik. Cały czas jednak zastanawiam się nad tłem. Będę wdzięczny za pomocne posty w tej sprawie. W zasadzie mam już wszystko do CR-65 - łącznie z Faustem, ale jak wczoraj w moim małym akwarium włożyłem wapień - to zwątpiłem. Jasne odblaski wyglądają świetnie - przynajmniej dla mnie. Pozdrawiam!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.