Skocz do zawartości

Wybór absorbera azotanów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A z tych wkładów które najlepiej rozważać? Dwa pierwsze czy trzeci z drugim lub samodzielny trzeci? Pytam pod kątem akwarium na dolewce ale jak poczuje różnice w smaku kranowy to się przede też w kuchni do picia:) skoro marketów i tak nie dużo lepszą więc po co kupować:) a może na spożywcza dodatkowo coś dołożyć- cho to nie to forum...


Oj Rafał coś chyba wypiłeś bo pismo jak język ci się plącze:D


widzisz filmik - jest jeden korpus więc wejdzie tylko jeden z tych trzech wkładów ale do wyboru i to styknie dla baniaka do podmianek.

Woda do picia na pewno będzie smaczniejsza i zdrowsza bo bez tego


http://www.lenntech.pl/adsorpcja.htm

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź Deccorativo.


Czyli filtr węglowy składam z:

1. Korpus 10"

Czym się różnią te dwa produkty?:

- http://sklep.osmoza.pl/obudowa-h10b-komplet-p-710.html

- http://sklep.osmoza.pl/obudowa-trojdzielna-34-fhpr34-3s-p-57.html


Nie rozumiem słowa "trójdzielna" jednego z nich i różnic między nimi :)


2. Wkład węglowy do 10" - tak jak podałeś - http://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-fccbl-af-p-335.html


Odnośnie wyboru absorbera:

Timi - świetny pomysł z projektem mobilnego bloku Purolite.


Przy okazji przeglądania korpusów wpadłem na pomysł stworzenia w miarę bezpiecznego bloku na bazie tych samych korpusów.

Czyli taki korpus: http://sklep.osmoza.pl/obudowa-trojdzielna-34-fhpr34-3s-p-57.html

plus obudowa: http://sklep.osmoza.pl/obudowa-na-zloze-fceb10-p-140.html


Do obudowy mieści się 0,5l wkładu - nie wiem czy to wystarczająco dużo.


Będzie to działać?

Opublikowano

Bykster koleżanka podpowiada - poczytaj.

Jeszcze raz uważnie obejrzyj ten filmik bo wybrałeś najgorszą opcję korpusów.


Ma być korpus do osmozy z gwintami wew 1/4" bo takie są najtańsze szybkozłaczki pod wężyk do osmozy.

Będziesz to robił na wężu strażackim z mosiężnymi mufami.

Podmiana wody przez węgiel polega na powolnym przepływie by węgiel zdążył cokolwiek zaadsorbować a nie biciu rekordu wlewania wody do baniaka.


Korpus 10" jako obudowa bloku adsorbera na Purolite to raz za małe złoże a dwa to wymaga odwrotnego przepływu i wklejania rurki oraz gąbek by ci złoże nie poleciało bo baniaka. W temacie bloku też masz gotowca do zrobienia by stał w szafce wystarczy poszukać.

Opublikowano

Dziękuję za instrukcje, czyli chodzi o taki korpus do filtracji wody kranowej: http://sklep.osmoza.pl/obudowa-eg14cwaq-przezroczysta-p-138.html


Korpus 10" jako obudowa bloku adsorbera na Purolite to raz za małe złoże a dwa to wymaga odwrotnego przepływu i wklejania rurki oraz gąbek by ci złoże nie poleciało bo baniaka. W temacie bloku też masz gotowca do zrobienia by stał w szafce wystarczy poszukać.


Nie bardzo rozumiem o co chodzi z odwrotnym przepływem, mógłbyś rozwinąć temat?


Wsypuję Purolite do takiej obudowy: http://sklep.osmoza.pl/obudowa-eg14cwaq-przezroczysta-p-138.html Tam już są gąbki więc Purolite nie wypłynie do baniaka. No i po co te dodatkowe rurki?


Co do ilości Purolite. Jeżeli użyję 0,5l na 160l wody, przy stosowaniu również 50-100g Purigenu, nie pociągnie przez 2-4 tygodnie?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.