gsztar Opublikowano 13 Października 2015 #1 Opublikowano 13 Października 2015 Koledzy Malawiści, jestem początkujący a mój 200 l baniak działa od nie całych 6 m-cy. Od tygodnia, no może troszkę dłużej, moje zielone glony na kamieniach zamieniły się w brązowe. Pojawiły się również brązowe coś na sprzęcie wewnątrz akwarium i szybach. Ponadto także na pisku widać brązowe obszary. Czy taka to już uroda? Czy to okrzemki, o których sporo na naszym forum? Czy może coś innego i wymaga baczniejszej uwagi? Proszę o wskazówki. Z góry dziękuję.
egon44 Opublikowano 13 Października 2015 #2 Opublikowano 13 Października 2015 Może zapodaj jakąś fotkę...Będzie łatwiej ocenić co to za glon
Guban88 Opublikowano 13 Października 2015 #3 Opublikowano 13 Października 2015 Tak mogą to być okrzemki. Na pewno w kranówie masz tego pełno (SiO2) jak każdy z reguły , a z każdą podmianką dajesz tego do akwarium. Dużo krzemianów w wodzie dużo pożywki dla okrzemków. A niestety zielone glony ciężko utrzymać długo sam się przekonałem o tym i ustępują one okrzemkom w kolejności. Miałem zielone ale kilka miechów zaś zanikły została część tego co miałem , a teraz znowu wracają z tym że ja robię podmianki raz na miecha. Polecam mój temat zobacz jakie ja miałem zielone glony. Tam jest wszystko opisane. http://forum.klub-malawi.pl/malawi-sinic-okrzemek-malawi-zielono-t25453p17.html [300] Malawi
MatiK Opublikowano 14 Października 2015 #4 Opublikowano 14 Października 2015 Jeśli ten glon pojawił się po zielonych i ma taką ciemną barwę to mogą to być krasnorosty, ale rzeczywiście byłoby łatwiej przy konkretniejszym opisie i jakiejś fotce
gsztar Opublikowano 14 Października 2015 Autor #5 Opublikowano 14 Października 2015 Zgodnie z prośbą fotki w załączeniu.
MatiK Opublikowano 14 Października 2015 #6 Opublikowano 14 Października 2015 Hmm, jak dla mnie, pierwsze zdjęcie przedstawia okrzemki, drugie - krasnorosty...