Skocz do zawartości

Wszystko DIY szafka, komin, sump, hqi, hydroponiczny - foty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bo jak już znalazłemń w swoim mieście szklarza, który miał maszynę do wiercenia w akwa i chciał to zrobić po sensownej cenie (za dwa otwory), to okazało się, że maszyna nie może wywiercić bliżej krawędzi niż 8x8cm


oznacza to że środek jednego otworu byłby 8cm od boku i 12 cm od tylniej szyby (listwy wzmacniające przeszkadzały_ - potem jeszcze półtora cm dziura 2cm przerwa i 1,5 cm od krawędzi drugiego otworu do jego środka... i znowu półtora do końca otworu i 2cm przerwy i koniec komina...


od tylnej szyby krawędź komina byłaby oddalona o 21cm, a otwory byłyby i tak w jego przedniej części - dlatego zdecydowałem się na komin w środku


szklarz bał się wiercić w odwróconym akwa "na powietrzu" a rozklejanie nie wchodziło w grę...


teraz za kominem będzie filtr wewnętrzny mocniejszy niż planowany i będzie wiał tak żeby ładnie zakręcała na przeciwległej ścianie i szła w miarę przy dnie...


i tak tło będzie w pełni ze styropianu + ceresit - żadnych normalnych skał... więc wsio będzie ukryte...

inspiracje: http://www.malawigruppen.dk/udstilling1.htm


mój komin ma objętość około 8l, a że jest to akwarium szkoleniowe przed większym to nie ma to dla mnie większego znaczenia - poza tym to akwa trafi w ścianę w przyszłym mieszkaniu, więc jako, że będzie z "prześwitem" to nawet lepiej że ten komin jest tak...


jak potrzebujesz pociągnij sobie kalkulator do sumpa... bo widzę że budujesz wielki baniak :D jest w moim podpisie - pozdrawiam

Opublikowano

skały będą ze styropianu i cr65 bo żadne nie będą mi IDEALNIE pasować do tła DIY...


a tak jak napisałem jest to akwa szkoleniowe i mogę się pobawić...


rozważam dwie opcje, ze względu na wyporność styropianu:

1. przyklejenie skałek do dna "na zawsze"

2. Zrobienie skałek a potem wypalenie styropianu z wnętrza za pomącą rozpuszczalnika tak jak się topi tła... zostanie skorupa, która zatonie wypełniona wodą... - dodatkowy akut kryjówki

Opublikowano

heh ja mialem taki sam problem jak Twoj - zadne skaly nie pasuja do tla z ceresitu.. proste - wzialem wegiel i pomalowalem ceresitem :) lepsze to od styropianu bo nie trzeba kleic do podloza nie ma obawy ze "wyfrunie" z akwa :)

Opublikowano

pasuje piaskowiec

oczywiście nie od razu ale po roku gdy tło i kamienie porosna ciemną masą glonów niezbyt to się rzuca w oczy.

Opublikowano
Ta szafka ma konstrukcję spawaną?


hehe nie, ta szafka ma konstrukcję "ekonomiczną"? :twisted:


to jest jedyny element całości na którym postanowiłem oszczędzić i kosztowała mnie tylko 200pln dzięki temu, że belki drewniane 8x8cm zdobyłem za darmo i sam oszlifowałem, pomalowałem lakierobejcą duluxa...


jedyne elementy zakupione to płyty 1,8cm - też z odpadów (dlatego nie dostałem takiego koloru jak ta lakierobejca) - boki i dno jednolite oklejone, a tył i podwójny blat wogóle nie oklejony "goły" - zmontowane wszystko kątownikami stalowymi które zostały mi po budowie woliery - dlatego tych łączeń nie widać


taki kątownik: |_ 4x4x4cm - widać jeden na zdjęciu gdzie jest zdjęta półka na sumpa


tylne zewnętrzne "nogi" są z dala od ścian bocznych, bo jest tam z każdej strony szpara 1cm między tylnią płytą a bocznymi dla wentylacji, żeby nie było wilgoci w szafce


jeszcze szopka była taka, że płyty pszyszły zacząłem budować - postawiłem bez blatów i mnie szlag trafił, bo jak usiadłem na kanapie to się okazało że nie będę widział dna akwa - za wysoko - dno zaplanowałem na 90cm pierwotnie - no i wyżynarka i skróciłem o 10cm :D

Opublikowano

dorzucam początki tła...


foty nie oddadzą całości (części), więc nagrałem telefonem filmik... w mp4, ale wymaga plugina quicktime - waży 4MB


zmieniono wideo: 26.10.2007 13:52

http://www.uznam.net.pl/~motowilk/tlo-wstepnie.mp4


dzisiaj, albo w sobotę betonuję ... cr65 :D


rozwiązałem sprawę z wypornością, na testowej skałce wczoraj w nocy...

wyrzeźbiłem kamień ze styropianu i pokryłem ceresitem - dwie warstwy - zostawiając jadnak z jednej strony 5cm pasek wolnego styropianu - potem jak ceresit wysechł wlewałem delikatnie w skałę rozpuszczalnik i wygrzebałem patyczkiem stopiony styropian - tak wydrążyłem ale nie do końca (tak 2/3 objętośi styropianu) i otwór zabetonowałem Very Happy

potem pojechałem jeszcze jedną warstwę na około całego kamienia i jest git

-leciutki betonowy kamień, który uwaga - tonie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.