Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak dla ciekawości,ale Malawi zawsze mi się podobało,nie wiem dlaczego na przykład nie Tanganika.


Owinąłem paskami włókniny pompę cyrkulacyjną,rano to samo zrobię na koszyku pompy obiegowej..Wylot mam na rurkach pcv zrobiony bo jak miałem na peszlu to go prostowało.


Parametry po zalaniu,testy JBL :


Temperatura 18,6 st.



Mam pytanie,czy wlewając amoniak,potem bakterie,pożywkę i zamykając cykl azotowy muszą być zaraz ryby czy mogę na przykład odczekać tydzień,dwa ?



Tanganika równie fascynująca ale mniej kolorowa może dlatego ciągnie bardziej do Malawi.


Jak peszel robi erekcję :D to go po zagięciu w świński ogonek polewamy wrzątkiem i już się nie wyprostuje.

Koledzy mi pisali że jednak ten typowy karbowany w środku peszel mocno wodę hamuje w porównaniu do takiego węża ssawnego gładkiego wewnątrz więc kupiłem i zamienię u siebie na takie gładkie wewnątrz


836abde1df63e806med.jpg



Na start jedz z temperaturą wysoko nawet do 30C i natleniaj wodę


https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0ahUKEwj-kObL_JTLAhXkYJoKHRgADAwQFgg6MAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.biotechnologia.uni.opole.pl%2Fbiblioteka%2Fdocs%2Fbadanie-procesu-nitryfikacji-i-denitryfikacji-w-biologicznym-oczyszczaniu-sciekow-cw-4-i-5.pdf&usg=AFQjCNEhh4S5AyBx15S24rSQMeD_7BjsfQ&sig2=fTbIciPiEgjG6DbMe-Wzzg&cad=rja


Żadnych węgli w filtracji a tym bardziej jak spotkałem rady by wlać na start alkoholu ( to węgiel organiczny).

Ten powyższy link rzuca nieco światła na powody dlaczego obecnie często start nitryfikacji się zatrzymuje nawet jak damy i bakterie nitryfikacyjne i pożywkę a kiedyś start po bożemu czyli bez niczego i sam zawsze ruszał. Mam to samo co wielu z was - doskonale pamiętam co było 50 lat temu jak pierwszy i jedyny raz startowałem proces nitryfikacji po Bożemu ( potem tylko przeszczepy biologii w kolejnych zbiornikach) a słabo pamiętam co było tydzień temu.

Marku raz uruchomiona biologia może czekać na ryby miesiącami i jak jej zabraknie pożywki co nigdy nie następuje w baniaku ( stale tam jakieś żywe organizmy, glony, bakterie gnilne, resztki roślin obumierają dając jak np.mrożona artemia stale dopływ amoniaku - najwyżej może być za mało tego żarcia. Proces nitryfikacji na Ziemi przebiega od miliardów lat i nic go nie zniszczyło a co tam jakiś baniak miesiąc bez ryb.

Uśpionym bakteriom nitryfikacyjnym wystarcza kilka godzin by się wybudziły ze snu - dowód?.

Wzrost gwałtowny NO2 w uśpionym złożu odnotowuję testem JBLa po 6 godzinach i to od razu z 0,05 do 0,8-1ppm.

Wpuszczenie więc ryb do uśpionego złoża nawet po długim okresie i nawet w pełnej dorosłej obsadzie poza niewielkim w pierwszym momencie wzrostem NO2 nie przekraczającym progu szkodliwości nic nie spowoduje. Zupełnie co innego długotrwała stabilizacja czyli równowaga biologii która następuje po 1-2 miesiącach od wpuszczenia ryb i nie zastąpi tego żadne starty po Bożemu czy na WA. To wpływ ryb, karmienia,czyszczenia syfu, podmian wody i setki innych czynników u każdego innych.


Marku startuj z tą mętną wodą bo to pomaga startować jeśli to związki wapnia.

Pamiętaj 1ml WA ( to jest pożywka) na 200l wody netto , bakterie nitryfikacyjne i do przodu:D


EDIT

poszło na mijankę:D


Najpierw lejesz WA dawkę jak pisałem po 10 minutach mierzysz NH4 by sprawdzić czy jest 1mg/l NH4 bo zdarza się stara WA zwietrzała i nie da 1mg/l amonu wtedy z proporcji dolej na 1mg/l

Jak tego nie zrobisz pierwszego tylko zmienisz kolejność dając pierwszy uzdatniacz Prime to po wlaniu nowoczesnego uzdatniacza - cały amon zniknie i nic już nie pomierzysz.

Potem jak NH4 -OK mierzysz pozostałe parametry startowe czyli pH i NO2, NO3 i dopiero wtedy wlewasz uzdatniacz a po 10 minutach bakterie i to koniec inicjacji startu.

Od tego momentu nic nie lejesz nic nie grzebiesz nic nie świecisz tylko kręcisz wodą i napowietrzasz - zadnych nowych dawek czegokolwiek, żadnego dokarmiania. To jest taka końska dawka pożywki że wystarcza do końca startu biologii.

Pierwszy pomiar NO2 po 3-4 dniach mierzenie NH4 nie ma sensu bo po wlaniu uzdatniacza Prime od razu amoniak znika z testów i już się nie pojawi.

Opublikowano

Szafka z płyty,jest tam nawet 8 szuflad wewnętrznych.W Wolnej chwili zrobię fotkę.

Opublikowano

Zaciekawił mnie pojedynczy blat, tzn. nie 36, a 18, dlatego pomyślałem, że masz tam stelaż.


Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Akwarium 220x60x60.Pokrywa z płyty meblowej,tak miałem kilka lat w poprzednim malawi,fotki na początku tematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.