Skocz do zawartości

SG Aqua LED - rewolucja, czy kolejne oświetlenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wstęp

Przyznam, że ten wątek wyskoczył mi ni stąd, ni zowąd. . . Jak już marudziłem wcześniej, nie mam czasu na robienie własnego oświetlenia, ale ze względu na brak godnego rozwiązania postanowiłem, że zrobię je sam z modułów LED, bo to najlepsze wyjście.

W związku z tym, że postanowiłem zastosować filtr aquaponiczny, oświetlenie stało się problemem. Filtr ten, który zostanie wykonany na zamówienie, ma 21 cm szerokości i generalnie najłatwiej, jak stoi na akwarium. Pokrywa odpada. Jak zatem umieścić oświetlenie, aby wyglądało to estetycznie i nie oświetlało filtra, tylko wodę?:) Jak to pogodzić w 2 metrowym akwarium biorąc pod uwagę fakt, że musiałbym zastosować kilka profili z modułami przy szerokości akwarium 80 cm? Sytuację skomplikował fakt, że oświetlenie miało zawierać moduły blue i red w układzie (WBWR)n ... Głowiłem się nad tym z 2 tygodnie. Urodziło się w głowie kilka rozwiązań - żadne mnie nie satysfakcjonowało.

Przez ostatnie kilka miesięcy (5) poszukiwałem godnego, gotowego rozwiązania. Klapa. Zawsze coś było nie tak. Dlatego, gdy w sobotę rano postanowiłem jeszcze raz zajrzeć na Allegro, uwagę moją przykuł pewien wynalazek - bo inaczej tego nazwać nie można.


Bohater

Panel oświetleniowy SG Aqua LED Pro.... <<<< link do "testu"


20150703-IMG_8744a.jpg

SG2a.jpg

Patrzę na grafikę... WoW - myślę, to jest to!!! Postawię na tym aquaponikę!


Parę faktów:


Plusy (w mojej ocenie)


  • bezkonkurencyjne, równomierne oświetlenie

  • wykonany z aluminium

  • niski profil

  • nie blokuje dostępu do akwarium

  • na zamówienie do każdego akwarium

  • plug&play

  • 2 lata gwarancji udzielanej przez producenta + oczywiście 2 lata wynikające ze sprzedaży w sklepie (w Polsce zawsze lepiej korzystać z tego prawa, niż z gwarancji producenta).

  • opatentowany

  • porządne diody Samsung

  • podświetlenie przedniej szyby - szyba optiwhite powinna pokazać pazury

  • Czas realizacji zamówienia do 1tyg!

  • Diody 5630

  • Możliwość dokupienia ściemniacza

  • Cena


Minusy:


  • taśmy LED - z tymże to są jakieś lepsze, na diodach Samsunga, ponoć nie do kupienia w detalu zabezpieczone plexi.

  • brak możliwości zlecenia wykonania na modułach LED

  • problem ze wzmocnieniami wzdłużnymi - trzeba je utrzymywać w nienagannej czystości, albo zamówić akwarium z grubszą szybą bez - jak się da :)


Niewiadome:


  • barwa tylko 6500K - dopóki nie przetestuję, to nie będę wiedział, czy to plus, czy minus. Osobiście lubię zimne światło, ale naturalne (około 5000K) jest dla mnie przyjemniejsze. W akwarium lepiej mieć zimniejsze.



Słowo końcowe i perspektywy

Odbyłem wczoraj bardzo przyjemną i merytoryczną rozmowę z producentem. Wyjaśnił mi wszystko, wytłumaczył dlaczego na razie nie robi na modułach, itd.

Wg mnie rozwiązanie tutaj prezentowane jest niesamowite, nawet pomimo faktu stosowania taśm LED. Zawsze można zerwać te taśmy i zastosować moduły. Jeśli ktoś zechce, natomiast, zrobić sobie taki panel samemu, to wg mnie powinien uiścić opłatę producentowi. Szanujmy prawo. Nie kopiujmy za darmo czyichś rozwiązań.

Zobaczymy, jak produkt będzie ewoluował

Dla zainteresowanych podaję informację, że zamówień należy dokonywać przez sklep peha68 (ten z linku) i jeszcze jakiś drugi, ale nie pamiętam jak się nazywał.

Bardzo szkoda mi modułów LED, ale mam na dzieję, że barwa tego światła będzie przyjemna. W takich sytuacjach zawsze przypomina się mi zasada KISS - tak bardzo mi się podoba, ale tak często o niej zapominam :)

Pozdrawiam i ciekawe, co myślicie o tym panelu w Malawi.

Opublikowano

Jakoś nie widzę tej rewelacji czy rewolucji. Po co oświetlenie z przodu i z tyłu jak tam w większych akwariach są wzmocnienia wzdłużne które łatwo się brudzą?

Nie rozumiem też Twojego problemu z oświetleniem, ale widocznie za głupi jestem ;) Nie możesz modułów przykleić do dna filtra aquaponicznego? Plus ewentualnie dać z jedną belkę z modułami z przodu? A wszystko umieścić na koronie ze spienionego pcv?


Wysłane z telefonu

Opublikowano
Jeżeli tylko same diody 6500K to będzie kicha nie oświetlenie, s w wszczegolności kolory ryb.

Ponoć spektrum tych diod jest pełne.

Będę szczery: muzyki słucham bez eq. Także w akwarium wolałbym mieć naturalne kolory, a nie podbite. To chyba są raczej preferencje, a nie konieczność. Dobrze prawię?


Po co oświetlenie z przodu i z tyłu jak tam w większych akwariach są wzmocnienia wzdłużne które łatwo się brudzą?
- napisałem - albo trzeba je czyścić, albo zamawiać bez wzmocnień jeśli się da. Można też zamówić bez LEDów z przodu i z tyłu.


Nie możesz modułów przykleić do dna filtra aquaponicznego? Plus ewentualnie dać z jedną belkę z modułami z przodu? A wszystko umieścić na koronie ze spienionego pcv?

Mogę - ale bez bicia przyznam, że nie pomyślałem o tym :) Przemyślę to, ale raczej już podjąłem decyzję. No chyba, że kolejne sceptyczne głosy mnie przekonają :)

Opublikowano
Ponoć spektrum tych diod jest pełne. Będę szczery: muzyki słucham bez eq. Także w akwarium wolałbym mieć naturalne kolory, a nie podbite. To chyba są raczej preferencje, a nie konieczność. Dobrze prawię?
No do światła słonecznego czyli naturalnego to diodom białym baaardzo daleko więc i kolory nie będą naturalne.
Opublikowano

Jeżeli to nie są diody RGB to kłamie koleś pisząc że dioda 6500K ma pełne spektrum ;-). Diody blue i red daje się poto żeby uzyskać światło o jak najszerszym spektrum. No ale co tam widocznie musisz sam na wszystkim się sparzyć ;-).

Opublikowano

Stan przecież ja sam na modułach robić chciał :) w układzie WRWB :) także nie musisz mnie przekonywać:) no nie wiem zawsze musicie mi namieszać :) (za to Wam od zawsze dziękuje) chyba należę do ludzi którzy jak nie dotkną to nie uwierzą. Może jeszcze spróbuje producenta namówić na moduły. Albo chodzisz na dodanie koloru czerwonego i niebieskiego

Opublikowano

jezeli chodzi o oświetlenie hydroponiki a wiec akwarium roslinnego to diody RGB mozna sobie ... wsadzić - nic nie daja .


pasmo diod niebieskich i czerwonych nie pokrywa sie z częstotliwością chlorofili .

tak więc podaruj sobie te kolorowe światełka albo zainstaluj dodatkowe diody o odpowiednio dobranych długościach fal .


Częstotliwość rezonansu chlorofilu a : dolna = 410 i 430 górna 662

Czestotliwość rozonansowa chlorofilu b : dolna 453 i górna 642


Należy szukać diod o nazwie royal blue i deep red - najwieksze szanse na pokrycie widma lub dostepne są specjalne diody niebiesko/czerwone o ustalonym stosunku światła . Wizualnie będą świecić jako fioletowe


Stosunek barwy czerwonej do niebieskiej będzie odpowiedzialny za to jak zachowywać sie będą rośliny a więc czy będzie wspomagany (stymulowany) wzrost czy też rozkrzewianie oraz kwitnienie (ewentualnie)


PS

ta rewolucyjna belka wygląda niemal identycznie jak moja niedokończona pokrywa sprzed prawie 10 lat i chyba szkoda że wtedy tego nie opatentowałem :)


Również cena tego czegoś wymieniona jako atut trochę mnie zdumiała

Opublikowano

Goldi. Nie zrozum mnie źle, ale odnoszę wrażenie, ze nie zawsze czytasz wszystko :)

To oświetlenie jest do akwarium. Na akwarium postawie filtr aquaponiczny który nie będzie oświetlany sztucznie.

Zreszta gdzie ja napisałem o diodach RGB. My cały czas piszemy o układzie modułów WRB. to różnica, bo każdy moduł ma 3 diody danego koloru. Ale oczywiście to co piszesz o diodach RGB jest wg mnie prawda. Są za słabe.


Odnośnie widm absorbcyjnych chlorofilu to zaufałem ludziom na forum ze sie pokrywa. Bynajmniej na oko tak wyglądało. Nie wiem czy widmo musi byc aż tak wąskie aby fotosynteza działała pełna gęba.

Ale dzięki Tobie sprawdzę to rano na PC.

Sprawdzę tez widma dla rożnych glonów. Wtedy będzie można łatwo je kontrolować, dostosowując widmo.


Podobam mi się merytoryczny charakter Twoich wypowiedzi :)


spiochu.... Myśle o Tobie:) a raczej o Twoim pomyśle:) zasada KISS :)

Opublikowano

Bardzo przepraszam - zrozumiałem że chodzi o doswietlenie hydroponiki

może sie zasugerowałem tymi fotkami z roślinkami ...

Nigdzie nie napisałeś o RGB ale to co napisałem dokładnie sie odnosi równiez do WRB i WRGB o ile są w wykonaiu standardowym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.