Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Hydor Pico 1000 w kaseciaku, w mojej małej Tanganice i jest niesłyszalny, dlatego myślę, że 400 będzie tym bardziej cichy ;) Jakość wykonania w porządku, chodzi u mnie od ponad pół roku i żadnych problemów. Z pozostałymi nie miałem styczności.

Opublikowano

Ja mam w kaseciaku Atmana AT-306. Jest praktycznie niesłyszalny. Pytasz o model AT-302 ale podejrzewam, że jeśli chodzi o głośność to będzie albo podobnie albo lepiej.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam jakie polecacie pompy obiegowe pracujące po za wodą?


Z podobały mi się pompy Jebao ze względu na płyną regulację przepływu którą można dokonać za pomocą zewnętrznego panelu.

Większość sprzedawców jednak twierdzi że pompa musi pracować w zanurzeniu bo inaczej producent nie uwzględnia reklamacji.



Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli pompa jest przystosowana do pracy poza wodą to śmiało można jej używać w taki właśnie sposób. Podstawa to gwarancja. Jeśli obejmuje uszkodzenia podczas pracy poza wodą to ja bym się nie zastanawiał.

Jeśli masz środki na Jebao to się nie zastanawiaj - opinie użytkowników tych pomp są bardzo pochlebne.


W pompie ważne jest aby nie pracowała na sucho i to jest ważne. Oczywiście mam na myśli pompy przystosowane do pracy poza zbiornikiem. A z tego co się orientuję niektóre z pomp mają zabezpieczenie odcinające zasilanie podczas pracy na sucho więc tym bardziej ryzyko uszkodzenia maleje.

Opublikowano
Witam jakie polecacie pompy obiegowe pracujące po za wodą?


Z podobały mi się pompy Jebao ze względu na płyną regulację przepływu którą można dokonać za pomocą zewnętrznego panelu.

Większość sprzedawców jednak twierdzi że pompa musi pracować w zanurzeniu bo inaczej producent nie uwzględnia reklamacji.



To kup u tych co dają gwarancję na pracę poza wodą.

już to sprawdziłem telefonicznie i pisałem w temacie o narurowcu


kup w erybka:D

Opublikowano

Dejwis na pompach Jebao DCT jest napisane: "Must run into water", tłumaczyć chyba nie trzeba ? :)

Nie wiem jak z innymi modelami AC albo DC.

Opublikowano
To kup u tych co dają gwarancję na pracę poza wodą.

już to sprawdziłem telefonicznie i pisałem w temacie o narurowcu


kup w erybka:D



Dystrybutor mówi ze musi pracować w wodzie bo woda schładza silnik praca poza wodą równa sie utratą gwarancji .

Wygląda na to że erybka daje swoją gwarancje hmmm.


Gwarancja gwarancją ale co z takiej gwarancji jak pompa co chwile będzie przeciekać i lądować w serwisie a ponoć właśnie w takiej konfiguracji np. narurowiec lubią przeciekać może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć ?

Opublikowano
Dejwis na pompach Jebao DCT jest napisane: "Must run into water", tłumaczyć chyba nie trzeba ? :)

Nie wiem jak z innymi modelami AC albo DC.



Tłumaczyć Łukaszu nie trzeba ale czy Chińczyk dobrze znał angielski?:D


Dokładnie o ten napis pytałem właściciela erybki.

Dają na 100% gwarancję na pompy DC i DCT ( AC nie mają) do pracy poza wodą jako bezpośredni importer prosto z fabryki - poza siecią dystrybucji w Polsce.

Wszystkie pompy AC,DC,DCT posiadają układ zabezpieczający pracę pompy bez wody w układzie rury dolotowej i się bez słupa wody nie włączą.

Koniecznie trzeba układ obiegu wody zalać i odpowietrzyć a dopiero po tym włączyć pompę a nie odwrotnie oczekując że sama zaciągnie wodę - ona nie ruszy.

Tylko trochę techniki i się wielu gubi i reklamowało te pompy dlatego np Jadwiga Morska nie daje gwarancji na pracę poza wodą a erybka daje ale właśnie tak zaleca uruchomienie pompy.

Takie mniej więcej wyjaśnienie otrzymałem od p. Tomka z erybki.

Sam nie mam tych pomp więc tylko teoretycznie się wymądrzam.

Natomiast twoje obawy dejwis że się te pompy przegrzewają lub przeciekać zaczną to raczej wroga propaganda konkurencji.


Tylko na chłopski rozum weż

Jebao DCT 6000 42W i żebrowana obudowa metalowa się przegrzewa a ten plastikowy klekot

Newa Jet 6000 - 68W do pracy także poza wodą - ten się nie przegrzewa? mimo o 50% większego zapotrzebowania na energię bo pracę wykonują identyczną więc reszta w ciepło idzie.


dejwis ktoś musi być pierwszy co sprawdzi i widać wypadło na ciebie;)

Natomiast ci co mają te pompy w kaseciakach mogą sprawdzić czy obudowa pompy jest wyrażnie cieplejsza od wody w komorze.

Opublikowano
Koniecznie trzeba układ obiegu wody zalać i odpowietrzyć a dopiero po tym włączyć pompę a nie odwrotnie oczekując że sama zaciągnie wodę - ona nie ruszy.

Z tego co czytałem to pompa wyłącza się jeśli przez minutę zassie wody, takie zabezpieczenie przed brakiem wody np. w komorze sumpa, więc myślę, że zaciągnie.

Jeśli moja wróci z naprawy to niestety, ale nie będę tego sprawdzać :P

Jebao DCT 6000 42W i żebrowana obudowa metalowa się przegrzewa a ten plastikowy klekot

Dobra alternatywa dla grzałki ;)

Natomiast ci co mają te pompy w kaseciakach mogą sprawdzić czy obudowa pompy jest wyrażnie cieplejsza od wody w komorze.

No i znowu niestety tego na chwilę obecną nie sprawdzę :) ale np kado może :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.