Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jestem już po kilku dniach testów i również podzielę się uwagami.

Konieczna jest zmiana podłączenia przewodów. Obecnie ciężko wetknąć dwa kable w jeden otwór co zmusza do kombinowania ze złączkami. To jest mocno uciążliwe i jak pisał Decco - mało profesjonalne. Test doby jak już wcześniej pisałem bo przyda się. Instrukcja i jeszcze raz instrukcja. Dziś spędziłem pół dnia aby dojść co i jak przy konfiguracji białych ledów + RGB. To co pisał Decco da się osiągnąć (przejścia kolorów) ale trzeba się nieco nakombinować i nie jest to nigdzie jasno wytłumaczone. Po telefonie do Ciebie dopiero zaczęło świtać i udało się w końcu ustawić. Kolejna sprawa to ręczne wpisywanie mocy jaką ma świecić dany kanał. Dlaczego 100% to muszę wpisać 255? Czy nie da się wpisywać np. 50 i to będzie 50%? Chodzi o pole za ustawieniem czasu włączenia/wyłączenia. Naklejka jak pisali wcześniej również trochę razi. Słaba jakość i zalatuje amatorką - oczywiście to tylko wrażenie bo sprzęt jest super!

Ogólnie jednak spełnia swoje zadanie w 100% i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony!

Pozdrawiam!

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki za opinie, które bardzo dużo mi dają i kierują moją uwagę we właściwą stronę. Tak jak wcześniej pisałem, wasze uwagi są zawsze konstruktywne i jestem za to wdzięczny.


Może kilka słów "usprawiedliwienia".

Z zamiłowania, wykształcenia i wykonywanego zawodu jestem programistą. Elektronika to tak przy okazji. Zupełnie za to nie mam talentu do projektowania graficznego. Musiałem sam ogarnąć wiele tematów: programowanie sterownika, aplikacji, przygotowanie jakiejkolwiek instrukcji, strony internetowej, instalatora, sprawy formalne, obudowa... Poświęcam na to czas popołudniami po pracy (często kosztem rodziny), więc wyszło tak jak wyszło. Sterownik (oprócz głównego prototypu) powstał w zasadzie w ostatnie 3 miesiące, więc bardzo szybko. Uwierzcie mi, że jak na jedną osobę, to strasznie dużo pracy. Jestem zmęczony i cieszę się, że mam chwilę oddechu na zebranie uwag.


Na razie planuję co najmniej kilkadziesiąt sztuk w takiej postaci jak jest teraz. Najlepiej byłoby dojechać do około 120 sztuk. Wtedy będzie czas na poprawki, nowy projekt obudowy itp. W tym czasie będę oczywiście zmieniał aplikację w zakresie w jakim jest to możliwe bez zmiany projektu sterownika. Zmiana strony internetowej też jest doskonałym pomysłem. Tylko, że na to wszystko trzeba funduszy ze sprzedaży sterowników, bo nie ma co ukrywać, że profesjonalnej strony internetowej to ja nie zaprojektuję ;-) No i ta nieszczęsna instrukcja, koniecznie trzeba nad nią popracować.


Zupełnie nie mam też pomysłu na promocję i szczerze mówiąc liczę na Was. Ufam, że jest to na tyle dobry produkt (pomijając kwestie estetyczne), że będziecie go sobie nawzajem polecać. Marketing "pantoflowy" to najlepsza rekomendacja. Ze swojej strony mogę obiecać, że będę się starał rozwijać produkt i słuchać waszych uwag.


Jeszcze raz dzięki za życzliwe słowa i czekam na opinie od pozostałych użytkowników.

Opublikowano

Może głupie pytanie, ale czy można sterować Twoim projektem np taką lampą:

HALOGEN NAŚWIETLACZ LAMPA LED SMD 10W/100W ZIMNY (5469817400) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Masz jeszcze jakieś sztuki za stanie na sprzedaż?

Opublikowano
Uwierzcie mi, że jak na jedną osobę, to strasznie dużo pracy. Jestem zmęczony i cieszę się, że mam chwilę oddechu na zebranie uwag.

Ja Ci wierzę:)

Wszystkie uwagi chłopaków są jak najbardziej słuszne i się z nimi zgadzam.

Spokojnie, tak jak napisałeś, trochę teraz musisz zarobić na tej wersji, żeby móc wprowadzać kolejne poprawki/udoskonalenia. Nikt chyba jeszcze nie wypuścił na rynek nowości, która od razu była ideałem:) Z marketingowego punktu widzenia to nawet dobrze, bo z każdą kolejną wersją dorzucisz jakąś następną marchewkę zachęcającą kolejnych potencjalnych klientów do kupna Twojego produktu:) Gorzej by było gdyby Twój produkt był słaby, a taki nie jest, to byłby spalony na samym początku, ale jak zauważyłeś opinie nasze są bardzo pochlebne.

Teraz odpoczywaj, w międzyczasie zbieraj zamówienia (których życzę Ci jak najwięcej).

Polecać Twój sterownik na pewno będziemy (ja już mam info o nim w swojej sygnaturce).

Powodzenia:)

Opublikowano

Wszyscy wiemy Romku że to ogrom pracy i błyskawiczne tempo prac.

Notuj uwagi jak leci potem posortujesz na możliwe i nie możliwe do realizacji -na szybko i na potem.


Nie masz zupełnie racji z tą stroną internetową.

Ja jestem przedwojenny elektronik gdzie o tranzystorach już było ale o scalakach to jeszcze nie, ale sam zaprojektowałem bez problemu profesjonalne strony i bez wielkiej kasy.

Wejdz tu i przenieś swoją stronę a uzyskasz narzędzie do projektowania strony z setkami gotowych szablonów. Ja tam kilka stronek robiłem - banalnie proste a szablony masz ekstra i pełna możliwość rozbudowy o menu i wszystkie inne duperele, zdjęcia, filmiki, muza -co ci się zamarzy.


http://strona.1and1.pl/?ucuoId=PUlead:default.WH.PL-20150929122451-654E179357BAF4B6C436DF697B02AE61.TC2b&linkId=ct.nav.mywebsite.business#service


Oczywiście poczta pantoflowa to dobra droga do zwiększania sprzedaży ale ze swojego doświadczenia zawodowego powiem ci że najlepsza to założenie sklepu na allegro i ładnie opisana oferta z pokazaniem możliwości produktu. Za wystawienie aukcji płacisz grosze a reklama niesamowita - nawet nie spodziewasz się jak szybko sprzedasz sterowniki tylko opisz i pokaż te programowanie graficzne - krótki filmik z programowania przekona każdego co się boi elektroniki.

Mimo że minęło już kilka lat jak nie prowadzę działalności gospodarczej ciągle jeszcze dzwonią do mnie ludzie z allegro - nawet nie wiem jak oni znajdują tak stare aukcje i kontakty.

Niech ci co wzięli sterowniki do testowania niech teraz przyślą filmiki z pracy i możliwości oświetlenia ze sterownikiem albo sam nakręć w swoim baniaku.

Zaraz będziesz miał telefony od producentów belek ledowych.

Ustaw wysoką poprzeczkę cenową bo masz super produkt.

Masz odniesienie do TC420 - coś 160zł/szt


A mam do sprzedania swój nowiutki nigdy nie użyty TC420 - 5 kanałów - sprawa na pw

Gdynianin

Niestety wyjaśniam że w naświetlaczach jest zasilacz stałoprądowy 230V utrzymujący stały prąd na wyjściu w zależności od użytej diody mocy LED COB.

Dla białych naświetlaczy 10W najczęściej jest to stały prąd - 900mA lub często jeszcze stare diody COB na 350mA 29V .

Skutkuje to tym że nie można regulować jasności ani podłączyć sterownika.

Ostatnio modne naświetlacze RGB mają już pilota i możliwość zmiany natężenia światła i tylko niestety jedno białe wynikające z fabrycznych ustawień więc do niczego takie światło.

Opublikowano

Dzisiaj dostałem sterownik, w sobotę wszystko podłącze pobawię się i zdam relację :)

Mam nadzieję że sobie poradzę z ustawieniem białych ledów z niebieskim i czerwonym żeby były fajne przejścia :)

Opublikowano

Ja też sprzęt już mam , teraz biorę się za kompletowanie reszty.


PS: panowie skoro doszliście już jak zrobić ładny świt i zmierzch to może podzielicie się tą wiedzą z resztą :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.