Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zainspirowaliście mnie do zmiany oświetlenia. Długo się zastanawiałem nad tym co tu zrobić, czy nie pójść w kierunku bardziej rozbudowanego oświetlenia RGB i np sterownika Conrad. Jednak biorąc pod uwagę prostotę modułów LED i to że prawdopodobnie jakiś czas będę poza domem a obsługa zbiornika będzie spoczywała w rękach domowników to Wasza opcja zwyciężyła.


Moje pierwsze pytanie. Czy moc modułu GOQ SAMSUNG 3x5630 150 stopni Biały Zimny - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/725 - to tak naprawdę 3x0,72W ? Czyli 2,16 W. Czy podana moc dotyczy całego modułu ?

To samo z pozostałymi kolorowymi.

Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Niebieski - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728

Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Czerwony - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Czerwony/729

Choć martwi mnie, że w tabelce z danymi podano że jest na diodach 5050.



Nie jestem fanem mocno oświetlonych zbiorników. Stosując się do waszych propozycji uznałem, że powinienem na zbiorniki 100-120 cm dać przynajmniej 3 lub 4 moduły białego, równolegle z nim 3 moduły niebieskiego i dalej równolegle 3 czerwonego. O ile jest sens dorzucania czerwonego.

Wyglądałoby to tak, od przodu akwarium

W/W/W/W

//B/B/B//

//R/R/R//


Chyba że się zmieści tak

W/W/W/W

B/R/B/R/B


Lub

/W/W/W/

B/R/B/R/B

/W/W/W/


Tak naprawdę nie wiem jakich są rozmiarów i zapewne zanim nie przetestuje sam i nie zobaczę efektów to trudno będzie mi zrozumieć wasze wszystkie uwagi i sugestie. Także pewnie zamówię ich na wstępie nieco więcej na zapas.


W ramach zebrania wszystkiego do kupy małe podsumowanie listy zakupów na jedno akwarium 100-120 cm:

- 6x Moduł GOQ SAMSUNG 3x5630 150 stopni Biały Zimny - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/725 - 25,20 PLN

- 3 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Niebieski - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728 - 14,70 PLN

- 3 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Czerwony - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Czerwony/729 - 14,70 PLN

- 1 x ZASILACZ WTYCZKOWY Pol LED 17W 1,4A - http://polskiled.com.pl/pl/p/ZASILACZ-WTYCZKOWY-Pol-LED-17W-1%2C4A-/966 - 9,90 PLN

- 3 x Gniazdo DC Pol LED 2,1 x 5,5 mm z zaciskami - http://polskiled.com.pl/pl/p/Gniazdo-DC-Pol-LED-2%2C1-x-5%2C5-mm-z-zaciskami/603 - 5,70 PLN

- 1 x Rozgałęźnik DC Pol LED 2,1 x 5,5 mm gniazdo 3xwtyczka - http://polskiled.com.pl/pl/p/Rozgaleznik-DC-Pol-LED-2%2C1-x-5%2C5-mm-gniazdo-3xwtyczka/606 - 7 PLN

= 74,20 PLN


- Do kolorów manualne ściemniacze, nie znalazłem w tym samym sklepie. Trzeba jednak liczyć że kosztuję koło 15 PLN. Można także zamówić manualny do białego światła lub


- opcjonalnie 1x STEROWNIK RADIOWY JEDEN KOLOR Pol LED miniRF 6A - http://polskiled.com.pl/pl/p/STEROWNIK-RADIOWY-JEDEN-KOLOR-Pol-LED-miniRF-6A/640 - 29 PLN


Czy potrzebne będą mi jeszcze dodatkowe przewody ? Ewentualnie czy coś czego nie uwzględniłem ?

Okazuje się, że największe koszty generowane są przez ściemniacze.


Po napisaniu tego posta uznałem, że muszę sobie to wszystko jeszcze przemyśleć. Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem. Jak mnie natchnie to poszukam jak to złożyć taniej. Już na szybko widzę, że na allegro są tańsze ściemniacze. Wprawdzie na podczerwień a nie radiowy, ale mi to nie przeszkadza. A można by go nawet użyć do kolorów.

Ściemniacz LED 12V 6A IR z pilotem (4470) -

ŚCIEMNIACZ LED KONTROLER TAŚMA 12V 6A Z PILOTEM FV (5037349741) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/50/37/34/97/5037349741@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@50/37/34/97@@AMEPARAM@@5037349741



MANUALNY ŚCIEMNIACZ LED 12V DC do taśmy żarówki -

MANUALNY ŚCIEMNIACZ LED 12V DC do taśmy żarówki (4863060471) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/48/63/06/04/4863060471@@AMEPARAM@@18@@AMEPARAM@@48/63/06/04@@AMEPARAM@@4863060471



Chyba, żeby pójść w stronę RGB. Tylko czy wtedy za pomocą takiego sterownika jesteśmy w stanie wybrać mu na stałe kolor świecenia ? I gdy uruchomimy oświetlenie za pomocą jakiegoś automatu to zawsze będzie nam się to w takich samych barwach uruchamiało ?

STEROWNIK kontroler LED RGB PILOT RF RADIOWY 12V -

STEROWNIK kontroler LED RGB PILOT RF RADIOWY 12V (4863305239) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/48/63/30/52/4863305239@@AMEPARAM@@18@@AMEPARAM@@48/63/30/52@@AMEPARAM@@4863305239

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Po napisaniu tego posta uznałem, że muszę sobie to wszystko jeszcze przemyśleć. Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem. Jak mnie natchnie to poszukam jak to złożyć taniej

To przemyśl sobie na spokojnie.

Jak coś złożysz to myślę, że się podzielisz swoim pomysłami.


Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem.

Jakoś tego wcześniej nie zauważyłem co napisałeś i odpisałem też dość obszernie aby pomóc i też poświęciłem chwile. Tylko jednak skasowałem tego posta i nie było mi szkoda.

Opublikowano
Wystarczy zasilać z jednej strony, ale czy nie lepiej jest z obu ?

Zasilasz tylko z jednej strony !


Lub

/W/W/W/

B/R/B/R/B

/W/W/W/



Imho najlepsza wersja , dzięki której ładnie wymieszają się barwy światła. Jak dasz bez tylnich ledów White może się na backgroundzie odbijać kolor niebieski i czerwony co raczej będzie to nie korzystnie wyglądało.

Opublikowano
Zasilasz tylko z jednej strony !




pytam, bo ten gość, który testował ledy na tym filmiku raz zasilał tak, a raz z obu


ja mam tak rozmieszczone ledy :

post-15858-14695722045416_thumb.jpg

post-15858-14695722045783_thumb.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że wtedy do obsługi nie potrzeba nic więcej? Tylko zasilacz i moduły? Wygląda to mi na praktyczne rozwiązanie i kosztowo też wychodzi dobrze w porównaniu do kilku osobnych ściemniaczy (żeby zaprogramować sobie cykl dnia). Zamawiałeś z Chin?

Opublikowano

skończyłem oświetlenie i w nocy zrobiłem test ze sterownikiem TC420 ...... max używałem 70% mocy modułów .... można to poustawiać, żeby chodziło bardziej płynnie, ale w środku nocy nie chciało mi się bawić, tym bardziej , że akwa bez wody i ryb :] aha.... te kamienie , to nie wystrój , tylko docisk spienionego pcv, które kleiłem do dna ;)


TC420 i moduly led - YouTube

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.