Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zainspirowaliście mnie do zmiany oświetlenia. Długo się zastanawiałem nad tym co tu zrobić, czy nie pójść w kierunku bardziej rozbudowanego oświetlenia RGB i np sterownika Conrad. Jednak biorąc pod uwagę prostotę modułów LED i to że prawdopodobnie jakiś czas będę poza domem a obsługa zbiornika będzie spoczywała w rękach domowników to Wasza opcja zwyciężyła.


Moje pierwsze pytanie. Czy moc modułu GOQ SAMSUNG 3x5630 150 stopni Biały Zimny - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/725 - to tak naprawdę 3x0,72W ? Czyli 2,16 W. Czy podana moc dotyczy całego modułu ?

To samo z pozostałymi kolorowymi.

Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Niebieski - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728

Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Czerwony - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Czerwony/729

Choć martwi mnie, że w tabelce z danymi podano że jest na diodach 5050.



Nie jestem fanem mocno oświetlonych zbiorników. Stosując się do waszych propozycji uznałem, że powinienem na zbiorniki 100-120 cm dać przynajmniej 3 lub 4 moduły białego, równolegle z nim 3 moduły niebieskiego i dalej równolegle 3 czerwonego. O ile jest sens dorzucania czerwonego.

Wyglądałoby to tak, od przodu akwarium

W/W/W/W

//B/B/B//

//R/R/R//


Chyba że się zmieści tak

W/W/W/W

B/R/B/R/B


Lub

/W/W/W/

B/R/B/R/B

/W/W/W/


Tak naprawdę nie wiem jakich są rozmiarów i zapewne zanim nie przetestuje sam i nie zobaczę efektów to trudno będzie mi zrozumieć wasze wszystkie uwagi i sugestie. Także pewnie zamówię ich na wstępie nieco więcej na zapas.


W ramach zebrania wszystkiego do kupy małe podsumowanie listy zakupów na jedno akwarium 100-120 cm:

- 6x Moduł GOQ SAMSUNG 3x5630 150 stopni Biały Zimny - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3x5630-150-stopni-Bialy-Zimny/725 - 25,20 PLN

- 3 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Niebieski - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728 - 14,70 PLN

- 3 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Czerwony - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Czerwony/729 - 14,70 PLN

- 1 x ZASILACZ WTYCZKOWY Pol LED 17W 1,4A - http://polskiled.com.pl/pl/p/ZASILACZ-WTYCZKOWY-Pol-LED-17W-1%2C4A-/966 - 9,90 PLN

- 3 x Gniazdo DC Pol LED 2,1 x 5,5 mm z zaciskami - http://polskiled.com.pl/pl/p/Gniazdo-DC-Pol-LED-2%2C1-x-5%2C5-mm-z-zaciskami/603 - 5,70 PLN

- 1 x Rozgałęźnik DC Pol LED 2,1 x 5,5 mm gniazdo 3xwtyczka - http://polskiled.com.pl/pl/p/Rozgaleznik-DC-Pol-LED-2%2C1-x-5%2C5-mm-gniazdo-3xwtyczka/606 - 7 PLN

= 74,20 PLN


- Do kolorów manualne ściemniacze, nie znalazłem w tym samym sklepie. Trzeba jednak liczyć że kosztuję koło 15 PLN. Można także zamówić manualny do białego światła lub


- opcjonalnie 1x STEROWNIK RADIOWY JEDEN KOLOR Pol LED miniRF 6A - http://polskiled.com.pl/pl/p/STEROWNIK-RADIOWY-JEDEN-KOLOR-Pol-LED-miniRF-6A/640 - 29 PLN


Czy potrzebne będą mi jeszcze dodatkowe przewody ? Ewentualnie czy coś czego nie uwzględniłem ?

Okazuje się, że największe koszty generowane są przez ściemniacze.


Po napisaniu tego posta uznałem, że muszę sobie to wszystko jeszcze przemyśleć. Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem. Jak mnie natchnie to poszukam jak to złożyć taniej. Już na szybko widzę, że na allegro są tańsze ściemniacze. Wprawdzie na podczerwień a nie radiowy, ale mi to nie przeszkadza. A można by go nawet użyć do kolorów.

Ściemniacz LED 12V 6A IR z pilotem (4470) -

ŚCIEMNIACZ LED KONTROLER TAŚMA 12V 6A Z PILOTEM FV (5037349741) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/50/37/34/97/5037349741@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@50/37/34/97@@AMEPARAM@@5037349741



MANUALNY ŚCIEMNIACZ LED 12V DC do taśmy żarówki -

MANUALNY ŚCIEMNIACZ LED 12V DC do taśmy żarówki (4863060471) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/48/63/06/04/4863060471@@AMEPARAM@@18@@AMEPARAM@@48/63/06/04@@AMEPARAM@@4863060471



Chyba, żeby pójść w stronę RGB. Tylko czy wtedy za pomocą takiego sterownika jesteśmy w stanie wybrać mu na stałe kolor świecenia ? I gdy uruchomimy oświetlenie za pomocą jakiegoś automatu to zawsze będzie nam się to w takich samych barwach uruchamiało ?

STEROWNIK kontroler LED RGB PILOT RF RADIOWY 12V -

STEROWNIK kontroler LED RGB PILOT RF RADIOWY 12V (4863305239) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/48/63/30/52/4863305239@@AMEPARAM@@18@@AMEPARAM@@48/63/30/52@@AMEPARAM@@4863305239

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Po napisaniu tego posta uznałem, że muszę sobie to wszystko jeszcze przemyśleć. Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem. Jak mnie natchnie to poszukam jak to złożyć taniej

To przemyśl sobie na spokojnie.

Jak coś złożysz to myślę, że się podzielisz swoim pomysłami.


Szkoda mi go było jednak kasować, bo chwilę na to poświęciłem.

Jakoś tego wcześniej nie zauważyłem co napisałeś i odpisałem też dość obszernie aby pomóc i też poświęciłem chwile. Tylko jednak skasowałem tego posta i nie było mi szkoda.

Opublikowano
Wystarczy zasilać z jednej strony, ale czy nie lepiej jest z obu ?

Zasilasz tylko z jednej strony !


Lub

/W/W/W/

B/R/B/R/B

/W/W/W/



Imho najlepsza wersja , dzięki której ładnie wymieszają się barwy światła. Jak dasz bez tylnich ledów White może się na backgroundzie odbijać kolor niebieski i czerwony co raczej będzie to nie korzystnie wyglądało.

Opublikowano
Zasilasz tylko z jednej strony !




pytam, bo ten gość, który testował ledy na tym filmiku raz zasilał tak, a raz z obu


ja mam tak rozmieszczone ledy :

post-15858-14695722045416_thumb.jpg

post-15858-14695722045783_thumb.jpg

Opublikowano

Rozumiem, że wtedy do obsługi nie potrzeba nic więcej? Tylko zasilacz i moduły? Wygląda to mi na praktyczne rozwiązanie i kosztowo też wychodzi dobrze w porównaniu do kilku osobnych ściemniaczy (żeby zaprogramować sobie cykl dnia). Zamawiałeś z Chin?

Opublikowano

skończyłem oświetlenie i w nocy zrobiłem test ze sterownikiem TC420 ...... max używałem 70% mocy modułów .... można to poustawiać, żeby chodziło bardziej płynnie, ale w środku nocy nie chciało mi się bawić, tym bardziej , że akwa bez wody i ryb :] aha.... te kamienie , to nie wystrój , tylko docisk spienionego pcv, które kleiłem do dna ;)


TC420 i moduly led - YouTube

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.