Skocz do zawartości

Malawi 450 L - pytanie o komodę pod akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak już zaznaczyłem wcześniej płyty 15mm

Tylko czy na pewno są to 15 ? bo mamy mdfa 16mm. a taki spoko starczy jako nośne :) dodatkowe nóżki,tył,blat i spoko wytrzyma.

Opublikowano
Tylko czy na pewno są to 15 ? bo mamy mdfa 16mm. a taki spoko starczy jako nośne :) dodatkowe nóżki,tył,blat i spoko wytrzyma.


W mojej komodzie są płyty meblowe 15 mm, niestety, ale koło mdf to nawet nie leżało :). Rozmawiałem z żoną, przedstawiłem opinię wielu osób które mi tutaj doradzały i może po małym przemeblowaniu kupię dodatkową szafkę :), specjalnie pod akwarium.

Opublikowano

Lub można samemu trochę podłubać ;) koszta nieporównywalnie niższe,zrobisz taką jak Tobie odpowiada no i ta satysfakcja-SAM zrobiłem! nieoceniona.Mi pod takie szkiełko zmontowanie zajęło ok. 3-4h.

Opublikowano

Witaj,


Jeżeli chcesz koniecznie wykorzystać tą komodę pod akwarium to zacznij od kupna nowego blatu "pod wymiar" dna akwarium. Komodę w celu zapewnienia nieprzemakalności należało by pomalować lakierem z żywicy epoksydowej przynajmniej od środka i w miejscu łączeń. Oczywiście żywica zamiast silikonu.


Dodatkowo musisz pod uwagę wziąć to, że samo szkło waży 130kg i ta konstrukcja nie wystarczy (pomyśl ile będzie ważyło po zalaniu) , dlatego należało by ją wzmocnić w środku ramą z profili np. 40x40.


Poniżej wstawiam fotkę z moim wysłużonym identycznym w wymiarach zbiornikiem na specjalnie spawanej ramie pod zabudowę płytą


attachment.php?attachmentid=5681&stc=1&d=1423472073


Jak byś miał pytania dot. przeróbki to chętnie podpowiem, bo już pomagałem innemu znajomemu w adaptacji szafki.

post-11254-14695720787123_thumb.jpg

Opublikowano
szkło waży 75kg :)

Zazwyczaj tyle waży co napisałeś, moje waży troszkę więcej ze względu na grubsze dno oraz dodatkowe wzmocnienia i półki na górze pod pokrywą. Nie mniej jednak konstrukcja musi być solidna by bez problemu przyjąć na klatę przynajmniej półtonowe obciążenie.

Opublikowano
A moim zdaniem tyl nie musi byc po calosci wystarczy srodek



Wiesz to czy przypuszczasz? Bo moim zdaniem plecy są bardzo ważne i ważne jest to żeby "wchodziły" pomiędzy ścianki zewnętrzne szafki co da jej dodatkową sztywność oraz były w całości.




[300] Malawi

Opublikowano
Wiesz to czy przypuszczasz? Bo moim zdaniem plecy są bardzo ważne i ważne jest to żeby "wchodziły" pomiędzy ścianki zewnętrzne szafki co da jej dodatkową sztywność oraz były w całości.




[300] Malawi



Jeżeli są 3 "komory" to rzeczywiście wystarczą pełne plecy w środku dla usztywnienia konstrukcji min. 3/5 plecy w środku i po 1/5 max na stronę bez ścianki tylnej (ale i tak nie najlepiej to wygląda i jest mało praktyczne). Robiłem kiedyś taką szafkę z płyty 40mm.

Opublikowano

Mam nadzieję, że Kolega się nie pogniewa jeśli zadam pytanie w jego temacie, by nie zakładać kolejnego tematu. Koledzy ,a co sądzicie o szafce na konstrukcji z profili stalowych? A do konstrukcji dokręcić płyty?? Ma taką może ktoś, wtedy to już by na pewno była szafka wytrzymała. Baniak będę miał 150x50x50

Opublikowano
Koledzy ,a co sądzicie o szafce na konstrukcji z profili stalowych? A do konstrukcji dokręcić płyty?? Ma taką może ktoś, wtedy to już by na pewno była szafka wytrzymała. Baniak będę miał 150x50x50

Kolego jak byś uważnie czytał to ja mam właśnie taką konstrukcję, zdjęcie też załączyłem w poście powyżej. Jedynie na co musisz zwrócić uwagę to to, żeby płyty boczne wystawały do przodu poza ramę tak byś mógł przykręcić do nich zawias meblowy do otwierania skrzydeł/drzwiczek. Zazwyczaj jest to minimum 5 cm najlepiej dopasować pod konkretne zawiasy meblowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.