Skocz do zawartości

Sterownik LED TC420


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heniu jeśli nie masz czytnika dvd/cd bo tak zrozumiałem to niech Ci któryś kolega, który ma zrobi upload na jakiś serwer i sobie pobierzesz. Jeśli mało zajmuje to nawet spakowane na maila wysłać. Może na jakiejś stronie producenta jest soft do pobrania?

Wydaje mi się, że musisz się uśmiechnąć do kolegi g . pająk ;)

Opublikowano
Masz jakieś spostrzeżenia z programowania? jak się ustawia przejście skokowe lub płynne i czy jest jak w Conradzie MS35 regulacja długości tego przejścia? czy komputer sam sobie to ustawia.

Czas przejścia jest nie ustawialny, po prostu przy każdym ustawieniu klikasz "FADE" albo "SOLID"


wCaLwd.jpg


Widać na screenshocie powyżej - niebieski guzik ;)


Nie wyczaiłem ile dokładnie trwa przejście ale ok 30 sek.


Na razie nie wiem jak wgrać to oprogramowanie z płytki?- macie jakieś pomysły.?


B7VuCX.jpg


1. Klikasz "białą kartkę" - New package" i pod napisem "Modulelist" klikamy nazwę programu, który się pojawił.

2. Klikasz nazwę ustawień

3. Prawy przycisk myszy wskazany w polu strzałki i "EDIT"

następnie wpisujemy swoje dane, zaczynając od pierwszego kroku

wCaLwd.jpg

Po każdym kroku dalemy "Add" aby dodać kolejny. Za każdym razem wpisujemy godzinę rozpoczęcia danego ustawienia. Jeśli już skończymy, klikamy "Close"


4. Naciskamy przycisk czarnej strzałki oznaczony jako "4" na moim screenie - spowoduje to wgranie konfiguracji.


Ewentualnie na samym sterowniku wchodzimy do menu i dajemy sterownik w pozycję "RUN" (to musimy zrobić tylko 1-szy raz)


Mam nadzieję, że ten krótki opis ułatwi komuś pierwsze kroki ;)


Heniu jeśli nie masz czytnika dvd/cd bo tak zrozumiałem to niech Ci któryś kolega, który ma zrobi upload na jakiś serwer i sobie pobierzesz. Jeśli mało zajmuje to nawet spakowane na maila wysłać. Może na jakiejś stronie producenta jest soft do pobrania? Wydaje mi się, że musisz się uśmiechnąć do kolegi g . pająk

Nie wiem w takim razie czy dobrze zrozumiałem deccorativo, ;) jeśli chodzi o samo oprogramowanie to wrzuciłem zawartość płyty:

https://mega.co.nz/#!7Rk1zADA!yiST7s0-pTzQYcLJ_xP6gITUIx-mfjEnHSmlo074kiA

Opublikowano

Dla tych którzy nie mają czytnika CD. Jest do pobrania obraz płyty CD ze strony sklepu dx.com.

Strona TC420

Obraz CD (spakowany RARem)

Aby móc użyć takiego obrazu należy zainstalować oprogramowanie umożliwiające stworzenie wirtualnego czytnika CD/DVD i załadowanie do niego wirtualnej płyty CD lub DVD. Pierwsze z brzegu oprogramowanie, darmowe:

Magic ISO


Wysłane z telefonu

Opublikowano
Czas przejścia jest nie ustawialny, po prostu przy każdym ustawieniu klikasz "FADE" albo "SOLID"

(...)

Nie wyczaiłem ile dokładnie trwa przejście ale ok 30 sek.


Trochę kicha, miałem nadzieję, że jest to sprytniej rozwiązane, tzn. że rozciąga przejście na cały zaprogramowany czas. Czyli np. o 8:00 mam 0%, o 9:00 ustawiam 100% i przez godzinę robi stopniowe przejście.

Patrząc, że masz na początku kroki co minutę to przez 30s. robi przejście a przez drugie pół minuty sieci stałym światłem. A jak to wygląda w normalnym czasie, bez przyspieszenia? Bardzo widać takie skoki?



Wysłane z telefonu

Opublikowano
Patrząc, że masz na początku kroki co minutę to przez 30s. robi przejście a przez drugie pół minuty sieci stałym światłem

Tak, kroki mam co minutę, ale proces jest przyspieszony x2, czyli każdy krok trwa ok 30s.


Te moje 30 sekund na przejście wywnioskowałem z normalnego całodziennego programu. W rzeczywistoci przejścia są naprawdę świetne, w ogóle niezauważalne! ;)

-- dołączony post:

Sorry za off-top, ale tak siedzę teraz patrząc na akwarium obserwuję, jak "zachodzi słońce" i zmieniają się kolory... Po prostu bajka! :cool:

Nie wiem jak to nazwać, ale to naprawdę nowe doznanie obserwując naszych ulubieńców pięknie oświetlonych w różnych "porach dnia" :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Opublikowano

To jak już kolega dopracuje cały program to ja chętnie się uśmiechnę po niego :)

Nie wiem, ale jakoś mnie przeraża jak mam ogarnąć zmianę kolorów, czyli jak ustawiać te suwaczki ;)


Wysłane z telefonu

Opublikowano
To jak już kolega dopracuje cały program to ja chętnie się uśmiechnę po niego

Jak na ten moment dla mnie, to program jest już dopracowany - na razie nie zamierzam nic zmieniać :)


Wrzucam w załącznik jak byś chciał...


EDIT> jak by ktoś nie mógł wgrać załącznika, poniżej zrzut ekranu moich ustawień do wpisania ręcznego - a nóż się przyda:


yWh3Kb.jpg

Normalny 1.zip

Opublikowano
To jak już kolega dopracuje cały program to ja chętnie się uśmiechnę po niego :)

Nie wiem, ale jakoś mnie przeraża jak mam ogarnąć zmianę kolorów, czyli jak ustawiać te suwaczki ;)


Wysłane z telefonu



Nie mam jakoś parcia na ten TC420 ale Piotrze jestem pewien jednego.

Ten program kolegi na pewno poprzestawiasz wg własnego widzimisie:D


Każdy ma inną wizję jak wygląda doba w jeziorze Malawi nawet jak tam nigdy nie był i nie będzie. To przestawianie suwaczków jest banalne i o wiele prostsze niż programowanie Conrada MS35. Sama ciekawość nie pozwoli nikomu poprzestać na programie jednego z nas.

I to jest w w tym TC420 piękne - nareszcie niczym nie jesteśmy ograniczeni - nawet ceną:D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.