Skocz do zawartości

Projekt 2200l


Grześ_95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie interesują mnie wasze opinie poprawki propozycje zmian w tym projekcje zbiornika +/-2200L.

Rysunek jest taki jaki jest ale chyba jasny i czytelny .

Rys przeliczony pod szkło 12mm i spoiny 2mm

Więc tak :

Czy obowiązkowo muszę dzielić dno na 2 elementy – (w celu odprężenia) ?

Czy dno może być jak i całość ze szkła 12mm ? - (czy dać 15mm w jednym odcinku )

Gdzie najlepiej umiejscowić i ile przelotów w dnie - ( zakładam po 2 otwory 1” po obu bokach )

Filtracja będzie na 3-pompach 32/60 – 2 do obiegów narurowych i 1 do 300l sump-a

Jakie spoiwo zalecacie – (czytałem wiele o profesjonalnie stosowanych silikonach w tym odporność na UV)


Zamierzam kleić „sam” spoiwa jakie typuje są poniżej wraz z opisami .

Do końca tygodnia będę zamawiał „formatki”

Pomóżcie zweryfikować mój zamysł co i gdzie zmienić , poprawić – (nawet korekcja wielkości zbiornika)

post-15155-14695718691425_thumb.jpg

post-15155-14695718691765_thumb.jpg

post-15155-14695718692237_thumb.jpg

post-15155-14695718692808_thumb.jpg

post-15155-14695718693067_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę, z tego co wiem to sikaflex sobie odpuść,twardnieje po zastosowaniu. Sylikon to chyba jedyny słuszny materiał, ale czy ten co pokazałeś to też niestety się nie wypowiem. Spróbuj może zapytać kolegę z forum mianowicie Przemka Wieczorka. Baniaki klei na co dzień, więc może uchyli rąbka tajemnicy. Swoją drogą ja bym się nie odważył na klejenie takiego szkła samemu. Projekt wdaje się być ciekawy, powodzenia w realizacji. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Ja bym się zastanowił nad wysokością. Pamiętaj, że trzeba co jakiś czas przetrzeć przednią szybę. Jak na baniaku jeszcze pojawi się korona to masz kłopot.

Jeśli nie masz min 2m wzrostu to może być problematyczne :-)

Co do umiejscowienia komina to kwestia jak w pomieszczeniu będzie stał baniak. Dajesz tak aby najłatwiej było to ukryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił nad wysokością.


Nie klejenie czy też filtracja mnie najbardziej martwi tylko właśnie ta przednia szyba .

Mam obecnie zbiornik o wys 50cm i od czasu do czasu gąbką do naczyń (ostra strona) muszę tą szybkę doprowadzić do stanu zadowalającego .

Przed użyciem czyścika magnetycznego mam drgawki wiadomo co on robi gdy mamy w zbiorniku drobny piasek .


To właśnie pokrywa lub jej namiastka mnie skłania do takiej wysokości zbiornika .

Zrobiłem sobie na przymiar listewki pozostałe po listwach przyściennych z remontu pokoju .

Daje mi to dobre wyobrażenie gabarytów stosunek wys do dł , do tego podoba mi się „bryła”

zbiornika o takich wymiarach .

Do tego jak odliczę z tej wysokości korona 5/10cm + podstawa zachodząca na szyby 10cm chcę trochę przy maskować podłoże widoczne na froncie , to już mam – 15/20cm z tej wysokości .

Zbiornik klejony w pomieszczeniu pozwala na wymiary „stacjonarne” nie przejdzie przez żaden otwór drzwiowy .

Ponadto zbiornik na lata nie „sezonowy” jak to czasem bywa szybko ludziom przechodzi akwarystyka .


Co do umiejscowienia komina to kwestia jak w pomieszczeniu będzie stał baniak. Dajesz tak aby najłatwiej było to ukryć.


Pod zbiornik mam już spawany stelaż firma wykonująca zapewniała o wytrzymałości 5 ton spokojnie – profil zamknięty 40/40mm .

Całość na większą połowę ściany sąsiadującej z łazienką więc i tu obiegi polecą na „systemie klejonym NIBCO”

Wydaję mi się że gdyby się zeszły 4 calowe otwory centralnie w środku zbiornika , to mam gotowy przepis na „powódź”

-- dołączony post:

Swoją drogą ja bym się nie odważył na klejenie takiego szkła samemu. Projekt wdaje się być ciekawy, powodzenia w realizacji. Pozdrawiam


He he he nie pamiętam po tylu latach czy macie w Augustowie „Aqua-Park ze zjeżdżalnią wodną” ale jeśli tak to wiesz komu posłać parę „tłustych” za jakość połączeń kołnierzowych pomiędzy elementami ślizgów.

Nie wiem czy wiecie jak wygląda przeciętne pod basenie oraz niecka basenowa która często stoi na kilkunastu betonowych filarach .

Przewierty pod dysze, wanny hamowne w 90% „leci na sikabond flex sikaflex”

Przerabiałem już nawet wklejanie kotew pod wodą (instalowanie toru wypłycającego) w akwalungu do nurkowania ha ha ha oczywiście w funkcjonującym obiekcie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grześ, wiem do czego stosowany jest sikaflex sam uszczelniałem tym odpływ liniowy w brodziku, oraz różne nieszczelności np w łajbie. Ale raczej nie wydaje mi się żeby się sprawdził się przy akwarium tu potrzebne są elastyczne połączenia, a sikaflex może nie być na tyle elastyczny.

Co do wysokości to powiem tak, ja mam zbiornik ustawiony dość wysoko ok 1,6 mam do górnej krawędzi akwa. U Ciebie wyjdzie podobnie nawet ciut może wyżej, więc na mycie szyby od środka kupuj sobie od razu drabinkę jeżeli nie masz 2 lub ponad 2 metry wzrostu.

Jeszcze jedno, nie wiem czy przy takiej wysokości szkło 12mm i dwa wsporniki to nie za mało? Z tego co mi wiadomo to właśnie wysokość w dużej mierze wpływa na konstrukcję. Poza tym przy zbiorniku malawijskim aż taka wysokość nie jest potrzebna, pomyśl raczej jeżeli masz miejsce o powiększeniu głębi do np. 1 metra a wysokość obniż do 60 lub 70 cm.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to szkło 12mm do tej wysokości i przy takiej długości zbiornika to nie ma mowy o udanym wodowaniu, obawiałbym się czy 15 wystarczy . Najlepiej zapytać jak już pisano Przemka Wieczorka . Mało tego zapytaj jaką cenę za formatki ci zaproponuje bo może być taniej jak na miejscu a perfekcyjnie przygotowane i oszlifowane. Co do sylikonu to też Przemek ;-) ale stawiam na akwarystyczny. Wysokość akwarium to twoja wola, ja mam krawędź na 160 cm i czyszczenie przedniej szyby od tyłu zbiornika ze skrzynki po piwie ;-) szczotką do rąk na rurce 3/4 przy piasku, a lwią część szkła czyścikiem magnetycznym tak do 15 cm nad piaskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz 2 lub ponad 2 metry wzrostu.

Nie no akurat stałem w innej kolejce ha ha ha .

Stelaż mam o wysokości 60cm + „OSB” 22mm pod nią + + 2x22mm pod dno zbiornika

cała wys podstawy nie przekroczy 70cm co nie zmienia faktu że góra zbiornika wyjdzie gdzieś koło 1,6m

Myślę że da się sięgnąć w głąb na 70cm do dać do tego 10 na podłoże daje akwarium o wys 80cm .

I przyznaje że rozważałem tą opcję w początkowych planach , przed przeniesieniem rogowego biurka .

Zbiornik w nieco skróconej wersji 200x80x80 .


Czyli mogę się spodziewać naprawdę wkurz..... dostępu w zbiorniku o 80H ?

Praktycznie chodzi tylko o utrzymaniu czystości szyb od wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze nad hydrauliką się zastanawiałem. A może komin na środku, w nim będziesz miał 3 otwory (spływ, awaria, powrót), do tego w rogach dać zasysy do narurowców + powroty, czyli po dwa otwory w rogach, chyba że powroty dasz zewnętrznie.

Przy takiej konfiguracji masz dużą elastyczność przy ustawianiu cyrkulacji w baniaku.

-- dołączony post:



Czyli mogę się spodziewać naprawdę wkurz..... dostępu w zbiorniku o 80H ?

Praktycznie chodzi tylko o utrzymaniu czystości szyb od wew.


Jak masz dostęp z przodu to stołeczek/drabinka i spokojnie ogarniesz gąbką szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to szkło 12mm do tej wysokości i przy takiej długości zbiornika to nie ma mowy o udanym wodowaniu, obawiałbym się czy 15 wystarczy .

Potrzebne mi w miarę szybko konkrety – bo wczoraj już widziałem pospawaną podstawę na etapie szlifu przed malowaniem .(już dzwonię w celu przystopowania malowania)

Jeśli koniecznością okaże się szkło pow 15mm będę zmuszony skrócić zbiornik do 220/240cm .

Na szczęście wys podstawy to 60cm a głębokość 80cm , jedno jest pewne poniżej 80H zbiornika nie zejdę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.