Skocz do zawartości

Prefiltr do narurowca


Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem problem tkwi w spadku wydajności przepływu .

Sam mam 2x EX1200 i nawet oba nie mają szans na utrzymanie stałego przepływu spadek już po paru dniach .

Tam są wirniki „wiatraczki” lekkie przytkanie wylotu i mielą w miejscu jak mi przytkały prefiltry to dokładnie widziałem że drobiny pokarmieniu spokojnie krążyły obok , porywało dopiero to co było około 1cm od wlotu.

Rozłączyłem kubły z jednego wyjąłem wirnik i przed kubłem mam mniejsza pompę C.O 20/70 .

Poprawa jest od razu widoczna .

post-15155-14695718693655_thumb.jpg

post-15155-14695718693878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam nad tym co napisałeś o zmniejszeniu przepływu przy zastosowaniu filtra HW. Jeśli się nie mylę stosujesz standardowe korpusy 10" a to oznacza, że mają przeloty (nie przyłącze) 1/2" lub max 3/4" (jeśli takie w ogóle są produkowane). Więc nie widzę najmniejszego problemu użycia jako prefiltra kubełka HW bo w żadnym stopniu nie zmniejszy on przepływu swoimi przelotami, które nie mają mniej niż 1/2", a co za tym idzie nie mniejsze niż te, które już masz w korpusach ;)


Przerabiałem chyba większość możliwości filtracyjnych jakie można sobie wyobrazić, przeróżnej maści gąbki, filtry mechaniczne, kubły, różnego rodzaju waty filtracyjne itd itd i jak do tej pory nic nie dawało tak dobrych efektów jak sznurki...

I o ile pod rozproszonym światłem woda filtrowana przez gąbki, kubły i tym podobne ustrojstwa wygląda świetnie i klarownie o tyle pod silnym punktowym światłem typu dioda 10W wyglądała tragicznie :wink:





Tu się z tobą nie zgodzę , mam korpusy na przyłączach 1 cal, co i tak ma się nijak do realnego przepływu bo w korpusie to około 1/2 cala ;-( jednak korpusy są równolegle i realnie wychodzi 1 cal. Tak więc jeśli zastosuje coś przed korpusami to powinno mieć przyłącze 32mm pe bo takie nie zdławi przepływu a i będzie pasowało do obecnej instalacji.

Na chwilę obecną jako pojemnik na medium jest to ta beczka na kapustę ;-) a czekam na jakieś inne propozycję . Jak wiecie instalacje mam w kotłowni także nie musi być piękne a i może być duże



Natomiast co do światła masz absolutna rację, gdy zmniejszyłem moc światła woda się magicznie oczyściła z drobinek ;-). Ale raczej chciałbym mieć czystą wodę przy świetle takim jak sobie zachcę i bez sznurków jako główne medium filtracyjne .

Ale wymagania :D:D:D

-- dołączony post:

Moim zdaniem problem tkwi w spadku wydajności przepływu .



Grześ nie tu tkwi problem przepływ jest ok tylko przez gąbkę przelatują drobinki, a jak są same sznurki to woda jest czysta . Chodzi o zastosowanie pre filtrów przed sznurkami lub zamontowanie takich gąbek które dadzą radę bez sznurków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pemergency
Tu się z tobą nie zgodzę , mam korpusy na przyłączach 1 cal, co i tak ma się nijak do realnego przepływu bo w korpusie to około 1/2 cala ;-( jednak korpusy są równolegle i realnie wychodzi 1 cal. Tak więc jeśli zastosuje coś przed korpusami to powinno mieć przyłącze 32mm pe bo takie nie zdławi przepływu a i będzie pasowało do obecnej instalacji.

Na chwilę obecną jako pojemnik na medium jest to ta beczka na kapustę ;-) a czekam na jakieś inne propozycję . Jak wiecie instalacje mam w kotłowni także nie musi być piękne a i może być duże



Natomiast co do światła masz absolutna rację, gdy zmniejszyłem moc światła woda się magicznie oczyściła z drobinek ;-). Ale raczej chciałbym mieć czystą wodę przy świetle takim jak sobie zachcę i bez sznurków jako główne medium filtracyjne .

Ale wymagania :D:D:D

-- dołączony post:



Grześ nie tu tkwi problem przepływ jest ok tylko przez gąbkę przelatują drobinki, a jak są same sznurki to woda jest czysta . Chodzi o zastosowanie pre filtrów przed sznurkami lub zamontowanie takich gąbek które dadzą radę bez sznurków .



Jeśli masz w korpusach przeloty 1/2" i masz dwa korpusy połączone równolegle to masz w sumie realne 3/4" a nie 1" ;) a jeśli 3/4" którym dysponuje HW to nadal mało, to zastosuj fx5/6, którym napędzisz całą instalację zamiast pompy CO :D i tu już nie będziesz narzekać na przeloty :D - to oczywiście tak pół żartem, pół serio ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w następnym projekcie będę dawał do pompy 25-60 na przodzie trzy korpusy równoległe z gąbkami 35ppi , a za pompą dwa sznurki 50 mic. równoległe plus korpusy z biologią. I koniec będzie z szybkim przytykaniem sznurków na przodzie.


Trochę odbiegając od tematu, czy wiesz jakiej zmiany się można spodziewać po zmianie pompy na 25/60 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W najbliższą sobotę (29 czerwca) około południa planuje ,,wycieczkę" po ryby do Sebastiana z Tanganika Konin - jestem już umówiony na konkretną godzinę.  Może ktoś z Warszawy lub okolic chcę się zabrać bo ma w planach uzupełnienie obsady lub inne swoje powody (zobaczenie hodowli czy rozejrzenie się za rybami ,,na przyszłość"). Termin dość bliski, ale jak coś proszę pisać tutaj lub w wiadomości prywatnej na forum.
    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
  • Tematy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.