Skocz do zawartości

Belka HZ AQUARIUMS, POWER LED 24W, 115cm - chińska


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pemergency
Opublikowano

Witam ponownie z kolejną minirecką,


Nareszcie dotarła do mnie chińska lampa POWER LED firmy HZ AQUARIUMS w przystępnej cenie. Moc lampy to 24W, czyli 24 diody po 1W każda (16 białych i 8 niebieskich) ;) podobno 10000k


16ixik5.jpg


Zatem przyjrzyjmy się chińskiemu produktowi z bliska :)


Już na etapie rozpakowywania dowiadujemy się gdzie lampa została wyprodukowana ;)


slifex.jpg


Opakowanie w pełnej krasie :D

Tandetne grafiki i jeszcze bardziej tandetny kolor, który zdecydowanie nie zaprasza do otworzenia pudełka... pomyślałem "słabo się to zapowiada".


jihrna.jpg



Z opakowania dowiadujemy się również, że nasza lampa jest wyposażona w diody białe jak i niebieskie,


157nbra.jpg


oraz, że tak naprawdę zostaliśmy oszukani... i nasza lampa ma 12W i temperaturę barwową pomiędzy 6500 i 7000 kelvinów :confused:


fatoj9.jpg


daliście się nabrać? :D ja też... taki mały żarcik ze strony producenta :rolleyes:


Dodatkowa naklejka na szybko przyklejona na ślinę do opakowania lampy nie pozostawia złudzeń i pozwala nam stwierdzić jednoznacznie!! ...jesteśmy posiadaczem lampy, która ma ...mini 24W :cool:


e6uno9.jpg


Z załączonej ulotki informującej o specyfikacji naszego urządzenia dowiadujemy się, że...


2hrhb2u.jpg


Jest to rzadko spotykane, ale jak widać na powyższym obrazku możemy sobie wybrać opcję, która nam najbardziej odpowiada... to miło ze strony producenta... :rolleyes:



Zostajemy również poinformowani, że lampa jest najprawdopodobniej przeznaczona do zastosowania w akwarystyce słodkowodnej


suzrzo.jpg


Jak i morskiej... (chociaż może to pielęgnica papuzia)


rk65ir.jpg


Czyli jak widać przynajmniej po opakowaniu, trafił mi się nie lada kąsek w dobrej cenie... OMG :lol:

W takiej sytuacji, pierwsze co nasuwa się człowiekowi na myśl to "czy zaglądać w ogóle do środka?"


Chwila zastanowienia ... "u licha... przecież zapłaciłem za lampę kupę szmalcu... choćbym miał ją zamontować pod stolikiem do kawy to będę jej używać"


Otwieram opakowanie...


314umi0.jpg


Pierwsze co pomyślałem po "pomacaniu" i obejrzeniu produktu z bliska to... "WOW!!!"

Naprawdę solidnie i dokładnie skonstruowana lampa...


Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć poniżej ;)


2a4sdvp.jpg


2rg04k8.jpg


15g41s.jpg


1szi47.jpg


5mfsls.jpg


112dg06.jpg


2ql6c8k.jpg


i4ijyw.jpg


fvy6pe.jpg


Producent nie zaponiał o przekładaniu kabla przez otwory w szafce :)


rw10f7.jpg


oraz o włączniku typu "pstryczek" ;)


21jztw3.jpg


Niestety w tym przypadku nie ma powodu do zadowolenia, "pstryczek" został zamontowany 20cm od lampy i o ile przy wąskim akwarium nie ma problemu i "pstryczek" można wyciągnąć po za akwarium, to przy szerokim zbiorniku znajdzie się on pod pokrywą... swoją drogą można to łatwo przerobić w domu ;)



Wykonanie


Lampa wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, jest świetnie wykonana z lekkiego ale grubego aluminium, nic nie odstaje, nic nie trzeszczy. Wyposażona została w rozsuwane uchwyty, które pozwalają oprzeć lampę na zbiorniku o długości ok 150cm, można je oczywiście całkowicie zdemontować. Na uwagę zasługuje fakt, że diody są przesłonięte kawałkiem plexi, co zapobiega przypadkowemu zachlapaniu wodą przez ryby, lub akwarystę, również można ją zdemontować rozkręcając boczne plastikowe zaślepki. Konstrukcyjnie (przynajmniej z wierzchu) nie odstaje od droższej lampy Arcadia, którą również opisywałem na forum.

Nic mi nie wiadomo na temat wodoszczelności... nie będę tego sprawdzał :cool: , czas pokaże czy kondensacja nie wywrze złego wpływu na lampie


Światło


Przejdźmy do walorów świetlnych wyżej wymienionego produktu ;).

Lampa świeci... i w zasadzie tyle mogę na chwilę obecną napisać, w pomieszczeniu jest za jasno, żeby konkretnie ją ocenić. Porównując do Arcadii daje zdecydowanie mniej światła, ale to zrozumiałe ma o połowę mniejszą moc. Chińska lampa świeci w zupełnie innych barwach niż wspomniana cukierkowa Arcadia i skłaniałbym się ku deklaracji producenta, że są to okolice ledowych 10000k (biel wpadająca dość mocno w niebieski)


Poniżej kilka zdjęć świecących ledów...


244qszl.jpg


ir7t7d.jpg


Z jakiegoś powodu powyższe zdjęcia wpadają w fiolet co w rzeczywistości nie występuje.


Wieczorem wstawię film i zdjęcia (po korekcji WB) zbiornika oświetlonego w kilku wariantach, począwszy od samego chińczyka po Arcadię świecącą razem z recenzowaną lampą.


Arcadia led stretch 47W + chinese led lamp from ebay 24W (white + blue) - YouTube



Pozdrawiam serdecznie.

Gość pemergency
Opublikowano
Pikna recka :)


A gdzie wymiary lampki?


Tak, na fotce P. papuzia.



Wymiary jak w opisie 115cm długości i 10cm szerokości, jakieś 3cm wysokości w najwyższym punkcie...

Opublikowano

Zdjęcia super, moc bije ze zdjeć czekam na fotki z akwarium. Czasami zastanawiam sie, ile lampka solidna do naszego biotopu powinna kosztować, by ludzie ja kupowali i chętnie korzystali i czy to jest biznes. :)


Ja jestem w trakcie kolejnego eksperymentu z ledami, wiec jestem ciekaw bardzo widoku na akwa :)

Gość pemergency
Opublikowano

Jakością wykonania nie odbiega w najmniejszym stopniu od dwukrotnie droższej Arkadii, ale jak już wspomniałem to tylko 24W, więc dwie takie lampy składają się na jedną Arcadię i tutaj cena już się wyrównuje.

Jest jeszcze jedna sprawa, myślę, że lampa Arcadii w opcji "pod baniak morski" 52W byłaby dużo bardziej niebieska od chińczyka, to za sprawą ilości niebieskich ledów (8) o łącznej mocy 12W + 30 diod o barwie aktynicznej o łącznej mocy 7.2W co daje w sumie prawie 20W mocno niebieskiego koloru ;)


Niestety dużym minusem jest gwarancja, która jest udzielana na okres 30 dni ;)

Gość pemergency
Opublikowano

Ł46 z przesyłką do domku, czyli jakieś 230zł?


Jeszcze z 2h i nagram filmiki, zobaczycie jak to świeci :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.