Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do jakiegoś czasu miałem równowagę. Dwóch samców saulosi podzieliło między siebie zbiornik i była sielanka. Codziennie toczyły walki ale bez rozstrzygnięcia.


Do pewnego momentu. Otóż około 1 miesiąc temu jeden dał dupy i odpuścił. Pomimo, że większy to zbladł na śledziowo, jedna z sami okazała się samcem i teraz mam 1 kozaka który gania wszystkich a reszta chłopaków się tak tylko gdzieś na boku po prztyka jak kierownik nie widzi.


Nie przeszkadzałoby mi to gdyby uciekające samce nie wylewały wody z akwa bo chowają się przy powierzchni...


Można jakoś zaradzić? Chciałbym dwóch samców na równym poziomie. Odłowić na 1 dzień dominującego?

Opublikowano

....miałem bardzo podobny problem z samcami saulosi w 240 l. Jeden z nich był samcem alfa. Sterroryzował mi cała obsadę włącznie z drugim samcem . I to był moment w którym okazało się (jednak) ,że dwa dorosłe samce Pseudotropheus saulosi w 240 litrach to zbyt dużo. Odłowiłem i wrócił spokój.

Opublikowano

u mnie jest podobnie tzn. mam dwoch samcow z czego jeden sie ladnie na niebiesko wybarwia a drugi jest pomaranczowy. Oba to wypiardki bo maja ok 3-4 cm ale ten alfa gania ryby nawet 3 razy wieksze od siebie . . . juz nie mowiac o tym drugim samcu.

Na razie musze przeczekac nagly skok NO2 i mam nadzieje, ze obedzie sie bez ofiar ale docelowo tego drugiego samca chce oddac do sklepu wzglednie wymienic na samice . . .

Opublikowano
Można jakoś zaradzić? Chciałbym dwóch samców na równym poziomie. Odłowić na 1 dzień dominującego?

Marne szanse, wyławiając dominanta zaraz któryś z pozostałych zajmie jego miejsce i sytuacja się powtórzy. Układ wielosamcowy, choćby się chciało, jest bardzo chwiejny i zazwyczaj zostaje jeden.

Opublikowano

Taki zabieg może ale nie musi się udać. Zdarza się, że samiec beta, który nie jest agresywny w równym stopniu jak ten alfa, zupełnie inaczej zbuduje układ z drugim samcem. Jedynym problemem jest to, że ten alfa zazwyczaj jest najpiękniejszy.

Opublikowano
Taki zabieg może ale nie musi się udać. Zdarza się, że samiec beta, który nie jest agresywny w równym stopniu jak ten alfa, zupełnie inaczej zbuduje układ z drugim samcem. Jedynym problemem jest to, że ten alfa zazwyczaj jest najpiękniejszy.


Mam podobny pogląd na redukcję obsady po przez usunięcie samca alfa. Wcześniej lub później samiec alfa ustawi wszystkie ryby w szeregu. Natomiast jeżeli pozbędziesz się samca alfa zacznie się wojna o dominację w zbiorniku. Z mojego doświadczenia (dość krótkiego) usunięcie samca alfa może spowodować jeszcze większy Sajgon w akwarium. W tym wypadku trudno znaleźć złoty środek. Ja zawsze staram się zostawiać samców alfa i oddawać nie umiejących się podporządkować samców beta.

Opublikowano
Natomiast jeżeli pozbędziesz się samca alfa zacznie się wojna o dominację w zbiorniku.


Marcin.Tak może być ale nie musi. Ja usunąłem samca alfa bo mi terroryzował całą obsadę.Fakt..był piękny..Został mi jeden ale jakiś bez "jaj".:). Miałem to szczęście ,że nie zaczęła się wojna o dominację i rzekłbym ,że panuje sielanka:)

...wolałem pozbyć się jednak samca alfa bo wyjścia nie miałem ale teraz przynajmniej panuje spokój wszystkie rybcie pływają>:)

Opublikowano
Marcin.Tak może być ale nie musi. Ja usunąłem samca alfa bo mi terroryzował całą obsadę.Fakt..był piękny..Został mi jeden ale jakiś bez "jaj".:). Miałem to szczęście ,że nie zaczęła się wojna o dominację i rzekłbym ,że panuje sielanka:)

...wolałem pozbyć się jednak samca alfa bo wyjścia nie miałem ale teraz przynajmniej panuje spokój wszystkie rybcie pływają>:)



Andrzeju, dlatego napisałem, że nie ma złotego środka. U Ciebie usunięcia samca alfa pomogło u mnie nie. Wszystko zależy od obsady oraz ilości samców beta, które chętnie przejmą schedę po samcu alfa.

Opublikowano

U mnie usunięcie terrorysty samca socolofi i wymiana go na młodszego ( i przypadkiem piękniejszego :) ) ustabilizowała obsadę. Akwarium przestało być teatreem jednego aktora. Nikt jednak nie da se coś uciąć ;), że zawsze musi się udać.

Opublikowano
Andrzeju, dlatego napisałem, że nie ma złotego środka


..no właśnie:) I to jest właśnie piękne bo pozwala nam doświadczać fajnych wrażeń!

-- dołączony post:

Akwarium przestało być teatreem jednego aktora.


..ładnie to Wojtku określiłeś:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.