Skocz do zawartości

Sterownik do każdego oświetlenia LED - Conrad MS 35


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opisów symulacji świtu i zmierzchu wiele, lecz IMHO ten obecnie najlepszy - pominięty.

Zapewne z racji tego że opis już brzmi skomplikowanie bo to już technika cyfrowa i mikroprocesor. Mówimy o Sterowniku RGB Conrad MS35.

Na prawdę jest niezwykle prosty w podłączeniu i obsłudze.

Daje możliwości nie osiągalne dla tych na BT4 czy Solar Engine nie wspominając zwykłych timerów.

Wygląda zupełnie nie pozornie, nie ma wyświetlacza ani przycisków, nic się nie reguluje.

Za to masz kabel USB do połączenia go z twoim laptopem i oprogramowanie by na ekranie był widoczny pulpit miksera kolorów - identyczny jak mikser dzwięku.

Masz trzy kanały regulacji intensywności.

Mogą to być RGB ale także trzy łańcuchy białych ledów lub dowolne ich kombinacje.

Kolega DonPempollo steruje tym kilka białych Samsungów 5630 oraz taśmy niebieską i czerwoną. Pozwala to nie tylko stworzyć świt i zmierzch ale również zmieniać barwy tego świtu , zmierzchu lub nocy.

Ważne tylko by ten kanał był na 12V i nie był sterowany driverem stałoprądowym.

Wtedy macie 55 programów płynnie przechodzących jeden w drugi a jak ustawicie że ma to 24 godziny to wychodzi zamknięty cykl dobowy 24/7.

Niestety sterownik ten ma także dwie wady.

1/ Nie ma pamięci nieulotnej czyli przy zaniku zasilania ( wyjęcie wtyczki z gniazdka lub awaria z elektrowni ) gubi wprowadzony własny wasz program a po powrocie zasilania realizuje jeden z programów fabrycznych - najczęściej powolne zmiany wszystkich kolorów.

2/ Nie ma zegara czasu rzeczywistego więc nie można go programować od godziny do godziny lecz na długość cyklu.

Pisany więc program ma jakąś godzinę początkową np 12 w południe i po utracie oprogramowania nie można go włączyć np o godz 18 bo wszystko będzie przesunięte o 6 godzin.

Można temu zaradzić w bardzo prosty sposób bez ingerencji w wewnętrzny schemat urządzenia.

Kupujemy taki akumulator - ma wymiary zbliżone do samego MS35 6x9x4cm

Akumulator żelowy AGM 12V 0.8Ah 0,8 Ah 20HR promoc (4445133661) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/44/45/13/36/4445133661@@AMEPARAM@@13@@AMEPARAM@@44/45/13/36@@AMEPARAM@@4445133661



sterownik przyklejamy taśmą dwustronną do akumulatora, obcinamy w akumulatorze wtyczkę.

UWAGA - tniemy każdy z przewodów oddzielnie - nie wolno ciąć ich razem bo zrobimy zwarcie akumulatora.

Odizolowane przewody akumulatora podłączamy do MS35 odpowiednio do zacisków + 12V - czerwony a do - 12V -czarny.

Od tej pory jeśli nie odłączymy przewodów akumulatora MS 35 nie zgubi programu.

Podłączony zasilacz 12V będzie odtąd nie tylko zasilał MS 35 ale także stale doładowywał akumulator. W przypadku awarii z elektrowni należy ręcznie wyłączyć oświetlenie akwarium bo ono nie zgaśnie tylko szybko będzie wyładowywać akumulator.

Natomiast kończę testowanie układu mojego Oświetlenia RGB dla laików w duecie z filtrem kasetowym, w jeden powiązany system by MS35 nie gubił programu ale BIOLOGIA W KASECIAKU PRACOWAŁA JESZCZE PRZEZ WIELE GODZIN PRZY BRAKU PRĄDU, A OŚWIETLENIE SAMO GASŁO AŻ DO POWROTU ZASILANIA!!!!

Więc jeśli taka opcja was interesuje wstrzymajcie się przed realizacją powyższego rozwiązania.

Opublikowano
W przypadku awarii z elektrowni należy ręcznie wyłączyć oświetlenie akwarium bo ono nie zgaśnie tylko szybko będzie wyładowywać akumulator.


Z całym szacunkiem, bo mimo wszystko mamy w wielu kwestiach odmienne zdanie (delikatnie mówiąc, ale widać że też lubisz kombinować), ale trochę bez sensu porada typu: "należy wyłaczyć ledy ręcznie" - a co jak nas nie ma w domu?? ;)


Może i dobrze kombinujesz, ale troszkę brakuje Ci jednak doświadczenia. Miałem nie pisać nic i czekać, aż się temat rozwinie na 3 strony, ale pomogłeś mi w temacie cyrkulatora (doceniam, ze Ci się chciało!!!) więc pomogę usprawnić Twój układ.


Mianowicie, aby odłączać zasilanie automatycznie tylko z LED'ów w wypadku braku zasilania należy ledy zasilić przez prosty przekaźnik z pominięciem aku, a Conrada, bezpośrednio z akumulatora, mniej więcej tak:


TQNQHZ.jpg

Sorki za "dziecinny rysunek" ale nie mam nawet myszki do Acada... robione na szybko ;)



Przekaźnik np. taki:


http://www.relpol.pl/pl/content/download/55664/947229/file/R4N.pdf

Opublikowano
Z całym szacunkiem, bo mimo wszystko mamy w wielu kwestiach odmienne zdanie (delikatnie mówiąc, ale widać że też lubisz kombinować), ale trochę bez sensu porada typu: "należy wyłaczyć ledy ręcznie" - a co jak nas nie ma w domu?? ;)


Może i dobrze kombinujesz, ale troszkę brakuje Ci jednak doświadczenia. Miałem nie pisać nic i czekać, aż się temat rozwinie na 3 strony, ale pomogłeś mi w temacie cyrkulatora (doceniam, ze Ci się chciało!!!) więc pomogę usprawnić Twój układ.


Mianowicie, aby odłączać zasilanie automatycznie tylko z LED'ów w wypadku braku zasilania należy ledy zasilić przez prosty przekaźnik z pominięciem aku, a Conrada, bezpośrednio z akumulatora, mniej więcej tak:


TQNQHZ.jpg

Sorki za "dziecinny rysunek" ale nie mam nawet myszki do Acada... robione na szybko ;)



Przekaźnik np. taki:


http://www.relpol.pl/pl/content/download/55664/947229/file/R4N.pdf



Chyba lepiej było kolego poczekać. Trzeba tego Conrada fizycznie dotknąć.

Conrad ma 2 styki zasilania ale 4 wyprowadzenia a nie dwa to po pierwsze i wystarczy rozłączyć jeden ale trzeba wiedzieć który, poza tym ten twój schemat z podłączonym przekażnikiem do akumulatora po zaniku sieci nie wyłączy nic. Ledy będą świeciły dalej do czasu aż one i cewka przekażnika nie rozładują mini akumulatorka.:D wtedy odpuści.

Opublikowano
Chyba lepiej było kolego poczekać. Trzeba tego Conrada fizycznie dotknąć.


Nic nie trzeba dotykać, wstarczy instukcję poczytać. Oj widać, iż mimo iż masz dużą chęć pomocy to raczej na pewno nie jesteś elektrykiem. ;) Dlatego radził bym po prostu posłuchać... ;)


Po pierwsze primo, jak niby ledy mają świecić, skoro nie będzio napiecia na cewce przekaźnika normalnie otwartego, co pokazuje schemat (mimo iż conrad będzie zasilany z aku -a o to właśnie chodzi)??????????????


Żeby była jasność, to co wchodzi "z lewej" na moim schemacie do Conrada to zasilanie 12vdc. To co wychodzi "z góry kostki" to wyjścia RGB (4 styki), dlatego dałem w linku przykładowy przekaźnik z czterema stykami na jednej cewce - schemat pisałem, że uproszczony, ale raczej dla przynajmniej początkujących elektryków ;)

Opublikowano

Oj nie jestem elektrykiem tylko elektronikiem.

Jeśli stan na schemacie to stan braku zasilania 230V to przekażnik cewką podłaczony jest do akumulatora i bez względu czy jest sieć czy jej nie ma nic nie przełącza. W tym stanie masz odłączone ledy więc nic nie świeci .

Zmień przekażnik na taki z cewką na 230V i podłącz go przed zasilaczem 12V czyli po stronie sieci - wtedy będzie git. nieprawdaż??

Opublikowano
wtedy będzie git. nieprawdaż??


Cewka przekaźnika jest po stronie pierwotnej ups-a... a w sumie tak potraktowałem akumulator na schemacie - może to i błąd. Ale jak sam wiesz skoro jesteś elektronikiem, przekaźnik załatwia sprawę ;)

Opublikowano
Cewka przekaźnika jest po stronie pierwotnej ups-a... a w sumie tak potraktowałem akumulator na schemacie - może to i błąd. Ale jak sam wiesz skoro jesteś elektronikiem, przekaźnik załatwia sprawę ;)


O nie nie kolego teraz tak się nie wywiniesz. Nie mieszaj to nie jest żaden UPS tylko zwykły zasilacz do LED i nie ma w nim żadnego akumulatora. Akumulatorek to ja dałem poza zasilaczem.

Doskonale wiedziałem że ma wadę którą wychwyciłeś ale chodziło mi o najprostszy i najtańszy wariant.

Proszę poprawić schemat by był bez błędu - do czego acz niechętnie się przyznajesz - to nie wstyd. Wstyd tego nie poprawić bo ktoś to co namalowałeś zbuduje i co??.

Opublikowano
O nie nie kolego teraz tak się nie wywiniesz. Nie mieszaj to nie jest żaden UPS tylko zwykły zasilacz do LED i nie ma w nim żadnego akumulatora. Akumulatorek to ja dałem poza zasilaczem. Doskonale wiedziałem że ma wadę którą wychwyciłeś


Przyznajesz, że wychwyciłem, także już jest nieźle ;) Skoro wiedziałeś, po co z wadą publikowałeś?

Pewnie będziemy się nie raz jeszcze "spierać" - ważne że w słusznej sprawie ;)


PS> Poprawiony schemat, co by nikt powyższego nie zbudował :) :)


kUqfu6.jpg

Opublikowano
Przyznajesz, że wychwyciłem, także już jest nieźle ;) Skoro wiedziałeś, po co z wadą publikowałeś?

Pewnie będziemy się nie raz jeszcze "spierać" - ważne że w słusznej sprawie ;)


PS> Poprawiony schemat, co by nikt powyższego nie zbudował :) :)


kUqfu6.jpg



Dzięki o teraz jest git.

Pytasz - Jak wiedziałem to po co publikowałem?

Bo w życiu nie ma ideałów - no poza naszymi żonami:D


To nie jest wada bo wszystko będzie działało a cel czyli "nie gubienie oprogramowania przez MS35" - osiągnięty za 15zł i zrobi to każdy nawet nie elektryk. Przekażnik i podstawka pod niego to już o 300% drożej.

Można jedynie jak wskazałeś mówić o ułomnościach tego wariantu w pewnych sytuacjach.

Ale zapowiadałem że będzie następne rozwiązanie które załatwi jednocześnie dwa problemy - niestety już nie takie prościutkie i taniutkie ( tam taki przekażnik siedzi ale nie tylko wyłącza ledy) Może to i opisy na 3 strony, ale laik który nie czyta schematów elektrycznych to zrobi, a i fachowcowi nie zaszkodzi.

Opublikowano

Tak dla ścisłości jako elektryk nie praktykujący ;) na schemacie aku ma 4 styki a w rzeczywistości 2, więc dalej schemat do lekkiej korekty ;).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tak. To się wszystko zgadza, ale Sebastian ma ceny bardzo zaporowe. Ostatnio poszukiwałem Dimidiochromis strigatus - wycenił mi parę ryb 11-13cm na kwotę 400zł ryby f-1 Jacek Stuś z Żor. Ma dobre jakościowo ryby, ale fosorochromisow niestety nie ma w ofercie. W cichlidenstadel ryby są w cenie 30% tego co np.  w tanganika Konin Ale wysyłka bardzo droga.  Więc. Sam już nie wiem, gdzie teraz pozyskiwać dobrej jakości ryby 
    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.