Skocz do zawartości

Sterownik do każdego oświetlenia LED - Conrad MS 35


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opisów symulacji świtu i zmierzchu wiele, lecz IMHO ten obecnie najlepszy - pominięty.

Zapewne z racji tego że opis już brzmi skomplikowanie bo to już technika cyfrowa i mikroprocesor. Mówimy o Sterowniku RGB Conrad MS35.

Na prawdę jest niezwykle prosty w podłączeniu i obsłudze.

Daje możliwości nie osiągalne dla tych na BT4 czy Solar Engine nie wspominając zwykłych timerów.

Wygląda zupełnie nie pozornie, nie ma wyświetlacza ani przycisków, nic się nie reguluje.

Za to masz kabel USB do połączenia go z twoim laptopem i oprogramowanie by na ekranie był widoczny pulpit miksera kolorów - identyczny jak mikser dzwięku.

Masz trzy kanały regulacji intensywności.

Mogą to być RGB ale także trzy łańcuchy białych ledów lub dowolne ich kombinacje.

Kolega DonPempollo steruje tym kilka białych Samsungów 5630 oraz taśmy niebieską i czerwoną. Pozwala to nie tylko stworzyć świt i zmierzch ale również zmieniać barwy tego świtu , zmierzchu lub nocy.

Ważne tylko by ten kanał był na 12V i nie był sterowany driverem stałoprądowym.

Wtedy macie 55 programów płynnie przechodzących jeden w drugi a jak ustawicie że ma to 24 godziny to wychodzi zamknięty cykl dobowy 24/7.

Niestety sterownik ten ma także dwie wady.

1/ Nie ma pamięci nieulotnej czyli przy zaniku zasilania ( wyjęcie wtyczki z gniazdka lub awaria z elektrowni ) gubi wprowadzony własny wasz program a po powrocie zasilania realizuje jeden z programów fabrycznych - najczęściej powolne zmiany wszystkich kolorów.

2/ Nie ma zegara czasu rzeczywistego więc nie można go programować od godziny do godziny lecz na długość cyklu.

Pisany więc program ma jakąś godzinę początkową np 12 w południe i po utracie oprogramowania nie można go włączyć np o godz 18 bo wszystko będzie przesunięte o 6 godzin.

Można temu zaradzić w bardzo prosty sposób bez ingerencji w wewnętrzny schemat urządzenia.

Kupujemy taki akumulator - ma wymiary zbliżone do samego MS35 6x9x4cm

Akumulator żelowy AGM 12V 0.8Ah 0,8 Ah 20HR promoc (4445133661) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/44/45/13/36/4445133661@@AMEPARAM@@13@@AMEPARAM@@44/45/13/36@@AMEPARAM@@4445133661



sterownik przyklejamy taśmą dwustronną do akumulatora, obcinamy w akumulatorze wtyczkę.

UWAGA - tniemy każdy z przewodów oddzielnie - nie wolno ciąć ich razem bo zrobimy zwarcie akumulatora.

Odizolowane przewody akumulatora podłączamy do MS35 odpowiednio do zacisków + 12V - czerwony a do - 12V -czarny.

Od tej pory jeśli nie odłączymy przewodów akumulatora MS 35 nie zgubi programu.

Podłączony zasilacz 12V będzie odtąd nie tylko zasilał MS 35 ale także stale doładowywał akumulator. W przypadku awarii z elektrowni należy ręcznie wyłączyć oświetlenie akwarium bo ono nie zgaśnie tylko szybko będzie wyładowywać akumulator.

Natomiast kończę testowanie układu mojego Oświetlenia RGB dla laików w duecie z filtrem kasetowym, w jeden powiązany system by MS35 nie gubił programu ale BIOLOGIA W KASECIAKU PRACOWAŁA JESZCZE PRZEZ WIELE GODZIN PRZY BRAKU PRĄDU, A OŚWIETLENIE SAMO GASŁO AŻ DO POWROTU ZASILANIA!!!!

Więc jeśli taka opcja was interesuje wstrzymajcie się przed realizacją powyższego rozwiązania.

Opublikowano
W przypadku awarii z elektrowni należy ręcznie wyłączyć oświetlenie akwarium bo ono nie zgaśnie tylko szybko będzie wyładowywać akumulator.


Z całym szacunkiem, bo mimo wszystko mamy w wielu kwestiach odmienne zdanie (delikatnie mówiąc, ale widać że też lubisz kombinować), ale trochę bez sensu porada typu: "należy wyłaczyć ledy ręcznie" - a co jak nas nie ma w domu?? ;)


Może i dobrze kombinujesz, ale troszkę brakuje Ci jednak doświadczenia. Miałem nie pisać nic i czekać, aż się temat rozwinie na 3 strony, ale pomogłeś mi w temacie cyrkulatora (doceniam, ze Ci się chciało!!!) więc pomogę usprawnić Twój układ.


Mianowicie, aby odłączać zasilanie automatycznie tylko z LED'ów w wypadku braku zasilania należy ledy zasilić przez prosty przekaźnik z pominięciem aku, a Conrada, bezpośrednio z akumulatora, mniej więcej tak:


TQNQHZ.jpg

Sorki za "dziecinny rysunek" ale nie mam nawet myszki do Acada... robione na szybko ;)



Przekaźnik np. taki:


http://www.relpol.pl/pl/content/download/55664/947229/file/R4N.pdf

Opublikowano
Z całym szacunkiem, bo mimo wszystko mamy w wielu kwestiach odmienne zdanie (delikatnie mówiąc, ale widać że też lubisz kombinować), ale trochę bez sensu porada typu: "należy wyłaczyć ledy ręcznie" - a co jak nas nie ma w domu?? ;)


Może i dobrze kombinujesz, ale troszkę brakuje Ci jednak doświadczenia. Miałem nie pisać nic i czekać, aż się temat rozwinie na 3 strony, ale pomogłeś mi w temacie cyrkulatora (doceniam, ze Ci się chciało!!!) więc pomogę usprawnić Twój układ.


Mianowicie, aby odłączać zasilanie automatycznie tylko z LED'ów w wypadku braku zasilania należy ledy zasilić przez prosty przekaźnik z pominięciem aku, a Conrada, bezpośrednio z akumulatora, mniej więcej tak:


TQNQHZ.jpg

Sorki za "dziecinny rysunek" ale nie mam nawet myszki do Acada... robione na szybko ;)



Przekaźnik np. taki:


http://www.relpol.pl/pl/content/download/55664/947229/file/R4N.pdf



Chyba lepiej było kolego poczekać. Trzeba tego Conrada fizycznie dotknąć.

Conrad ma 2 styki zasilania ale 4 wyprowadzenia a nie dwa to po pierwsze i wystarczy rozłączyć jeden ale trzeba wiedzieć który, poza tym ten twój schemat z podłączonym przekażnikiem do akumulatora po zaniku sieci nie wyłączy nic. Ledy będą świeciły dalej do czasu aż one i cewka przekażnika nie rozładują mini akumulatorka.:D wtedy odpuści.

Opublikowano
Chyba lepiej było kolego poczekać. Trzeba tego Conrada fizycznie dotknąć.


Nic nie trzeba dotykać, wstarczy instukcję poczytać. Oj widać, iż mimo iż masz dużą chęć pomocy to raczej na pewno nie jesteś elektrykiem. ;) Dlatego radził bym po prostu posłuchać... ;)


Po pierwsze primo, jak niby ledy mają świecić, skoro nie będzio napiecia na cewce przekaźnika normalnie otwartego, co pokazuje schemat (mimo iż conrad będzie zasilany z aku -a o to właśnie chodzi)??????????????


Żeby była jasność, to co wchodzi "z lewej" na moim schemacie do Conrada to zasilanie 12vdc. To co wychodzi "z góry kostki" to wyjścia RGB (4 styki), dlatego dałem w linku przykładowy przekaźnik z czterema stykami na jednej cewce - schemat pisałem, że uproszczony, ale raczej dla przynajmniej początkujących elektryków ;)

Opublikowano

Oj nie jestem elektrykiem tylko elektronikiem.

Jeśli stan na schemacie to stan braku zasilania 230V to przekażnik cewką podłaczony jest do akumulatora i bez względu czy jest sieć czy jej nie ma nic nie przełącza. W tym stanie masz odłączone ledy więc nic nie świeci .

Zmień przekażnik na taki z cewką na 230V i podłącz go przed zasilaczem 12V czyli po stronie sieci - wtedy będzie git. nieprawdaż??

Opublikowano
wtedy będzie git. nieprawdaż??


Cewka przekaźnika jest po stronie pierwotnej ups-a... a w sumie tak potraktowałem akumulator na schemacie - może to i błąd. Ale jak sam wiesz skoro jesteś elektronikiem, przekaźnik załatwia sprawę ;)

Opublikowano
Cewka przekaźnika jest po stronie pierwotnej ups-a... a w sumie tak potraktowałem akumulator na schemacie - może to i błąd. Ale jak sam wiesz skoro jesteś elektronikiem, przekaźnik załatwia sprawę ;)


O nie nie kolego teraz tak się nie wywiniesz. Nie mieszaj to nie jest żaden UPS tylko zwykły zasilacz do LED i nie ma w nim żadnego akumulatora. Akumulatorek to ja dałem poza zasilaczem.

Doskonale wiedziałem że ma wadę którą wychwyciłeś ale chodziło mi o najprostszy i najtańszy wariant.

Proszę poprawić schemat by był bez błędu - do czego acz niechętnie się przyznajesz - to nie wstyd. Wstyd tego nie poprawić bo ktoś to co namalowałeś zbuduje i co??.

Opublikowano
O nie nie kolego teraz tak się nie wywiniesz. Nie mieszaj to nie jest żaden UPS tylko zwykły zasilacz do LED i nie ma w nim żadnego akumulatora. Akumulatorek to ja dałem poza zasilaczem. Doskonale wiedziałem że ma wadę którą wychwyciłeś


Przyznajesz, że wychwyciłem, także już jest nieźle ;) Skoro wiedziałeś, po co z wadą publikowałeś?

Pewnie będziemy się nie raz jeszcze "spierać" - ważne że w słusznej sprawie ;)


PS> Poprawiony schemat, co by nikt powyższego nie zbudował :) :)


kUqfu6.jpg

Opublikowano
Przyznajesz, że wychwyciłem, także już jest nieźle ;) Skoro wiedziałeś, po co z wadą publikowałeś?

Pewnie będziemy się nie raz jeszcze "spierać" - ważne że w słusznej sprawie ;)


PS> Poprawiony schemat, co by nikt powyższego nie zbudował :) :)


kUqfu6.jpg



Dzięki o teraz jest git.

Pytasz - Jak wiedziałem to po co publikowałem?

Bo w życiu nie ma ideałów - no poza naszymi żonami:D


To nie jest wada bo wszystko będzie działało a cel czyli "nie gubienie oprogramowania przez MS35" - osiągnięty za 15zł i zrobi to każdy nawet nie elektryk. Przekażnik i podstawka pod niego to już o 300% drożej.

Można jedynie jak wskazałeś mówić o ułomnościach tego wariantu w pewnych sytuacjach.

Ale zapowiadałem że będzie następne rozwiązanie które załatwi jednocześnie dwa problemy - niestety już nie takie prościutkie i taniutkie ( tam taki przekażnik siedzi ale nie tylko wyłącza ledy) Może to i opisy na 3 strony, ale laik który nie czyta schematów elektrycznych to zrobi, a i fachowcowi nie zaszkodzi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.