Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety aukcje na allegro kiedyś się kończą ale firma wystawia nowe zawsze z pod tego usera


http://allegro.pl/show_user.php?uid=35218399


DIODA 10W POWER LED COB RGB KOLOROWA PROMOCJA (4679960705) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.




Właśnie odebrałem przesyłkę z 4 sztukami :D i staram się zamówić profil aluminiowy który poleciłeś.

Niestety dostałem odpowiedź że sprzedają tylko całe belki po 6 metrów :confused:


Piotr

Opublikowano

Witam.


W dziedzinie elektroniki jestem zupełnym laikiem, ale dzięki deccorativo właśnie skończyłem budowę pokrywy. Wszystko działa jak należy, a sterowanie Conradem MS35 jest rewelacyjne.

Mam tylko jeszcze pytanie czy tym sterownikiem można sterować również diodami białymi (chodzi mi o regulację natężenia światła) czy tylko RGB?

Opublikowano

Filmik z nowym oświetleniem według projektu kolegi "deccorativo w mojej Tanganice.


Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna reg - YouTube



Piotr


PS Heniu przepraszam za przejęzyczenie Twojej ksywki - wybacz to był mój lektorski debiut i zżerał mnie strasznie stres :cool:

Opublikowano
Filmik z nowym oświetleniem według projektu kolegi "deccorativo w mojej Tanganice.




Piotr


PS Heniu przepraszam za przejęzyczenie Twojej ksywki - wybacz to był mój lektorski debiut i zżerał mnie strasznie stres :cool:



Piotrze nie ma sprawy sam wiem jak to jest jak w czasie nagrywania masz jeszcze coś mówić:D dlatego teraz daję muzyczkę.

Super wyszło choć nie pokazałeś nocnego niebieskiego - możesz to ustawić dwojako:

-raz przyciskiem Niebieski i zjechać na taki poziom jak ci odpowiada ( będzie pamiętał )

- dwa jednym z 6-ciu ustawień własnych DIY zjechać z RiG a pozostawić B albo BiR i wtedy wyjdzie zachód słońca na jeziorem Tanganika:D

Na forum Tanga nie otwiera tego filmu w pełnym oknie - tu pełny wypas.

Gratuluję mnie osobiście odpowiadało to światełko najbardziej niebieskie wtedy rybki miały przepiękne niebieskie płetwy grzbietowe i boki a nadal krwiście czerwone ogony - cudeńka.:D :D :D

nawet nie wiem co to za ryby ale piękne.


A jak się już nacieszysz i przyjdzie ci ochota na zmiany to za 56 zł+27zł kupisz Conrada MS35 z kabelkiem ,wypniesz ten chiński sterownik z pilotem za 17zł i będziesz w XXI wieku i pełnej całodobowej automatyce barw i jasności jeziora Tanganika.

Smerfy Marudy napiszą że " nie cierpią tej ledowej perwersji Tanganiki":D .

Opublikowano

Zapamiętam Piotrze - tak na przyszłość.

Coby nie popaść w samouwielbienie to i Piotr i ja wiemy że oświetlenie LED COB RGB ma także co najmniej trzy wady:

1/ Nie ma tak wielkich strumieni światła jak LEDy białe i trzeba nadrabiać ilością diod.

2/ Wywołują "efekt tęczy" gdy krople wody zebrane na osłonie jak pryzmaty rozszczepią światło na barwy podstawowe i rzucą to nigdy nie wiadomo na jaki element baniaka o tak np

312eaaa1b8b27cc6med.jpg


jak kropla spadnie efekt znika sam:D

3/ Tak samo rozszczepia światło diod na kolory podstawowe na polerowanych krawędziach szkła a szczególnie wzmocnień wzdłużnych i poprzecznych dając efekt tęczy w baniaku lub w otoczeniu akwarium na podłodze lub meblach w pobliżu - to już samo nie znika a trzeba kombinować z przesuwaniem belki albo polubić:D

Opublikowano
2/ Wywołują "efekt tęczy" gdy krople wody zebrane na osłonie jak pryzmaty rozszczepią światło na barwy podstawowe i rzucą to nigdy nie wiadomo na jaki element baniaka o tak np


jak kropla spadnie efekt znika sam

3/ Tak samo rozszczepia światło diod na kolory podstawowe na polerowanych krawędziach szkła a szczególnie wzmocnień wzdłużnych i poprzecznych dając efekt tęczy w baniaku lub w otoczeniu akwarium na podłodze lub meblach w pobliżu - to już samo nie znika a trzeba kombinować z przesuwaniem belki albo polubić



Znalazłem rozwiązanie - bardzo banalne wystarczy podłożyć pod belkę a dokładnie pod diody biały papier może to być pergamin do wypieków - chodzi o zmiękczenie światła.

W 99% pomaga na te tęczowe efekty.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.