Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heniu brawo kolejny bardzo ciekawy i przydatny temat założony przez ciebie oby tak dalej. Pomału i będzie nowy dział -,,Różności by Heniu deccorativo" ;-). Oczywiście czekam na dalszą część tego tematu i zapisuję w ulubionych ;-).

Opublikowano
Jak tam dalsze prace? Bo pewnie nie tylko ja jestem ciekawy co i jak;)


Kolego prace są dawno zakończone tylko czasu brak na wpisy.

Uwaga modyfikuję tytuł wpisu.

" Oświetlenie z pokrywą akwarium dla laika na RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja"


Część 2


Parametry

Konstrukcję belki oświetleniowej ale jako elementu całej pokrywy oparłem na Power LED RGB COB 10W w dowolnej ilości od 1 szt dla akwarium 112l aż nawet do 20 szt i mocy instalowanej 200W LED dla akwariów 3metrowych lub kilku zbiorników wspólnie oświetlanych jednym wspólnym systemem.

c08bdbaad5b2998am.jpg0af883184a65c7c9m.jpgf46faf3f37f0c3acm.jpg



Każda dioda w belce to odrębne źródło światła sterowane ze wspólnego sterownika i zaprojektowane zgodnie z moim zawodowym doświadczeniem.

DIODA 10W POWER LED COB RGB KOLOROWA PROMOCJA (4366614958) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/43/66/61/49/4366614958@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@43/66/61/49@@AMEPARAM@@4366614958


- elementy elektroniczne pracują z 50-60% wykorzystaniem ich możliwości

- radiator oraz chłodzenie zapewnia nawet pod pokrywą temp poniżej 60C

- zapewnienie hermetyczności bez względu na klasę IP elementów.

Każdy punkt świetlny emituje strumień świetlny ok. 170 lumenów.(opcja**)

Jest więc porównywalny do światła emitowanego przez moduł Samsung 5630 - 4diody. Jak taki moduł Samsunga świeci - to na forum głośno i opinii kilka.

Opis budowy

Cały opis, koszty, zdjęcia i filmy wykonałem dla oświetlenia 4x RGB COB 10W i zbiornika długości 150cm. Testy pod pokrywą wykonano dla konstrukcji 1 x 10W RGB COB i zbiornika profil 112l z typową pokrywą Wromak. Trzeci egzemplarz oświetlenia wykonany dla zbiornika 120cm w opcji 4x10W RGB COB + 1x Biała 12000K COB 10W 900 lumenów jako skośny reflektor punktowy.

Ile diod RGB COB 10W zastosować w moim???

To podstawowe pytanie każdego. Jedni lubią dużo światła inni mniej – tu masz płynną regulację intensywności oświetlenia więc dajemy dużo by mieć możliwość uzyskania i pełnego światła i półmroku. Każdy znajdzie więc swoją siłę światła i swój odcień białego, ale zawsze będzie to światło o pełnym spektrum barw.

Moja rada jest taka.

Daj tyle sztuk by odstępy między nimi były od 20cm do 40cm. Poniżej 20cm diody mają za silne wzajemne grzanie powyżej 40cm powstają nierównomierne luki światła w górnych partiach akwarium- choć niektórzy tak właśnie lubią. W każdym przypadku ilość światła jest wystarczająca.

Przewagę światła białego stworzonego z RGB nad zwykłym White LED 6500K prezentuje ten krótki film. Czy wasze P.saulosi też są tak wybarwione?

To tylko jedna dioda RGB 10W pracująca na 60% mocy w akwarium 112l. zamocowana pod pokrywą blisko przedniej szyby profilowanej.

Aaron - YouTube


Co prawda pracujący na 60% LED 10W RGB COB daje tyle światła co 2,5W zimny 6500K moduł Samsung 5630 na 100% . Spektrum światła RGB jest pełne od czerwonego po niebieskie. Wszystkie diody białe dają znacznie większy strumień świetlny z tej samej mocy ale ich spektrum barwy jest pozbawione składowej czerwonej i niebieskiej. Dlatego mocno świecą w kolorze żółto-zielonym ale nie wybarwiają czerwonych i niebieskich kolorów ryb i wystroju akwarium.

cdn


Jak silne i wybarwiające jest światło z mojego projektu pokazuje ten krótki filmik.

Po południu przez bok wpada do akwarium światło słoneczne - specjalnie dla okrzemek. Macie zbiornik oświetlony raz przez słońce a raz przez słońce i moje RGB. Te kamienie na prawdę są czerwone. Biotop nie wasz więc maluchy tylko częściowo czerwone a niebieskie będą jak podrosną. To te w maleńkie kropeczki.

Rgb - YouTube

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Temat świetny - gratki.

Mnie przeraża jedynie to ze jak ja zaczynałem robić moją lampę (która cały czas jest w budowie) to o Conradzie MS nie słyszałem i wszystko mam oparte na wyłącznikach czasowych, RAMPA'ch i innych takich.

Obawiam się że ja ją skończę to okaże się że w stopniu zaawansowania technologicznego zainstalowałem ledową lampę naftową.

Opublikowano
Temat świetny - gratki.

Mnie przeraża jedynie to ze jak ja zaczynałem robić moją lampę (która cały czas jest w budowie) to o Conradzie MS nie słyszałem i wszystko mam oparte na wyłącznikach czasowych, RAMPA'ch i innych takich.

Obawiam się że ja ją skończę to okaże się że w stopniu zaawansowania technologicznego zainstalowałem ledową lampę naftową.


Dzięki za ocenę.

Ty jesteś młodym człowiekiem więc jeszcze nie raz świat cię zadziwi, ja muszę się śpieszyć:D

Cały czas czuję że nie nadążam, ale się staram.

Wiem z doświadczenia że czasami lepiej porzucić temat jak gołym okiem widać średniowiecze i ruszać od nowa - będzie szybciej i twoje ryby wreszcie będą miały światłość:D

Na zakończenie tego tematu szykuję fajerwerki - zobaczysz.

Taka dygresja

A na razie nowa 150cm lata już z rybami na kasecie z filtracją mechaniczną i biologiczną tylko moc 7W i 900l/h ( podwojenie tego wyjąłem na razie) jest tak cichutko że tupot mrówek w lesie słychać.

Do tego jeszcze falownik ( nie zdecydowałem ostatecznie jaki) bo Resun "cichy" ale słaby a jvp200 za głośny, ale cyrkulacja i tak 5000l/h na 7W

Razem 14W i 6000l/h i co na to wasze Grundfosy??

Bez obrazy - pamiętam swoją pierwszą komórkę - to była Motorola ważyła z 5kg a zasięg w Warszawie był tylko do Janek, potem dopiero jak wjeżdzałem do centrum Katowic.:(

a teraz siedzę sobie w lesie z Tropheusami i rozmawiam z Londyńczykami.:cool:

Opublikowano

To by Cię pocieszyć napiszę, że gdybyś zastosował do cyrkulacji Tunze 6045 i wyłamał co drugi szczebelek w obudowie , miałbyś 7000l/h z 6 W i do tego pewną na lata pompę :)

Moje najstarsze mają po 11 lat, a czy fabryka Resuna czy innego chińczyka ma ma choć połowę tych lat ? :P Bez obrazy :)

A co do wydajności resuna , to moje tunziaki lepiej dmuchają niż resun przy mniejszych znamionowo przepływach.


Ale jeśli chodzi o lampę, szacuneczek, ja już stary jestem , to wynalazku nie zastosuję , tradycjonalista jestem :)

Opublikowano
T..

A co do wydajności resuna , to moje tunziaki lepiej dmuchają niż resun przy mniejszych znamionowo przepływach.


Ale jeśli chodzi o lampę, szacuneczek, ja już stary jestem , to wynalazku nie zastosuję , tradycjonalista jestem :)



Na 50% zgadzam się z tobą.

Tak myślałem że w końcu i tak kupię jakąś Koralie albo Tunze. Macie ogromne doświadczenie jaki jest wydajny i cichy -to te 50% zgody.


Młody człowieku co ty wypisujesz o swoim wieku, a tym bardziej tradycjonaliżmie w akwarystyce - mogę to tobie śmiało napisać:D

Mnie mogą wnuczki skleić kaseciak - a tobie?.

Gość pemergency
Opublikowano

A ja mam jedno pytanko... czy ta lampa będzie wyglądać tak, jak ta z filmiku Sebastiana? tzn, wszystkie "bebechy" na wierzchu, czy będzie to raczej bardziej estetycznie wyglądało?


... co do porównywania, kaseciaka do narurowca to imho bez sensu, to zupełnie dwa różne systemy i przykładowo siły "ssącej" narurowca kaseciak nie przebije, natomiast narurowiec nie ma podejścia do kaseciaka w kwestii poboru prądu, każdy z tych systemów ma swoje wady i zalety...


Co do cyrkulatora Heniu, to zerknij jeszcze na JEBAO wp-25, jest regulowany jak Tunze, a kosztuje 3 razy mniej. Koralia pod względem wydajności raczej najlepiej wypada, ale nie ma regulacji... a może się okazać, że dasz za mocny cyrkulator i kupy zamiast wpadać do kaseciaka to będą sobie latać radośnie w kółeczko ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.