Skocz do zawartości

potrzebuję orginalności. panel filtr. z hydroponicznym -help


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cezarix, z jakiego szkla masz akwa? (rodzaj)


bo wygląda mi na opti white, czy sie mylę? właśnie się zastanawiam, czy przy zastosowaniu HQI nie wystarczy float - pewnie mi spadnie koszt akwa, a wygladać będzie i tak dobrze

Opublikowano

Zwykłe szkło !! po co przepłacać, różnica jest subtelna a i tak widoczna dopiero jak szyby są czyciutkie (czyli raz w tygodniu :D ) i woda krystaliczna.

Opublikowano

1.

a) 10mm wystarczy aż za bardzo

d) 3 lub 4 zależy co ma tam być

2.

a) to wtedy z prawj wlot jak łatwiej dostepna bo za wlotem w komorze 1 dobrze by było dac wkład gąbkowy aby tez jakies syfki wyłapywał i taki wkład trzeba częściej czyścić niż pozostałe.

B) Model mocniejszy UP 3000 ma długości 9,5 cm wysokiść 9,5 cm szerokość 8 cm.

4. Wschó HQI robi samo z siebie jedynie gaśnie nagle - Twoje akwa jest płytkie i jednak nieduże więc nad sensem HQI bym się zastanowił - poczytaj inne Topiki o zaletach i wadach tego oswietlenia


U Ciebie jakies przykrycie być musi albo akwa albo cześci sumpowej bo nawet jak poprzez obudowę ryba nie może wyskoczyc na glebe bo się odbije od obudowy i wpadnie spowrotem do wody to moze Ci wskoczyc do sumpa a jak wpadnie na wkłady co będą lekko wystwać z wody to zwłaszcza przy HQI się usmaży.

7. Jak się zdecydujesz na HQI to grzałka nie będzie potrzebna wcale :wink: - te 300W to zdecydowanie za duzo 150 W wystarczy - taniej a i łatwiej w akwa schować.

Ja jestem zadowolony z Hagena Fluval Tronic.

Opublikowano
Zwykłe szkło !! po co przepłacać, różnica jest subtelna a i tak widoczna dopiero jak szyby są czyciutkie (czyli raz w tygodniu :D ) i woda krystaliczna.


Dokładnie tak - ale co to znaczy siła marketingu - a ci od opti się postarali :wink::D bo coraz częsciej słychać akwa z opti akwa z opti, jak juz to iść na całosć i z akrylu akea zrobić - lżejsze, bardziej przejzyste nawet od opti tylko ze faktycznie wtedy bez kompromisów cenowych :(

Opublikowano
Mam taką sugestię,może banalną ale chyba nikt nie zwrócił uwagi na taką możliwość.Wodę do zasilania hydroponiki można pobierać z ostatniej komory sumpa, po przejsciu przez te całe złoże, podawać osobną głowicą do donicy , (powrót grawitacyjny) ta pompka mogłaby być sterowana zwykłym włącznikiem czasowym jeśli zależy ci na cyklicznym zalewaniu hydroponiki. Upraszcza to sprawę, sterowania, wtedy nie masz żadnych grzejących się elektrozaworów.


Parę postów wczesniej o tym mówiłem, ale chyba nikt nie zauważył

Opublikowano

Jak dla mnie z tym filtrem za dużo klopotow lepiej by bylo zrobic prosty filtr denitryfikacyjny z rury kanalizacyjnej. Rozwiazanie o wiele prostsze w realizacji jedyny klopot to na poczatku póki filtr dojrzeje i póki sie nie ustawi odpowiedniego ostatecznego przeplywu wody

Opublikowano

norbitek - przepraszam, faktycznie wspomniałeś o tym i gdzieś mi to umknęło w fazie podniecenia elektrozaworem..... :oops: :roll:


donice będą nad oświetleniem - powiedzmy "po drugiej stronie deski" - którą btw można od wewnątrz/dołu okleić izolatorem żaroodpornym.


hmmm nad HQI rzeczywiście muszę się zastanowić - wiem że zbiornik troche płytkawy jakby - będę myślał.


filtr hydroponiczny to argument "na żonę", która nie zapomnijcie stanowi największą przeszkodę w budowie akwa.




i na koniec dzisiejsze przemyślenie:

Życie trochę dzisiaj zweryfikowało moje plany i żeby zbudować to akwa tak jak chcę prognozuję, że to marzenie ziści się dopiero grudzień/styczeń i tu zacząłem się łamać, bo z dużym prawdopodobieństwem już we wrześniu 2008 będę się przeprowadzał do własnego domku i tam mogę zaaranżować już większe akwa z podmianą itd... i teraz zastanawiam się czy nie kupić jednak standardowej 240-tki z kubełkiem już teraz (później poszłaby na sump), a tam zrobić to już ostatecznie, bo prawdę mówiąc nie mogę się doczekać - do grudnia mogę nie wytrzymać, a po 8 mieś się potem z tym akwa przeprowadzać, to byłby jednak większy klopot niż mi się na początku wydawało... takie przemyślenie - ale chyba zdam się na Wasze głosy - podtrzymujecie mnie w wierze, czy skłaniacie się z racji doświadczeń na tę nową opcję - bo sprawa jest jeszcze taka, że jak zbuduje to tak, to już większego zbiornika w nowym domu nie założę raczej... help :roll:

Opublikowano

donice będą nad oświetleniem - powiedzmy "po drugiej stronie deski" - którą btw można od wewnątrz/dołu okleić izolatorem żaroodpornym..


tutaj bym sugerował aby t tak donice nie stawiać na "desce/płycie" tylko zrobić z 5 cm przerwy bo wiem z doświadczenie ze mimo oklejenia półki nad HQI izolatorem i to załkiem dobrym to po paru godzinach grzania jest gorąca


filtr hydroponiczny to argument "na żonę", która nie zapomnijcie stanowi największą przeszkodę w budowie akwa.

oprócz argumentu na żone to jest naprawde dobre rozwiązanie filtracji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.