Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poczytałem dość dużo opinii i skłaniam się ku zakupowi, jednak mam dylemat, gdyż w tej samej cenie mam do wyboru 303B lub 304A i teraz pytanie co się bardziej opłaca mniejszy i słabszy filtr z lampą uv (15W mniejsze zużycie prądu) czy większy 304, jednak bez lampy, jak sądzicie? Ma to być biolog, mechanik to aquael circulator 2000. Pozdrawiam


Ja mam z UV i ani razu nie użyłem. Wiele osób stwierdza z czasem że szkoda kasy na uv (co innego jak już jest). Jak interesujesz się uv to poczytaj temat http://forum.klub-malawi.pl/filtr-uv-swiecic-t23620.html


Ja w moim akwa 350 posiadam hw304 i i cirkulatora 2000 i starczy ze spokojem (21młodzików). Do tego stopnia że na Hw założyłem korpus 10" i zastanawiam się czy nie zrezygnować z aq 2000. Skoro u mnie wystarczu u Ciebie napewno. Przemyśl na czym Ci zależy i czy nie zachorujesz na większy baniak. Zrób bilans zysków i strat. Napisz co wybrałeś bo jestem ciekaw ;)

Opublikowano

A tego 303b to masz po jakieś okazyjnej cenie ? Bo jak ja na przełomie roku kupowałem 304, to różnica miedzy tym z lampa a bez to było koło 20zł. Dlatego wziąłem 304B. Finał jest taki, że kubeł chodzi bez wkręconej lampy UV, jak będzie potrzebna to ją zamontuje. Poza tym lampa wcale nie musi być na stałe włączona, ma osobny przycisk który ją uruchamia. Opis sposobu filtracji w mojej 240 jest w temacie jej poświęconym, może podpatrzysz jakieś rozwiązania.


Osobiście do domu nie kupiłbym 304 bo ma kosmiczne zużycie energii, chyba że nie ma to dla Ciebie znaczenia. Są inne tańsze w eksploatacji rozwiązania, są różne ceny ich uruchomienia i ewentualnej eksploatacji, każda ma jakieś swoje plusy i minusy. Pytanie na czym Ci zależy.


HW-304 z prefiltrem w postaci korpusu plus aquael circulator 1500 z gęstą gąbką ogólnie radzi sobie w tej 240. Choć jest kilka miejsc gdzie trochę brudu się zbiera, przy podmianach odsysam nieczystości w tym miejscu. Jednak bez tego filtra wewnętrznego nie sądzę by sobie sam HW poradził. Choć fakt, że duszę jego przepływ prefiltrem, złożami którymi wypchałem go na max i lekką kombinacją z przewodami (bo działa on zarazem jako pompa do zlewania i nalewania wody w czasie podmian).

Opublikowano

Kolego a jak jesteś zadowolony z kultury pracy filtra? Jeżeli chodzi o wydajność, głośność(akwarium mam w sypialni)?


Dobrze, że zwróciłeś mi uwagę na tą moc filtra, 35W przy 303 i 50W przy 304, gdzie moja tetra 1200 ma 21W, niby nic, a miesięcznie robi różnicę... Czytając co mówicie skłaniam się ku opcji 303A, która wyjdzie mnie 200zł z przesyłką, a myślę, że razem z aquaelem nie będzie źle...

Opublikowano

Nie będę miarodajnym źródłem jej oceny, bo mam ją w pracy gdzie jest dużo szumu (komputery i inni ludzie). Jednak lekko ją słychać przy otwartej szafce, ale nie ma lekkiego życia.


Jeśli ważne jest dla Ciebie niskobudżetowe rozwiązanie to wziąłbym pod uwagę kaseciaka, nad którym chłopcy pracują na forum. Mógłbyś wtedy zrezygnować całkowicie z filtra zewnętrznego. Ewentualnie pozostawiając jeden kubeł który już masz mógłbyś zrobić jeszcze mniejszą wersję kaseciaka. Taką która będzie tylko filtracją mechaniczną, a sama głowica będzie zamaskowana w małej zabudowie z plexi.

Opublikowano

Co do jego kultury pracy to filtr pracuje w tym samym pomieszczeniu co śpię (a od niedawna filtr pracuje pod większym obciążeniem - korpus 10"). Nie mogę powiedzieć że go nie słychać bo mam dobry słuch i kłamać nie będę. Dla mnie akceptowanie, a w żaden sposób go nie wyciszałem filc czy obkładanie kocami :) Zawsze istnieje jakieś pole manewru.


Co prawda nie mam porównania do często polecanych i wymienianych na forum jbl 1501 czy unimax 500. Albo one są takie dobre że jednak warto dołożyć 200-250 PLN albo ten chińczyk jest tak dobry jak inni piszą. Ja polecam z czystym sumieniem ale fakt że swoje z sieci ciągnie. Przepływ sam się nie zrobi.

Opublikowano

Przyjrzałem się temu filtrowi kasetowemu i w sumie dlaczego nie... :) Najbardziej mi zależy na bezpieczeństwie, bo tetra mnie strasznie zalała, 3 razy, szafka już napęczniała delikatnie nawet, tragedia z nią była. Przemyślę jeszcze wszystko poważnie, zorientuję się w kosztach i zobaczymy :) Dziękuję za rady i opinie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.