Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chcę kupić swój pierwszy kubeł i mam kilka pytań.

Będzie to HW 302 bez wkładów... najtańsza opcja ok 130zł z przsyłką na popularnym serwisie aukcyjnym...na zasys prefiltr Eheim 4004320


1) bio ceramiki 4kg lub żwir koralowy 2kg? wystarczy?

2) po prostu wysypać to do koszyków czy dać do rajstopy czy siatki?

3) smarować uszczelki wazeliną czy przy nowym nie trzeba?

4) w rurze zasysającej robić dziurkę ok 2 cm pod taflą wody? (wolę kupić drugi filtr niż zmieniać podłogę i malować sąsiadowi mieszkanie...)


No i chyba tyle, jak coś sobie przypomnę to jeszcze będę pisał. Żeby nie było, że czekam na gotowe. Od jakiegoś czasu siedzę i czytam intensywnie forum, już sporo się dowiedziałem i czas zrobić pyśkom lepiej:wink:


Pozdrawiam Robert


Edit: akwa 112l, filtr będzie robił za mechaniko biologa ;)

Opublikowano

Na pierwsze pytanie odpowiedzą pewnie osoby które mają ten filtr.

ad2

Wsypać do koszyków dodatkowe siatki a zwłaszcza rajstopy są zbędne ;).

ad3

Nie trzeba ale nie zaszkodzi.

ad4

Dziurka nie zawadzi byle nie za duża :) choć dwa centymetry to trochę mało, jak wyjedziesz na urlop to wody może wyparować ci więcej niż 2 cm.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Na pierwsze pytanie odpowiedzą pewnie osoby które mają ten filtr.

ad2

Wsypać do koszyków dodatkowe siatki a zwłaszcza rajstopy są zbędne ;).

ad3

Nie trzeba ale nie zaszkodzi.

ad4

Dziurka nie zawadzi byle nie za duża :) choć dwa centymetry to trochę mało, jak wyjedziesz na urlop to wody może wyparować ci więcej niż 2 cm.




No to czekamy dalej ;)

Dzięki za resztę, a co do dziurki to 2cm będzie w sam raz. Tydzień urlopu max i z tego co zaobserwowałem nawet cm nie wyparuje w tym czasie ;)

Leci "+"

Opublikowano

Jeszcze lato nie przyszło więc nie mów hop. Na urlop jedziesz na 2 tygodnie. W 2 tygodnie w dobrym upale na zewnątrz przy zamkniętych oknach w mieszkaniu masz zaduch i ciepłote. Przez taki czas w takich warunkach gdzie woda ma 30 stopni i cały czas pracują filtry i oświetlenie które ją grzeje odparuje ci i 4 cm wody. Dziurkę proponuję ewentualnie zrobić 5 cm poniżej poziomu wody.

Opublikowano

Ok, macie racje 2 cm to jednak mało...dam niżej ;)


A co z mediami, ile tego kupić?


Edit: znalazłem wątek o wkładach na naszym forum.

Jeszcze jedno pytanie, czy dać przed wirnikiem tą wate która jest w zestawie z filtrem, czy ona nie jest konieczna? Chodzi mi o to żeby ewentualnie zabezpieczyła wirnik przed okruchami żwiru( bo na żwir padło)

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie, czy dać przed wirnikiem tą wate która jest w zestawie z filtrem, czy ona nie jest konieczna? Chodzi mi o to żeby ewentualnie zabezpieczyła wirnik przed okruchami żwiru( bo na żwir padło)

Pisałeś, że chcesz zrobić pyskom lepiej. Żwir ich nie uszczęśliwi.
Opublikowano
Pisałeś, że chcesz zrobić pyskom lepiej. Żwir ich nie uszczęśliwi.



Żwir jest złą opcją? Konkretnie ten produkt zamówiłem: http://www.akwarystyczny24.pl/zwir-koralowy-1kg-10-15mm-podloze-do-akwarium-z-pielegnicami-afrykanskimi-i-do-akwarium-morskiego-p-1327.html oczywiście jako medium filtracyjne. Na tym forum ludzie chwalili taką opcję. Zacytuję tu kolegę Deccorativo, mam nadzieję, że nie będzie miał nic przeciwko.


"1/ grys koralowy to szkielet żywych korali a więc czysty i nie zawiera szkodliwych dla życia metali i związków, a rurki to wytwór ludzki z glinki pobranej z nie koniecznie czystego środowiska. Zapewne drogie markowe rurki są czyste i nie zawierają szkodliwych dla ryb "dodatków" ale tanie które najczęściej kupujecie - tu zawsze mam wątpliwości. Czytając choćby ile zabawek dla dzieci zawiera trujące związki i jest wycofywane ze sprzedaży - kto tam by więc patrzył na jakieś rurki które mogą wejść jako kontener rurek izolatorów i nikt na nie nawet nie spojrzy.

2/ znacznie większej powierzchni do zasiedlenia bakterii nitryfikacyjnych wynikającej z ich porowatości. Wystarczy wziąć do ręki jeden i drugi materiał o podobnej objętości i ocenić ile waży. Koral i lawa wulkaniczna zdecydowanie wygrywa z rurką ale przegrywają np z Matrixem - też wytworem ludzkim ale profesjonalnym.

To jest kluczowy i najważniejszy argument.

3/ grys koralowy do wody rozpuszcza wapień, magnez, węglany podnosząc twardość węglanową KH, a tym samym również twardość ogólną GH i stanowi bufor do stabilizacji wysokiego pH naszego biotopu. Rurki to glinka lub porcelana która mam nadzieję że nic nie wydziela do wody. "


A tu cały temat: http://forum.klub-malawi.pl/osprzetowanie-112l-t23287.html?highlight=%C5%BCwir+koralowy

Opublikowano
Zamieszczone przez aarset Zobacz posta

Pisałeś, że chcesz zrobić pyskom lepiej. Żwir ich nie uszczęśliwi.



...aaraset miał na myśli to ,że dałeś żwir jako podłoże . A Ty dałeś jako medium filtracyjne i to jest ok. Ot małe nieporozumienie:))

Opublikowano
...aaraset miał na myśli to ,że dałeś żwir jako podłoże . A Ty dałeś jako medium filtracyjne i to jest ok. Ot małe nieporozumienie:))



Przeszło mi to przez myśl... nieporozumienie ;) Ale jakby Kolega przeczytał temat od początku, nie byłoby tego. Nie ważne, wyjaśnione;)


Jeszcze jedna kwestia, czy dać przed wirnikiem tą wate która jest w zestawie z filtrem, 2 pojemniki ze żwirem koralowym i 1 z watą, będzie dobrze? Nie zmniejszy to przepływu? Czy dać sam żwir?

Opublikowano
Przeszło mi to przez myśl... nieporozumienie ;) Ale jakby Kolega przeczytał temat od początku, nie byłoby tego. Nie ważne, wyjaśnione;)

Czytałem od początku ale .... na raty i stąd nieporozumienie, sorry.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.