Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Od jakiegoś czasu planuję założenie zbiornika 390L.

Wymiary akwa to 130(długość) x 60(szer) x 50(wys)

Moje pytanie jest natury technicznej jaka powinna być grubość szyb. Tematy już były podobne ale wszystkie projekty były z wzmocnieniami.

Pracuję w fabryce okien i mogę zamówić szyby bezpośrednio (taniej) od producenta.

Zależy mi żeby nie było wzmocnień bo chcę akwarium zabudować w ścianie i przednia szyba będzie widoczna.

Na pewno będą to szyby opti white. Zastanawiałem się czy nie zastosować 12mm szyb.

Kolejne pytanie czy warto je hartować ? Kosztami się zbytnio nie przejmuję bo mam już $ odłożone ;) Bardziej zależy mi na wytrzymałości.

Proszę Was o opinie na ten temat. Pozdrawiam Mariusz

Opublikowano

Ja mam podobne wymiary 120x50x50 ze szkła 10mm i nie mam wzmocnień więc myślę, że również powinieneś użyć minimum takiej grubości szkła. Ale jak kolega wyżej napisał polecam konsultację z Przemkiem. Mój zbiornik jest właśnie jego autorstwa.

Opublikowano

Tylko i wylacznie 10mm , na dnie akwarium dodatkowo 50 mm listwe laczaca dno i przednia scianke , ta sama forma na sciance tylnej . Na gorze zbiornika dajesz taka sama z przodu i z tylu ( nazwijmy to listwe ) tylko o dlugosci takiej samej jak zbiornik ( zwenetrzne wymiary ) oraz 3 x poprzeczke 1x z lewej , 1x z prawej i 1x na srodku . Nie wiem czy opisalem to dosc jasno , ale moge podeslac zdjecie gdyz moj zbiornik jest tak zrobiony . Aktualny 250l i poprzedni 450l.


Pozdrawiam

Opublikowano

Jeszcze mam pytanko czy ktoś ma jakieś doświadczenia z szkłem hartowanym? Widziałem u Pana Przemka filmy no i powiem szczerze że robi wrażenie duża wytrzymałość na uderzenia. Jak to jest faktycznie z czyszczeniem szyb czyścikiem, czy mała rysa może spowodować rozbicie całej tafli na kawałki ?

Opublikowano

Moj zbiornik bez wzmocnien o wymiarach 140x70x60h , jest z szyby 15mm, dno 20mm, ale to juz inna historia bo zbiornik wisi. Po zalaniu...wygiecie na szybie 1,5 mm, ja osoviscie robilbym taki zbiornik z 12mn.

Opublikowano

Oj wcale nie gruba przesada, w kilku firmach w których wyceniałem zbiornik , o wymiarach 140x70x55, 90% zalecalo mi szybę własnie 12mm, przy wzmocnieniach proponowano 10mm. Drugi sprawa , akwarium bez wzmocnień- zalecają do max 150 cm dlugości, ze względu na wygięcie szyby.

Opublikowano

Paputek ale wysokość to 70 czy 55 bo to ona głównie wymusza grubość szyby.

Do autora

Jak akwa ma być zabudowane w ścianie, to tak czy siak łączenia wypadałoby czymś zasłonić (widoczny poziom wody szpeci) a co za tym idzie można spokojnie dać wzmocnienia przy samej górnej krawędzi i nie będzie ich widać. Śpimy spokojnie i nie przepłacamy (choć z tego co pisałeś to nie problem).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.