Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, Xime napisał:

Skoro temat został odkopany to może go warto w końcu zamknąć ( zanim ktos przebrnie przez te 66 stron i dojdzie do moich wniosków po roku czy dwóch jego używania )

Nie można zamknąć tematu  z tego  powodu , że  masz odmienne wnioski jak autor tematu z całym szacunkiem do Ciebie. To co zaproponował autor  było na owe czasy bardzo innowacyjne na naszym forum . Wielu kolegów z tego sposobu zbijania NO3  korzysta ( ja również,  ale bez bloku) .  Temat jest pomocny i ..zaśmiecony . Ale jak powstawał nie byłem modem i go nie porządkowałem.  Szanując Twoje odmienne zdanie mam propozycję: znajdź początek Twoich spostrzeżeń w tym temacie a ja go wydzielę jako alternatywę. Z tym , że tytuł podaj mi na PW bo sam nie będziesz mógł go zmienić. Tyle mogę zrobić.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Koledzy, czytałem wstęp na czerwono ale po przeczytaniu całości wpisów mam wątpliwość. Proszę krótko: czy jeśli siarczany w wodociągach mam koło 100 (Bydgoszcz Las Gdański) to purolite będzie tylko klarował czy może będzie zbijał NO3 ale na wysokich wartościach?? 

Czy może biopolimery są opcja w którą pójść?? 

Edytowane przez arus001
Nowe pytanie
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć widzę temat bardzo stary chciałbym złożyć ten sprzęt ale nie mogę znaleźć odpowiednich materiałów bo linki już wygasły albo towar już nie jest dostępny proszę o pomoc 😞

Opublikowano (edytowane)

Cześć @AkaDejvu

Nie wiem co było w tych linkach, ale tu masz części na których ja miałem kiedyś zbudowany blok absorbera NO3.

Obudowa liniowa:

https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-l2-p-1390.html

Ewentualne uchwyty do mocowania w pokrywie:

https://sklep.osmoza.pl/uchwyt-c-2-p-202.html

Do tego będziesz potrzebował szybkozłączki:

https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp14gz14-p-1461.html

Może kolanka (ale to już musisz wiedzieć sam jak blok będzie ułożony i czy będą potrzebne):

https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14gz14-p-166.html

Przewód (długości wg Twoich potrzeb):

https://sklep.osmoza.pl/przewod-14-ktpe14c-czarny-p-630.html

I oczywiście żywice:

https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html

Nie wiem z jaką pompą ma to u Ciebie pracować - przyłącze do pompy musisz sam ogarnąć. U mnie ten blok działał całkiem fajnie.

Wszystko w jednym miejscu 😉

Edytowane przez Mróz
  • Lubię to 1
Opublikowano
54 minuty temu, AkaDejvu napisał:

Cześć widzę temat bardzo stary chciałbym złożyć ten sprzęt ale nie mogę znaleźć odpowiednich materiałów

"Ten sprzęt" możesz złożyć z czego tylko chcesz, aby tylko właściwie funkcjonował czyli, że przepływ będzie zgodny z wytycznymi producenta złoża.

Można zbudować "ten sprzęt" z elementów które proponuje kolega Mróz, albo użyć zwykłego korpusu narurowego z koszem.

Do kosza wejdzie Ci trochę więcej złoża i z litra Purolite będziesz miał dwa pełne kosze co pozwoli Ci wymieniać je do regeneracji.

Ja zbudowałem sobie osobny układ do regeneracji złoża w piwnicy a w domu podmieniam tylko wkłady.

  • Lubię to 2
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Po przeczytaniu całego wątku i ja w końcu zdecydowałem się na zbudowanie bloku absorbera na filtrze Aquael multikani. No i jest problem. Blok nie działa. Na wylocie z bloku absorbera NO3 jest takie same jak na wlocie, czyli około 20 mg/l. Złoże purolite a520e zostało wstępnie uformowane zgodnie z Waszymi wskazówkami. Gdzie może być problem? Na wylocie absorbera przepływ ustawiony jest na 15 l/h.IMG20220815123410.thumb.jpg.9d84cef163a26f696b0df90b55320325.jpgIMG20220815123416.thumb.jpg.33e00a91465e03ed67a1efa64ca36ee6.jpg NO3 na wylocie absorbera

Opublikowano
25 minut temu, Kulashaker napisał:

Witam wszystkich. Po przeczytaniu całego wątku i ja w końcu zdecydowałem się na zbudowanie bloku absorbera na filtrze Aquael multikani. No i jest problem. Blok nie działa. Na wylocie z bloku absorbera NO3 jest takie same jak na wlocie, czyli około 20 mg/l. Złoże purolite a520e zostało wstępnie uformowane zgodnie z Waszymi wskazówkami. Gdzie może być problem? Na wylocie absorbera przepływ ustawiony jest na 15 l/h.IMG20220815123410.thumb.jpg.9d84cef163a26f696b0df90b55320325.jpgIMG20220815123416.thumb.jpg.33e00a91465e03ed67a1efa64ca36ee6.jpg NO3 na wylocie absorbera

Witam, źródło żywicy jest pewne? Napisz śmiało co to za akwarium, od kiedy działa , co tam pływa , jaka filtracja etc. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.