Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz mam coś takiego

FILTR Wewnętrzny 300l/h do akwarium 50L _ HJ-411B (4996719418) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img06.allegroimg.pl/photos/400x300/49/96/71/94/4996719418@@AMEPARAM@@06@@AMEPARAM@@49/96/71/94@@AMEPARAM@@4996719418



do dwóch korpusów 2" starczało, ale tak jak napisał Patryk1009 szybko się zapycha.

Wczoraj zamówiłem taki filterek


AG80A FILTR DO AKWARIUM 600 L/H + DESZCZOWNIA (5786862382) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img06.allegroimg.pl/photos/400x300/57/86/86/23/5786862382@@AMEPARAM@@06@@AMEPARAM@@57/86/86/23@@AMEPARAM@@5786862382


W przyszły tygodniu będę testował. Jak już sprawdzę to coś napisze :)

Opublikowano

Myślę że temat zabrnął w ślepy zaułek.

Taką opcję wykorzystania do przeciskania wody przez złoże Purolite A520E ćwiczyłem dwa lata temu tylko filtr wewnętrzny był inny i od razu było żle.

1/ Pierwsza podstawowa wada to taka że złoże jest bardzo drobniutkie więc bardzo mocno hamuje przepływ wody już samo ze swojej granulacji - coś jak piasek 1mm.

Każda pompka do akwarium ma dużą siłę przepychania wody na wyjściu a bardzo małą siłę ssania a tak właśnie pracują te wszystkie filterki wewnętrzne.

Jak zakleimy te szczeliny i damy jeden otwór w dnie osłonięty gęstą gąbką i drugą gęstą gąbkę na górze przed pompą to nawet jak na początku woda płynie wystarczająco to szybko się złoże ubija i woda niemal staje. Stale trzeba kontrolować i poprawiać przepływ.


2/ Pojemność takich filterków wewnętrznych jest mała i nie wiele różna od zwykłego korpusu liniowego 2". Jak użyjemy większego filterke np fluval 5 plus to cena przeraża.


3/ Takie filterki wewnętrzne przystosowane do gąbki nie uwzględniają wymagań Purolite. Często mają na dnie komory osadnika gdzie nie ma przepływu albo zatrzaski pojemnika takie lużne z otworami że drobny Purolite ucieka do akwarium.


By wykorzystać ideę filtra wewnętrznego jako blok adsorbera NO3 na Purloite A520E proponuję to co ostatecznie po wielu modyfikacjach używam w dwu baniakach Malawi i Tanganika - oba ze złożem 1l.

By nie był to mały popierdułek bloku do regeneracji co tydzień to musi być 1 litr złoża a to oznacza rurę fi75 o długości 32 cm i nie ma pomiłuj.


Proponuję budować z pomalowanej czarną matową farbą rurę kanalizacyjną fi75 x 50cm za 3zł do tego dwie zaślepki fi 76 do słupków ogrodzeniowych za 2,40zł, dwa krążki gąbki ppi45 oraz pompkę HJ411 lub jeszcze taniej pompkę RB11 za 10 zł ( to to samo).wklejoną w otwór w zatyczce

Bez kranika - jak całość pomalujecie na czarno lub w kolorze tła to mało widoczne jest.

Linki do materiałów z cenami - śmiesznymi.:grin:

RB11 POMPKA NAPOWIETRZACZ DO AKWARIUM 220 L/H (5666623591) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/56/66/62/35/5666623591@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@56/66/62/35@@AMEPARAM@@5666623591


Rura kanalizacyjna z PVC-u fi 75x1,8x500mm - wew. (5603922066) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/56/03/92/20/5603922066@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@56/03/92/20@@AMEPARAM@@5603922066


Fi 76mm ZAŚLEPKA DO RURKI zatyczka korek słupek (5788396117) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img08.allegroimg.pl/photos/400x300/57/88/39/61/5788396117@@AMEPARAM@@08@@AMEPARAM@@57/88/39/61@@AMEPARAM@@5788396117


2x oraz

http://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html


Jak od góry wciśniesz kawałek wężyka tak by woda wypływała 1cm ponad taflą to masz stałą kontrolę pracy i wszystko czarne i bez kosztu złoża i przesyłek - za 16zł .

Regeneracja banalna - wyjmujesz z baniaka nad garnkiem otwierasz z obu stron i złoże już w garze - płuczesz kranówą z syfu i lejesz solankę - 0,5 godzinki , płukanie i do rury.

Mnie zajmuje to 45 minut i pracuje od nowa.


Jedyna róznica że moje siedzą w kaseciaku więc malowanie na czarno rury pominąłem.:grin:


Zawór na wyjściu nie służy do wytwarzania ciśnienia tylko do stłumienia wypływu w pierwszych 2-4 dniach gdy dziewicze złoże zwala NO3 do 0 potem nie zejdzie nawet bez żadnych zaworów poniżej 5 mg/l NO3 a to jest to o co biega.

Potem może pracować bez żadnych zaworów ile pompie fabryka dała a i tak szału nie będzie z hektolitrami wylatującej wody.

Natomiast klarowanie wody da jak nic na świecie nie potrafi.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Deccorativo to jest filtr zewnętrzny i w zasadzie pompkę można podłączyć na wejściu bo jest przepływowa więc powinna wytwarzać ciśnienie na złożu.

Opublikowano

Witam,

Przebrnąłem przez ponad 50 stron wątku i nie mogę doczytać się nigdzie jak połączyć wężyki wychodzące z absorbera z jakąkolwiek pompą.Chciałbym aby to ustrojstwo zbudować tak żeby stało w szafce i było połączone z pompą wężykiem 1/4.Jak redukujecie średnice:confused:

Opublikowano

Ja mam filterek w akwarium i wkleilem na wylocie kolanko pod wezyk 1/4 Poxilina 10 minut bo taki akurat mialem w domu ;) Na wszelki wypadek pomoczylem go potem trzy dni i hula od poczatku wrzesnia


Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A wiesz Konradzie jak to terkocze - jak silnik od Syrenki:D ten też był użyty z motopompy.

Nada się świetnie jak pompa będzie w piwnicy a akwarium na 3-4 piętrze bo wtedy wykorzystasz te 5,5 Atm na jej wyjściu.

Przy akwarium na parterze może rurę z Purolite rozdupczyć jak nie dasz czujnika ciśnienia.:rolleyes: no i cena w stosunku do HJ411 atrakcyjna:-?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.