Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ciut, ciut odbiegnę od tematu głównego ale zapytać muszę.


Henryku jak tam Twój projekt wykonania podwójnego bloku na NGBC i Purolite A520E?

Coś słychać w tym temacie?

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Projekt ciągle w fazie projektu bo został najpierw zmieniony pod morski nie wiem jak nazwać- odpieniaczo-reaktorNGBC.

W słodkiej wodzie zmienił się charakter pracy Purolite z adsorbcji azotanów NO3 na tylko klarowanie wody.

Ale znam prostsze metody klarowania - woreczek węgla aktywowanego i po sprawie.

Ale przyszli remontowcy domu i zajeli mój warsztacik więc temat stoi a w zasadzie leży.:sad:

Opublikowano

A no własnie: u mnie projekt absorbera tel leży :) a właściwie to leży mały hydorek, który do tego celu był/jest zakupiony. Cały czas sięzastanawiam czy w obecnej sytuacji bawić się w Purolite czy nie wrzucić do kaseciaka z kilogram węgla.

Opublikowano

Mam takie pytanie chciałbym sprawdzić jak powszechny jest to problem, a mianowicie:

Czy wasze bloki się zapychają? Jeśli tak to jak często? wiem ,że większość zbudowała bloki na pompach o małej wydajności ja mam do 300l

Opublikowano
A to jeszcze zależy jakie mamy pH w zbiorniku.


Czy możesz coś więcej napisać tak dla mojej ale i innych kolegów wiedzy jaki jest wpływ pH na węgiel aktywowany. Tak rzadko go używamy w normalnej hodowli - jakie masz w tym doświadczenia.

Czy przy naszych pH 7,6-8,5 to jest dobra droga do klarowania wody? a może jeszcze coś robi?


A jeśli byś był na tyle uprzejmy i porównał test JBLa PO4 do Hanki dla 0,2 i 0,1 mg/l -byłbym bardzo wdzięczny. Bardzo nam brakuje takich danych.

Nawet utworzyłem takie pojęcie

"poprawka aarseta":D

serdecznie z góry dziękuję i pozdrawiam - mistrzu.:D

Opublikowano
Czy możesz coś więcej napisać tak dla mojej ale i innych kolegów wiedzy jaki jest wpływ pH na węgiel aktywowany. Tak rzadko go używamy w normalnej hodowli - jakie masz w tym doświadczenia.

Czy przy naszych pH 7,6-8,5 to jest dobra droga do klarowania wody? a może jeszcze coś robi?


A jeśli byś był na tyle uprzejmy i porównał test JBLa PO4 do Hanki dla 0,2 i 0,1 mg/l -byłbym bardzo wdzięczny. Bardzo nam brakuje takich danych.


Toż to żadna tajemnica, w miarę wzrostu pH maleją właściwości adsorbcyjne węgla. Przy pH> 8,5 praktycznie przestaje działać, przynajmniej tak było u mnie. Jedynie węgiel firmy Rowa i cococarbon Grotech'a jako tako dawały radę a przetestowałem wielu producentów;)


Z testami na PO4 niestety będzie gorzej. Raz to nie mam próbek wzorcowych PO4=0,1ppm oraz PO4=0,2ppm, dwa to niestety wszystkie moje testy kropelkowe wykrywające ten parametr dawno się przeterminowały.

Opublikowano

A ja mam pytanie, bo od 2-3 miesięcy zmagam się z ogromnym NO3, powyżej 100.

Wydałem już majątek na purigen i nic...

Obawy są, bo u mnie kiepsko ze zdolnościami manualnymi :P

Ale muszę coś zrobić, bo szkoda rybek :(

Przeczytałem cały wątek od dechy od dechy i albo w trakcie spadła mi koncentracja, albo po prostu nie ma tego czego szukam.

Zresztą mam wrażenie, że wszyscy tu posiadają filtry narurowe :P

Wersje z włożeniem do akwarium (nie mam jak schować) i pod pokrywę (otwarte akwarium) odpadają.

Blok zbuduje podobnie jak użytkownik @solar, bo chyba najprostszy projekt i obrazki jeszcze zostały, bo niestety większość już ma nieaktualne linki.

Chciałbym podłączyć go do filtra kubełkowego, ale bez zasilania zewnętrznego, czy tak się da i czy gdzieś jest ten sposób opisany?

Ewentualnie dać pompkę zewnętrzną dla pomocy (bo ktoś wspomniał o zwolnieniu pracy kubła), ale czy tak można i czy się da (pompkę kupiłbym tylko dla regeneracji złoża).

Byłbym wdzięczny albo za powtórny opis, albo za numer wątku w którym takie podłączenie jest opisane, bo nie wiem czy drugi raz przez to przebrnę...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.