Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciszej a przede wszystkim pracuje wydajne, sika prawie 2000l tak jak w papierach, natomiast Aquael nie wiem czy połowę uzyskiwał jak go podłączyłem :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Z Waszego doświadczenia w kaseciakach: czy jeśli powiększę pierwszą komorę i zastosuję grubszą gąbkę (10cm zamiast 5cm), to czy znacznie wydłuży mi się czasokres czyszczenia jej (czy będzie się dużo wolniej zapychała)? Czy większego znaczenia to nie ma?

Planuję dwa kaseciaki do akwa 200x60x70

Opublikowano

grubsza gąbka nie zwiększy "czasookresu" , powierzchnia czołowa jest nadal taka sama.

gąbka i tak zapycha się z czołowej strony napływu wody, ponadto to co zostaje na gąbce jest nadal w zbiorniku ,kumulacja syfu podnosi nam NO3 ( i całej reszty) dlatego optymalna grubość to 5cm i częstsze czyszczenie. Oczywiście mozna zastosować gąbki o większej grubości np 7cm.

Komora śmieciowa - optymalne wymiary to 7-10mm, jeśli nie ograniczają nas wymiary to i 15mm może być ale to przy jednostronnym napływie wody i bardzo mocnej pompie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zastanawiam się nad "skimmerem" w kaseciaku. Pytanie gdzie go zrobić, czy w komorze śmieciowej od czoła filtra bądź z boku czy też w komorze pompy. Gdzie będzie lepiej działać?

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Grz3si3k91 napisał:

Zastanawiam się nad "skimmerem" w kaseciaku. Pytanie gdzie go zrobić, czy w komorze śmieciowej od czoła filtra bądź z boku czy też w komorze pompy. Gdzie będzie lepiej działać?

Było wielokrotnie już w tym wątku ;)
Żeby działał musi być w komorze pompy - działa jeśli jest różnica w poziomach wody.

Edytowane przez troad
  • Dziękuję 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć

jako że przymierzam się do zbudowania kompaktowego kaseciaka przygotowałem wstępny projekt i prosiłbym o uwagi.

Kaseciak narożny do akwarium 100x40x53cm

Materiał: PCV sp 5mm + wkładka do regulacji zasysu z plexi 3mm

Pompa Atman at- 306

Gąbka 50mm ppi 45

Kaseciak bez miejsca na blok absorbera, tylko z miejscem na grzałkę.

Całość cięta na CNC (mam do tego dostęp). Od razu jeszcze pytanie w razie niepowodzenia całego projekty (nie chcę zakładać nowego tematu;/) czy ta pompa atman a306  może pracować jako filtr mechaniczny wewnętrzny - czy da się do niej jakoś podpiąć prefiltr eheima?

 

filtr.thumb.jpg.24ccdb05f1fbe86c1bf37dab160c7481.jpg

Opublikowano

Nie da się, AT-306 ma zasys w ksztalcie kilku pionowych szczelin a nie okraglego wlotu jak np. AC2000. 

Na pocieszenie dodam, ze kaseciaka ciezko jest zrobic zle a w razie czego zbudujesz sobie nastepny, lepszy. ;)

Opublikowano
W dniu 27.06.2018 o 10:16, Mariusz.wega napisał:

Cześć

jako że przymierzam się do zbudowania kompaktowego kaseciaka przygotowałem wstępny projekt i prosiłbym o uwagi.

Kaseciak narożny do akwarium 100x40x53cm

Materiał: PCV sp 5mm + wkładka do regulacji zasysu z plexi 3mm

Pompa Atman at- 306

Gąbka 50mm ppi 45

Dlaczego planujesz filtr narożny ? Warto byloby zamiast narożnego zrobić bardziej kwadratowy, z szerszą gąbką . Miejsce zqoszczędzisz używając gabki o grubości 3 a nie 5   cm. Przegroda pomiedzy komorą pompy a gabką powinna być ażurowa np. z jakiejś kratki, to znacznie poprawia przepływ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.