Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@WolfikZa to mój HW chinczyk pracowal jak traktor, slyszalem go pietro wyzej a o tym ze kaseciak pracuje wiem tylko po ruchu tafli bo jest kompletnie bezglosny. ;)

Dyskusja przypomina troche dawne internetowe nawalanki co lepsze diesel czy benzyniak, obie strony okopaly się na swoich stanowiskach i bombarduja przeciwnika argumentami. :mrgreen: Nie ma filtracji idealnej, kazda ma swoje "plusy dodatnie i plusy ujemne". Przedstawilismy jedne i drugie, kolega teraz sam zdecyduje a w razie potrzeby dopyta. 

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Jestem jeszcze bardzo bardzo zielona w tej dziedzinie...ale  odziedziczyłam w spadku jakie 4 tyg. temu 112l z 19 szt pyszczakow Malawi.

Najpierw myślałam że hoduje się jak gupiki czy mieczyki...ale po pierwszej chorobie  tzn amoniak zaatakował mój zbiornik i rybki.... zostało 11szt. zaczęłam szukać i trafiłam tu. 

teraz chce przeorganizowac akwarium tak jak powinno być. 

moje pytanie : nie jjestem sama w stanie zbudować takiego kaseciaka a chciałabym bardzo go mieć...czy jest możliwość zamówienia gdzieś takowego urządzenia pod wymiar mojego akwarium?

20180911_092553.jpg

Edytowane przez Kiwiczanka
Opublikowano

Witam. Jakiego dużego muszę mieć kaseciaka do akwarium 120x35x40 i jaką pompę lub falowniki w nim zastosować? Chciałbym aby to energooszczędne o ile to możliwe. 

Ps. Bądźcie wyrozumiali jestem świeżakiem ?

Ps. 2 przeczytałem pierwszych 25 stron i 30 ostatnich tego tematu ?

Opublikowano
On 9/11/2018 at 8:14 AM, Kiwiczanka said:

Najpierw myślałam że hoduje się jak gupiki czy mieczyki...ale po pierwszej chorobie  tzn amoniak zaatakował mój zbiornik i rybki.... zostało 11szt. zaczęłam szukać i trafiłam tu. 

Witaj, 11 sztuk do takiego litrażu to i tak za dużo, zwłaszcza że pewnie to więcej niż jeden gatunek. Porób zdjęcia i wrzuć do działu identyfikacji, koledzy pomogą dobrać obsadę ale licz się z tym, że skończy się pewnie na 5-6 rybkach, na więcej zwyczajnie nie masz miejsca. 

Zbudowanie kaseciaka jest banalnie proste a materiały są na tyle tanie, że jeśli coś pójdzie nie tak to nie szkoda zacząć od nowa. Na zamówienie chyba nikt ich nie robi bo ciężko to ogarnąć bez baniaka pod ręką, żeby wszystko wymierzyć i dopasować w trakcie. 

Nie wiem czy do twojego zbiornika kaseciak ma sens, ograniczysz rybom i tak niewielką przestrzeń jaką mają - filtr kubełkowy zwiększyłby ilość wody w obiegu. Jeśli jednak uprzesz się na kaseciaka to musi to być coś super kompaktowego a takimi się ciężko operuje bo nie ma jak łapy do środka wsadzić. Koniecznie podwieszany albo na podporach żeby zostawić rybom miejsce pod spodem. 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
3 hours ago, admiral271 said:

Witam. Jakiego dużego muszę mieć kaseciaka do akwarium 120x35x40 i jaką pompę lub falowniki w nim zastosować? Chciałbym aby to energooszczędne o ile to możliwe. 

Pompa to najlepiej coś dedykowane do sadzawek, tj. z wypływem w górę, zasysem z boku i płaskim spodem, żeby dało się pewnie ustawić, kombinowania z głowicami od mechaników (np AC 2000) nie polecam. Ja do ciut większego litrażu używam Atmana 306 i spisuje się super bo jest cichy i mocno sika. Jak z energooszczędnością to nie wiem. Celuj w realny przepływ 2000 l/h, akwarium  masz wąskie ale jednak dość długie, pompa z mniejszym przepływem może nie wyrobić dobrej cyrkulacji i będziesz musiał dołożyć szpeju.  

Rozmiar zależy od tego co chcesz mieć w środku. Pompa potrzebuje po 5mm przestrzeni żeby nie rezonowała z pudłem i to najczęściej wytyczna szerokości. Na głębokość potrzebujesz kilka cm (przyjęło się 5, bo to standardowa grubość gąbki akwarystycznej) na filtrację, jakiś 1cm na komorę śmieciową, pewnie kolejne kilka na grzałkę i oczywicie kilka-kilkanaście na pompę. Ceramikę możesz schować pod pompą. Filtr musi wystawać nad powierzchnię wody, dobrze jeśl nie sięga do samego dna żeby pod spodem mogły się ryby kitrać (dla pysiaków powierzchnia dna to kluczowy element baniaka) i na tej podstawie wyliczasz sobie wysokość.

Zacznij od pompy (kup i zmierz albo upewnij się jakie dokładnie ma wymiary) bo tego nijak nie przeskoczysz a potem zacznij projektować resztę. W razie czego pytaj śmiało. :)

 

Edytowane przez hilux
Opublikowano

Pompy do oczek zazwyczaj nie grzeszą energooszczędnością.
Jeśli mogę to poleciłbym pompy z serii ctp i podobne. Niestety najmniejsza to ctp-2800 i 3000l/h (można skręcić). Za to tylko 10W i spełnia założenia podane przez kolegę - zasys z boku, wylot do góry, płaskie dno. Problemem może być tylko wielkość, trzeba poszukać wymiary. I ewentualnie cena. :)
http://s.aliexpress.com/VzERBVNF

Opublikowano
9 godzin temu, hilux napisał:

Witaj, 11 sztuk do takiego litrażu to i tak za dużo, zwłaszcza że pewnie to więcej niż jeden gatunek. Porób zdjęcia i wrzuć do działu identyfikacji, koledzy pomogą dobrać obsadę ale licz się z tym, że skończy się pewnie na 5-6 rybkach, na więcej zwyczajnie nie masz miejsca. 

Zbudowanie kaseciaka jest banalnie proste a materiały są na tyle tanie, że jeśli coś pójdzie nie tak to nie szkoda zacząć od nowa. Na zamówienie chyba nikt ich nie robi bo ciężko to ogarnąć bez baniaka pod ręką, żeby wszystko wymierzyć i dopasować w trakcie. 

Nie wiem czy do twojego zbiornika kaseciak ma sens, ograniczysz rybom i tak niewielką przestrzeń jaką mają - filtr kubełkowy zwiększyłby ilość wody w obiegu. Jeśli jednak uprzesz się na kaseciaka to musi to być coś super kompaktowego a takimi się ciężko operuje bo nie ma jak łapy do środka wsadzić. Koniecznie podwieszany albo na podporach żeby zostawić rybom miejsce pod spodem. 

wstrzymam się jeszcze parę chwil bo właśnie jestem w trakcie przemeblowania aby zmieścić gdzieś większe...dużo większe akwa.Od kilku ładnych dni siedzę tutaj na forum i czytam czytam czytam czytam i zakochałam się w tym biotopie... dlatego zrobię wszystko a przynajmniej dużo żeby postawić moim rybom jakieś minimum 400l.

a na razie wygląda to tak...

20180911_092553.jpg

Opublikowano (edytowane)

@KiwiczankaWybacz szczerość ale wygląda jak katastrofa. Dobrze, że pytasz ale zanim zaczniesz stawiać 400 litrów skup się na tym co masz, człowiek jest odpowiedzialny za zwierzaki, które przygarnia.  

Przez miesiąc padła ci prawie połowa obsady, w takiej sytuacji pierwszym podejrzanym zawsze jest woda a konkretniej stężenie azotanów (NO3). Kiedy przeczytasz tego posta rzuć wszystko, wstań od kompa i idź wymienić 20 litrów wody w akwarium. Nawet w środku nocy. Mniej więcej dwa razy po dwie trzecie standardowego plastikowego wiadra, niespecjalnie mniej ani więcej. Po 24 godzinach zrób to samo, po następnych 24 ponownie. Cokolwiek leci u ciebie z kranu jest mniej trujące niż to co kisi się w baniaku.

Załóż swój nowy temat w dziale start akwarium. Opisz najdokładniej jak potrafisz zbiornik (wymiary, piasek, kamienie, szpej, etc), obsadę (zdjęcia/filmiki) i parametry wody jeśli jakieś znasz.  

Wtedy krok po kroku zaczniemy ci doradzać co i jak.

Edytowane przez hilux
Opublikowano (edytowane)

Wymyśliłem to sobie tak ? pompę chciałbym zastosować taką https://sklep.roslinyakwariowe.pl/sunsun-jvp131-pompa-cyrkulacyjna-3000-6000/lh-p-31695.html

Wysokość akwarium od dna do wzmocnień ma 370 mm. Chciałbym zrobić kaseciaka o wymiarach 210 mm długi 290 mm wysoki i 120 mm szeroki. 10mm komora śmieciowa, 50 mm gąbka, 30 mm grzałka i 120 mm na pompę. 

Pytanie 1 czy to zda egzamin? 

2. Ile powinna mieć wysokości przegroda między grzałką a pompą? 

3 Na jakiej wysokości mniej więcej zamontować pompę. 

4 jak lepiej zamontować filtr 

1537370086926-1875035500.thumb.jpg.c861c7f6407559e9c6f1cdf8db02d420.jpg

W pierwszej pozycji lepiej do czyszczenia ale jak go przymocować. 

W drugiej lepiej do montażu ale do czyszczenie trzeba by go delikatnie wysunąć. 

Edytowane przez admiral271

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.