Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam akwarium 200l i zastanawiam się nad zamatowaniem kaseciaka.Od razu mówię że w swoim akwarium uwielbiam dużą ilość kamieni,dlatego wersja "kasety" najlepiej minimalistyczna.Absorber purolite mam na zewnątrz akwarium i mała pompka (Aqua szut mini) znajduje się w akwarium i ona pompuję do absorbera(absorber działa od 2 lat bez zarzutu).Do kasety chce wsadzić właśnie tą małą pompkę i oczywiście Aq 1500 który tez u mnie pracuje.Zamówiłem już pcv spienione 0,5 cm grubości.Prosiłbym kolegów o przesłanie optymalnych rozmiarów dla kasety.Z góry dziękuję za pomoc.

P.S.

Zapomniałbym,grzałki tez nie chcę schować,więc nie ma sensu na gospodarowanie dla niej miejsca w kasecie.

Opublikowano

Witam
Kolego kombinujesz jak na aukcji w Janowie ale ok.
Zamowiles już PCV a teraz pytasz jaki rozmiar.
Weź kajet i ołówek narysuj jak to widzisz, zeskanuj (zrób zdjecie) wyślij a na pewno pomożemy. Krojenie formatek ręcznie utrudni Ci sprawe, jeden z kolegów już to opisywał, ale jakbyś przeczytał uważnie wątek o kaseciaku to byś wiedzial.Jakie rozmiary to już dla Ciebie jest proste przecież wiesz jaka pompę chcesz wsadzić to ja zmierz i dopasuje kasetę. Moim zdaniem 1500 będzie słabo zastanów się np. Nad at306.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano
Dnia 14.06.2016 o 09:44, deccorativo napisał:

Witam

Mam dwa pytania dotyczące kaseciaka załączonego na rysunku

1 w którym miejscu zrobić wlot skimmera

2 jakiej wielkości mają wloty do komory mechanika i czym najlepiej wycinać otwory żeby to jakoś estetycznie wyglądało

 

 

 

af90617f0d7c1580med.jpg

 

Opublikowano

Otwory 5mm x 50mm, wycinaj nożem tapicerskim, wlot skimmera na ściance 180cm w dowolnym miejscu.

Możesz poszukać alternatywnego modelu z lepszymi wymiarami w moim wątku o Czarnej Perle 2 oraz Budowie Kaseciaków.

 

ps.

Kurde Heniu, jak znajdę chwilkę to w końcu zrobię Ci ten projekt porządnie ze wszystkimi wymiarami, bo patrzeć nie mogę na tą wersję bez uwzględnienia grubości ścian i bez miejsca na grzałkę... nie mówiąc o wyżej wymienionych wymiarach.

Opublikowano

Ja mam jeden 1cm szeroki i około 1 głęboki, trzeba pilnować żeby tafla wody była zawsze na wysokości zadania.

Jednak po dłuższym namyśle skimmer uważam za zbędny, umiejscowienie falownika według schematu stana, powoduje odpychanie kożucha w przeciwległy róg baniaka. Ale z filmem bakteryjnym łatwo sobie poradzić przecinając taflę wody wylotem z kaseciaka :)

Opublikowano
11 godzin temu, Pleziorro napisał:

ps.

Kurde Heniu, jak znajdę chwilkę to w końcu zrobię Ci ten projekt porządnie ze wszystkimi wymiarami, bo patrzeć nie mogę na tą wersję bez uwzględnienia grubości ścian i bez miejsca na grzałkę... nie mówiąc o wyżej wymienionych wymiarach.

O to wspaniale że złożyłeś wobec wszystkich taką deklarację:D trzymamy cię wszyscy za słowo a szczególnie ja no i ci co dopiero będą zamawiać formatki.:D

Rafał ani na jotę nie zmieniaj tych wymiarów wewnętrznych kasety  natomiast wylicz i wstaw zestawienie i wymiary formatek dla :

- wersji z pcv 3mm ( to moja)

- i sam tego byłeś autorem  :D- dla wersji z pcv 5mm -

bo ludziska sądzą że jak grubiej to lepiej i teraz mnie pytają o klejenie z tego grubszego pcv. Tak jak chcesz wstawić wymiary zewnętrzne to trzeba robić dwa rysunki jeden z 3mm drugi 5mm. Lepiej wstawić młodziankom :D zestawienie formatek oraz adresy 2-3 miejsc zakupowych ( temat jest tak wielki że sam mam trudności cokolwiek znależć)

wstaw wymiar komory śmieciowej 5mm oraz skimmer jedna szczelina w komorze pompy 0,7-1cm x h = 1cm poniżej lustra wody, ponadto wstaw wymiary przelotu dolnego. 

no i zwymiaruj szczeliny wlotowe przedłużając aż na dno do linii gąbki - zresztą co ci będę tłumaczył - sam wiesz. wtedy pytań będzie mniej. zmień wymiar 120 na 121 - wtedy gąbka 120mm lekko wchodzi , bo jak z twojego podejścia by zwymiarować po grubości ścianek to jak komuś ucieknie ze 2x po 0,1 mm to mu gąbka do komory nie wejdzie bez obcinania jej a to nie jest łatwe do zrobienia by wyszło jak z WodaTech dał:D

A jak już się zdeklarowałeś to zrób drugi rysunek dla pompy Atman306 wtedy 121 na 101 a 180 też na 100 bo wymiary Atmana są

Wymiary atmana 306 : 10,5 wysokość x 7 grubość x długość 8,5 cm.

 

Już drugi raz piszesz to a ja muszę dementować:angry:

11 godzin temu, Pleziorro napisał:

Kurde Heniu, i bez miejsca na grzałkę. :angry:

wstawiam więc fotkę z kartką w kratkę i na czerwono wymiar 120x85mm , rurę fi75 zapewne poznajesz a te dwie nakrętki mają średnicę 30mm więc wchodzą nawet dwie grzałki i to łącznie z tym zgrubieniem na górze grzałek

20160823_071437.jpg

 

a dlatego nie zmieniaj wymiarów wewnętrznych  ani na jotę bo pod tą komorę właśnie testuję i grzałkę łącznie z chłodziarką 200W ( oczywiście  jak komu będzie to potrzebne ale miejsce już jest) a będzie to tak

20160823_071027.jpg

 

zapewne widzisz tą nakrętkę 3cm także i na tej fotce. A to amelinium to chłodnica chłodziarki którą teraz testuję.

Trochę póżno bo lato się kończy ale u mnie w firmowym baniaku musi to być na stałe. Tylko jak piec C.O. chodzi to nie musi u mnie pracować.

Ponieważ już to działa a tylko pomiary trzeba wykonać w praktyce czyli w baniaku to wklejam pierwszą fotę takiej chłodziarki ale w wersji tylko dla tych co potrzebują tego "na chwileczkę" .

Wtedy nie otwieramy pokryw nie wstawiamy nie wiadomo ile wentylatorów tylko przez jeden z otworów w pokrywie do karmienia ryb  wsuwamy to ustrojstwo i ustawiamy żądaną temperaturę i gotowe:D możemy jechać na urlop miesięczny z rodziną.

Dla morszczaków na pewno będzie zupełnie inna a może i produkcję ktoś tu  tego otworzy:D

20160823_072941.jpg

 

dla pojaśnienia tej foty -  to świecące amelinium grzeje jak cholera ( musi być wielkie i z wiatrakiem) a to czarne amelinium chłodzi jak cholera i tak więc chłodziarka 200W siedzi w wodzie w tej komorze 121x85mm razem z grzałką 300W i z litrowym blokiem na Purolite.:D

Ale to opiszę w odrębnym temacie jak zbadam sprawność chłodzenia i ocenię z lekka awaryjność i poprawię błędy - tu masz pierwowzór który mnie nakręcił do tego.

pochodzi ze strony erybki i kosztuje dla morszczaków chorą kasę - 3599zł

Teco TK1000

żródło

http://erybka.pl/product-pol-8962-Teco-TK1000.html

 

 

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Coś mi się pokićkało z tym miejscem na grzałkę, że tam jest kwadrat 85x85, oczywiście bez schematu kartkowego wiadomo, ze przy 85x120 wejdzie na prawdę gruba grzałka albo grzałka i chłodziarka.

A propo's chłodziarki, nie wypada mi klękać, ale wypadało by :) na prawdę szacunek za ten projekt i wykonanie.

Opublikowano (edytowane)

No i czytając wasze opinie na temat kaseciaka ja też się skusiłam ?. Może nie jest perfekcyjny, ale to mój pierwszy ?. Takie coś powstało dzisiaj. Jutro przykleję do tła i może pojutrze wyląduje w baniaku ?.

Tutaj wielkie podziękowania dla Henryka za pomoc. Normalnie tego człowieka powinno się ozłocić ?

Mam tylko problem co zrobić z grzałką. Niestety posiadam Aquaela Gold 300W, która jest dłuższa niż moja kaseta ( 34 cm, gdyż baniak ma 40 cm wysokości). Ktoś ma jakiś pomysł? Mam jeszcze taką tylko 150W, ale nie wiem czy ona da radę ?. Akwarium 240l

20160824_194845.jpg

Edytowane przez rosa1986

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.