Skocz do zawartości

Filtr kasetowy do akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój pierwszy kaseciak leży już w akwa ale nie jestem do końca z niego zadowolony. Zrobiłem jedną z pierwszych wersji kaseciaka z tego forum i na dodatek nawet nie postarałem się, żeby zrobić komorę na absorber(lenistwo - głupota). Dlatego korzystając z pomysłu kolegi Darek73 i po wprowadzeniu poprawek, które polecił deccorativo, chciałem zapytać czy taka konstrukcja jest optymalna do akwa o dlugości 100cm, a w późniejszej perspektywie 150cm.

Póki co, chodzi aquael 2000, do 150cm chce kupić Jebao DC3000.

Planuje zakup Jebao WP-40, żeby poprawić cyrkulację w baniaku.

Chciałbym jeszcze prosić o opinie z doświadczenia, który zasys będzie najlepszy, a może zupełnie inny niż przygotowałem.

post-14966-14695718609966_thumb.jpg

post-14966-14695718616147_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Ja bym jednak zaproponował 3 rozwiązania polegające na zostawienie wlotu na dole filtra nie za dużego aby ciąg był większy + skimmer na górze. Przy zbyt dużej powierzchni wlotu ssanie jest małe i niestety nie do końca filtr radzi sobie z nieczystościami przy pompie Aquael2000. Tak ja to widzę u siebie.

Natomiast po zastosowaniu mocniejszej pompy być może, że siłą ciągu będzie OK dla większej powierzchni wlotowej.


Można jeszcze poeksperymentować i zastosować coś w rodzaju przysłony o regulowanym położeniu na wlotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jedną z pierwszych wersji kaseciaka z tego forum i na dodatek nawet nie postarałem się, żeby zrobić komorę na absorber(lenistwo - głupota).


chciałem zapytać czy taka konstrukcja jest optymalna do akwa o dlugości 100cm, a w późniejszej perspektywie 150cm.

Póki co, chodzi aquael 2000, do 150cm chce kupić Jebao DC3000.

Planuje zakup Jebao WP-40, żeby poprawić cyrkulację w baniaku.

Chciałbym jeszcze prosić o opinie z doświadczenia, który zasys będzie najlepszy, a może zupełnie inny niż przygotowałem.



Od samego początku -prosiłem nie róbcie najmniejszego nie walczcie o każdy centymetr, pamiętajcie o komorze chemii - ale cenię twoją szczerość.

Sama konstrukcja moim zdaniem jest poprawna i będzie pracował jak należy ale tylko z AqC2000 .


Dobrze że myślisz na przyszłość uwzględniając większy baniak i pompy z serii Jebao DC ale

ta DC3000 nie wejdzie do tej komory bo ma długość 14 cm i musi być choć jeszcze + 3-4 cm by się nie przyssała do ścianki a wypływ był nie tłumiony.

Tu macie prawidłowe wymiary tych pomp na naszych stronach internetowych są wymiary błędne

http://www.fish-street.com/jebao_dc_water_return_pump


:D :D :D :D :D

Muszę was uprzedzić że nie oceniony mój przyjaciel pemergency z Londynu przysłał mi link do kaseciaka fabrycznego chyba chińskiego. Więc wreszcie chińczycy nadeszli z kaseciakami.

Popełniłem więc nową wersję 7.0 filtra kasetowego !!!! jako alternatywa do wersji 6.0 czyli obie równoważne

ale nie publikuję bo nie mam już śmiałości po raz trzeci prosić kolegę dariusha o wizualizację.

Nie potrafię tego robić a na naukę trochę póżno:(

Powiem tylko że jest szczególnie polecany do płytkich baniaków od 40-45 cm bo ma wysokość kasety tylko 28 cm więc nawet w takich wisi wysoko nad dnem. Przypomina z wyglądu filtr kaskadowy ale jest grawitacyjny czyli oparty o stare sprawdzone konstrukcje filtra hamburskiego ( jak ma kolega meszek) lub panelowego czyli morszczyzna.

Pozostałe wymiary takiego pod pompy Jebao DC3000-9000l/h

szerokość 41 cm grubość 10-15cm.

Ta konstrukcja nie ma skimmera choć w poprzedniej też skimmer działa słabiutko albo wcale.

Pod pompę AqC2000 może mieć minimalne wymiary wys 28 grub 10 szer 29

ma miejsce na grzałkę i krystalizator wody z absorberem NO3:D czego chinol nie ma:( .

Muszą jeszcze troszkę nad tym popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się sprawuje skimer, bo mnie wciąż męczy jak trafić w proporcję wielkości kratki zasysu?
Sprawa powierzchni kratek męczyła mnie już wcześniej. To jest właśnie zagadka jakie dobrać wielkości otworów aby i ciąg był dobry przy Aq2000 i jeszcze skimer działał. W obecnym kaseciaku, mam zasys, jak z rysunku po lewej. Musiałem jednak trochę przykryć górną kratkę aby lepiej zaciągał syf przy podłożu.

To jest fizyka. Przy tej samej mocy pompy, jak damy mniejsze otwory zasysu to i siła wciągająca jest większa. Po zwiększeniu powierzchni kratek siła zasysu maleje. Stąd też wspomaganie cyrkulatorem. Większa moc pompy rozwiąże ten problem przy zachowaniu tych samych wymiarów kratek.


Na dniach będę sklejał nowego kaseciaka, gdzie zrobię niewielką kratkę na dole, bo najbardziej mi zależy na zbieraniu syfu latającego przy kamieniach. Mam nadzieję, że dzięki temu zwiększy się siła zasysu. Spójrzmy na użytkowników narurowców. Tam wloty zasysu są średnicy standardowych rur PCV do instalacji wodnej i zbierają ten cały bałagan.

Natomiast, ta wersja kaseciaka będzie trochę zmniejszona na długości. Od tygodnia w obecnym filtrze w ramach testów wymieniłem gąbkę ppi45 (10cm) na gąbkę „Seby” ;) 3cm (gąbka, pianka tapicerska T35, koszt 12zł). Są one bardzo gęste. Poziom wody w komorze pompy spadł do takiego samego poziomu, kryształ wciąz jest a 7cm ubyło. Wsadzałem też gąbkę T40 2cm ale tu już woda ledwo co się przedostawała przy tej mocy pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pemergency

Panowie, a czy ktokolwiek pomyślał, żeby dać nacięcia skimmera w górnej części komory pompy? ;) przykryć pompę watą i po sprawie, tam spadek wody jest tak duży, że skimmer będzie działał jak wodospad :D i nie wpłynie to kompletnie na działanie samego kaseciaka (funkcji zasysów bocznych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktokolwiek pomyślał, żeby dać nacięcia skimmera w górnej części komory pompy? ;) przykryć pompę watą i po sprawie, tam spadek wody jest tak duży, że skimmer będzie działał jak wodospad :D i nie wpłynie to kompletnie na działanie samego kaseciaka (funkcji zasysów bocznych)


właściwie to wpłynie i to znacznie na zasys od stron gąbek, a to przez to że poziom w głównej komorze się podniesie i z głównej komory w zasadzie będzie wypompowywana w większej mierze woda która dostała się przez owy skimer, kolejna sprawa to wysokość takich nacięć jak zbyt małe to szybko przestaje działać z uwagi na odparowanie wody, jak za duże to zbyt duża ilość wody dostaje się do komory głównej i spada zasys z komór bocznych

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zakup Jebao WP-40


Jak do akwarium które planujesz (200l) to jest to mega przesada. Ta pompa wydmucha Ci wsio w akwarium. Kup WP25 i tylko pierwszy bieg i z tym będziesz miał niezły kociołek ;-)

Przepraszam za OT no ale musiałem ostrzec kolegę przed tornadem w akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktokolwiek pomyślał, żeby dać nacięcia skimmera w górnej części komory pompy? :wink: przykryć pompę watą i po sprawie, tam spadek wody jest tak duży, że skimmer będzie działał jak wodospad :grin: i nie wpłynie to kompletnie na działanie samego kaseciaka (funkcji zasysów bocznych)



To by miało sens. Trzeba by jedynie skrócić nieco gąbki aby nie wystawały nad poziom wody i mogła ona spokojnie przepływać górą.


właściwie to wpłynie i to znacznie na zasys od stron gąbek, a to przez to że poziom w głównej komorze się podniesie i z głównej komory w zasadzie będzie wypompowywana w większej mierze woda która dostała się przez owy skimer, kolejna sprawa to wysokość takich nacięć jak zbyt małe to szybko przestaje działać z uwagi na odparowanie wody, jak za duże to zbyt duża ilość wody dostaje się do komory głównej i spada zasys z komór bocznych


To niestety też trzeba brać pod uwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.